Yakıt Tercihiniz ! Benzin mi,Dizel mi ?

yılda 20 bin km den az yaptığım sürece dizele binmek mantıklı değil.
 
Dizel araç olsa bile opelin 1.3 dizeli değil.
İnsan biraz otomobilden sürüş zevki almalı , habire vites değiştireceğim kalkışta donup kalacak komik olcağım, üstüne üstlük arıza çıkardığında da ... Hem de opel istemem kalsın.
Kimse bana gene lütfen çok performanslı çok ekonomik çok dayanıklı hikayesi anlatmaya başlamasın .Ben şu zamana kadar opelin arıza çıkarmayan aracını görmedim okumadım. Dizel motorlu opeli olanlar nefesi kuvvetli bir hocaya gidip sıkı bir muska yazdırsınlar. Eğer arzu edenler varsa arıza durumunda değiştirilecek parçaların fiyatlarını buraya yazarım. 50.000 km den önce dizel ile geridesiniz. Bu km'yi geçtikten sonrada arızaları kapıyı tıklatmaya başlar zaten .
2. elde kaybımı telafi ederim diye de düşünmeyin dizelin değer kaybı benzinliden çoktur kimse 80-90 bin km yi geçmiş bir dizele gönül rahatlığıyla parasını yatırmaz. Oturup 2.el fiyat listelerini inceleyin bakalım benzinli eşdeğerleriyle başlangıçtaki 4-5.000 lik fiyat farkını koruyabiliyormu?

Ekonomi isteyenler fabrika çıkışlı LPG araç alsınlar, çok daha konforlu.
Dizel motorlar gibi de doğanın ve akciğerimizin içine etmiyor hiç değilse.

:( :( :( :(
habire vites değiştirme konusunda yanılıyorsun belli bir süre sonra vites değiştirmek yerine arabanın devrine alışıyorsun, kalkışta donup kalma konusunda ise el frenini çek turbonu doldur yeşil yanınca fırla veya kalkışta fazla gaza yüklen turbon hemen dolsun bakayım sana kim yetişebiliyor, bugüne kadar hiç bir arıza yaşamadım, ayda da ortalama 3.000 km yol yapıyorum, tabiki benzinli ile dizel kullanımı birbirinden farklıdır bunu kabul etmelisin...
 
Son düzenleme:
üzgünüm ama sanırım sen arabayı nasıl kullanacağını bilmediğin için böyle problemler ortaya çıkıyor. dizeli benzinli gibi kullanıyosan, benzinli arabayıda dizel gibi kullanıyosan veya ikisinide kullanmayı bilmiyosan 50.000 de motoru eline alırsın.
Araba nasıl kullanılır anlatında bizde öğrenelim. Belki bizimde bilmediğimiz şeyler vardır.....
 
ya abi tamam dizel ekonomik güzel ama orda performanstan söz etmemiş bile bu konuda dizel diyen üyelerin %80 i benzinli kadar performans veriyor diyor ama neye dayanarak bunu diyorlar bilmiyorum hiç dizelle 6000 in üstüne çıkan oldumu forumda? yüksek tork var diyorsunuz hızlıyız diyorsunuz ama 3000 dervirden sonra tork falan kalmaz ki yani neticede:
ekonomi=dizel
performans =benzinli
eğer hala ben dizelleden performans alırım diyeniniz varsa okusunlar; fransadan eniştemler 98 model renault safrane ile geldiler 2.2 turbo dizel, kendisi biraz hıza meraklıdır arabaya 2 kez motor yapılmış öyle küçük çaplı değil baya ciddi cidii motor yaplmış yüksek devirde(yüksek devir dediğim 4500 5000 arası) gezmekten artık araba düz yolda gidemez olmuş....
 
ya abi tamam dizel ekonomik güzel ama orda performanstan söz etmemiş bile bu konuda dizel diyen üyelerin %80 i benzinli kadar performans veriyor diyor ama neye dayanarak bunu diyorlar bilmiyorum hiç dizelle 6000 in üstüne çıkan oldumu forumda? yüksek tork var diyorsunuz hızlıyız diyorsunuz ama 3000 dervirden sonra tork falan kalmaz ki yani neticede:
ekonomi=dizel
performans =benzinli
eğer hala ben dizelleden performans alırım diyeniniz varsa okusunlar; fransadan eniştemler 98 model renault safrane ile geldiler 2.2 turbo dizel, kendisi biraz hıza meraklıdır arabaya 2 kez motor yapılmış öyle küçük çaplı değil baya ciddi cidii motor yaplmış yüksek devirde(yüksek devir dediğim 4500 5000 arası) gezmekten artık araba düz yolda gidemez olmuş....

2.0 vectradan inip 1.3cdti a bindim. aradaki farkları doğal olarak çok güzel algılayabiliyorum. ben asla 2.0 vectranın performansı ile 1.3cdi ın performansını bir tutmam zaten. fakat şöylede birşey var, asla benzinli ile dizelinde yokuş performansını bir tutmam. küçücük motorun çok az devirde yokuşlarda birden fırlamasını hiç bir benzinlide görmedim. hepsi tıkanıyo zaten belli bir hızdan sonra yokuşlar yalan oluyo.

Neyse devir konusuna gelelim. işte şimdi performans konusu burada var. ekonomik kullanmak için benzinlide bilirsinizki 3.000 den önce vites atmamalısınız. özelliklede opel motorlar 3.000den sonra canlanır. 3.000den önce ölüsünüz demektir. işte dizelin böyle bir derdi yok. araç zaten en performanslı zamanı 2.000 ile 3.000 arasında. istediğiniz her an performanslı oluyo motor. performanslıo olurkende ekonomik oluyo.

evet doğruı hiç bi dizel 6.000 devire çıkmaz. iyide gerek yok ki zaten 6.000 de vereceği gücü 4.000 de veriyosa, 4.000 de vereceği torku 2.000 - 3.000 devir arasında veriyosa 6.000 devir ne işime yarayacak benim. isterse 10.000 devir çevir. bu bir performans göstergesi değil ki. araç hangi devirde kaç beygir üretiyo o önemli.

bakın yazdığım yanlış anlaşılmasın ben düz yolda benzinli ile dizelin performansını bir tutmam. ama benzinlilere görede çokda düşük bir performansı yok. açıkcası 1.6 benzinli alacağıma 1.3cdti alırım. arada çok az perf. farkı var ve benzinliye göre çok daha ekonomik. gerek vergi olarak gereksede yakıttaki cimriliği konusunda
 
Son düzenleme:
yaa boşverin bu işleri...
alın benzinli turbo bi araç torksa tork gücse güc:):)
 
2.0 vectradan inip 1.3cdti a bindim. aradaki farkları doğal olarak çok güzel algılayabiliyorum. ben asla 2.0 vectranın performansı ile 1.3cdi ın performansını bir tutmam zaten. fakat şöylede birşey var, asla benzinli ile dizelinde yokuş performansını bir tutmam. küçücük motorun çok az devirde yokuşlarda birden fırlamasını hiç bir benzinlide görmedim. hepsi tıkanıyo zaten belli bir hızdan sonra yokuşlar yalan oluyo.

Neyse devir konusuna gelelim. işte şimdi performans konusu burada var. ekonomik kullanmak için benzinlide bilirsinizki 3.000 den önce vites atmamalısınız. özelliklede opel motorlar 3.000den sonra canlanır. 3.000den önce ölüsünüz demektir. işte dizelin böyle bir derdi yok. araç zaten en performanslı zamanı 2.000 ile 3.000 arasında. istediğiniz her an performanslı oluyo motor. performanslıo olurkende ekonomik oluyo.

evet doğruı hiç bi dizel 6.000 devire çıkmaz. iyide gerek yok ki zaten 6.000 de vereceği gücü 4.000 de veriyosa, 4.000 de vereceği torku 2.000 - 3.000 devir arasında veriyosa 6.000 devir ne işime yarayacak benim. isterse 10.000 devir çevir. bu bir perfomans göstergesi değil ki. araç hangi devirde kaç beygir üretiyo o önemli.

bakın yazdığım yanlış anlaşılmasın ben düz yolda benzinli ile dizelin performansını bir tutmam. ama benzinlilere görede çokda düşük bir performansı yok. açıkcası 1.6 benzinli alacağıma 1.3cdti alırım. arada çok az perf. farkı var ve benzinliye göre çok daha ekonomik. gerek vergi olarak gereksede yakıttaki cimriliği konusunda
iyide ozaman abi söz papirus adlı üyenin dediğine gelmiyo mu habire vites değiştiriceksin 2000-3000 devirde torku verdikten sonra vites atmalısın ben benzinlide hiç öyle birşey yapmıyorum trafikte yola çıkınca arkadaki bana yaklaşıncaya kada ben 3.viteste 120 ye çıkıyorum yani olay burada tamam rampa meselesi doğru
ama ne bileyim ben dizelin benzinliyi geçebilmesi için arada çok büyük bi hacim farkı olması gerktiğini düşünüyorum yoksa arkamdan yetişebilecek bi dizel yok benm için...
 
iyide ozaman abi söz papirus adlı üyenin dediğine gelmiyo mu habire vites değiştiriceksin 2000-3000 devirde torku verdikten sonra vites atmalısın ben benzinlide hiç öyle birşey yapmıyorum trafikte yola çıkınca arkadaki bana yaklaşıncaya kada ben 3.viteste 120 ye çıkıyorum yani olay burada tamam rampa meselesi doğru
ama ne bileyim ben dizelin benzinliyi geçebilmesi için arada çok büyük bi hacim farkı olması gerktiğini düşünüyorum yoksa arkamdan yetişebilecek bi dizel yok benm için...

valla hemşerim illa 2000-3000 devir arasında vites değiştirmen gerekmez alırsın en son 4e 2000 devirde gezersin ha kafan kızarsa az yüklenir atarsın 5e bendeki vectra da dizel bende 3. viteste 120 yi rahat görüyorum ama sen sen ol fazla limitlerini zorlama ne olur ne olmaz sonra başını ağrıtırsın :) :) :)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst