Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
"1.4 motor kasayı çekmez" diyenlere 140Hp ve 200Nm lik değerlerin ne anlam ifade ettiğini sormak lazım, bana da sıklıkla "aşırı yakıyordur - gitmiyordur" diyorlar.

140 hp 200nm nedir ki ֖nemli olan hacimdir    dermişim  011zaa
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

Sn.eketen guzel yaklaşımınız ıcın tesekkur ederım.Tercıhım sanırım 1.4 T Sport olacak.Cosmo en guzelı tabıkı ama malum bütçe...sanırım " bu motor bu kasayı kaldırmıyor o yuzden cok yakıyor " lafı tarıhe karıştı...zaten Turbonun da amacı yakıtı mınumumda tutup motora aşırı basınçlı bi hava basmak dıye bılıyorum.yıne bıze turboyu devreye soktugumuzda bu performansı gucunu egsozst gazından alan turbo pervanesının emme manifolduna normalden daha basınclı hava  gondermesidir..bi de ıntercooler varsa ki o zaman tadından yenmez..bu işlemlerın de yakıta fasla etkıleyecegını sanmıyorum..1.4 olupta turbo olmasa o zaman fazla yakıyor dıyebılırız sanırım..200 nm ve 140 hp yuksek degerler
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

bbeerrkk67 link' Alıntı:
Sn.eketen guzel yaklaşımınız ıcın tesekkur ederım.Tercıhım sanırım 1.4 T Sport olacak.Cosmo en guzelı tabıkı ama malum bütçe...sanırım " bu motor bu kasayı kaldırmıyor o yuzden cok yakıyor " lafı tarıhe karıştı...zaten Turbonun da amacı yakıtı mınumumda tutup motora aşırı basınçlı bi hava basmak dıye bılıyorum.yıne bıze turboyu devreye soktugumuzda bu performansı gucunu egsozst gazından alan turbo pervanesının emme manifolduna normalden daha basınclı hava  gondermesidir..bi de ıntercooler varsa ki o zaman tadından yenmez..bu işlemlerın de yakıta fasla etkıleyecegını sanmıyorum..1.4 olupta turbo olmasa o zaman fazla yakıyor dıyebılırız sanırım..200 nm ve 140 hp yuksek degerler

Söylediğiniz gibi turbo aşırı beslemedir. Yani motorun atmosferik olarak emeceği miktarın yükseltilmesidir. Bir motorun performansı yani gücü birim zamanda yaktığı hava-yakıt karışımının basıncı ile oluşur. Bu yüzden de hacim arttıkça birim zamanda yakılan hava yakıt karışımı artar ve güç te buna paralel artış gösterir. Aşırı besleme sistemlerinde ise küçük hacime birim zamanda daha fazla hava yakıt karışımı basılabildiği için motorun hacmi yükseltilmiş gibi olur. Bunlardan yola çıkarsak 1.4T motor teknik verilerinde sergilediğine göre bugünün 2.0 litrelik motorlarına eş değer güç sunmaktadır. Yani 1.4 motoru genel kullanımda hep ateşli kullanırsanız bugünün 2.0 atmosferik motorları gibi yakacaktır. Ancak normal kullanım ağırlıklı ise, genel sürüşte o zaman 200 Nm lik torkun etkisi ile araç çok daha rahat taşınabileceği için tüketim 150 160 Nm lik motora göre daha düşük olacaktır. Bu basitçe düz yolda kullanılan 1.6 ile hafif meyilli yolda yakuş aşağı kullanılan 1.6 gibi kıyas edilebilinir. Tüketimde asıl faktör siz olacaksınız bu iki motor arasında. Tabi bu varsayımlarım tamamen, sizin 1.6 yı normal kullanım sitilini tercih ettiğinize göredir.

Donanım seçeneği tamamen sizin tercihiniz ancak bana sorarsanız ne yapın edin AFL yi ekletin. Sonradan gerçekten ararsınız. :)
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

Tolga KARACA link' Alıntı:
"1.4 motor kasayı çekmez" diyenlere 140Hp ve 200Nm lik değerlerin ne anlam ifade ettiğini sormak lazım, bana da sıklıkla "aşırı yakıyordur - gitmiyordur" diyorlar.

Bunu söyleyenler en ufak araba bilgisi yoktur pek ciddiye almamak lazım  :)
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

Sn.eketen soyledıklerınızı cok doğru..dedıgınız gıbı afL sistemı cok guzel...bır de bır sey sormak ıstıyorum size..dizellerde turbo erken devreye gırıyor(1750 ila 2000 devır arası ) bu aracta ne zaman devreye giriyor ve o turbonun meşhur ıslığı bu arabada rahat duyulabilınıyor mu ?
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

bbeerrkk67 link' Alıntı:
Sn.eketen soyledıklerınızı cok doğru..dedıgınız gıbı afL sistemı cok guzel...bır de bır sey sormak ıstıyorum size..dizellerde turbo erken devreye gırıyor(1750 ila 2000 devır arası ) bu aracta ne zaman devreye giriyor ve o turbonun meşhur ıslığı bu arabada rahat duyulabilınıyor mu ?

Turbo nun tam güç ile devreye girdiği deviri istisnalar hariç genel olarak max tork değeri devirinden anlayabilirsiniz. 1.4t için 1850 ile 4900 arası sabit değer verilmiş. Buradan da 1800 civarında faal olarak devrede olduğunu söyleyebiliriz. Ama turbo lar genelde egzost gazı üflemeye başladığı an yapısı itibari ile devrededir.  Turbo ıslığına gelince öyle jet türibini gibi bir ses açıkcası ben kendi aracımda duymadım. (1.6T) Lakin gazı yükleyip bıraktığınızda o tıslama tatlı bir şekilde var ve yanından geçtiğiniz insanların da dikkatini çekiyor. Ama Nissan Silvia da duyduğum o muazzam ıslık sesi yok. O araç resmen bir jet uçağının kalkış anındaki sesini andırıyordu. :)
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

yakında bu duyguları ben de yaşayıp sızı haberdar edecegım..  ;)
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

Gönlünüzce.... :)
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

bence 1.4 -1.6 ayrımı yapmayın. İkisi de aynı yakıyor hmen hemen. Tercihinizi donanım yönünde kullanın. Bir de ikinci elde ve genel anlamda 1.4 t on plana çıktıgından tercihi bu yönde yapmanız daha hayırlı olacaktır
 
Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?

dinojasie link' Alıntı:
bence 1.4 -1.6 ayrımı yapmayın. İkisi de aynı yakıyor hmen hemen. Tercihinizi donanım yönünde kullanın. Bir de ikinci elde ve genel anlamda 1.4 t on plana çıktıgından tercihi bu yönde yapmanız daha hayırlı olacaktır

bellı bir km sonra turbo arızaları vs olucak deniyor,ama kullanıcıya baglı sanırım..bakımlarını zamanında yapıp, turbolu motorlarda yapılması gerekenler( örn;stop ettırmeden once az da olsa rolantide bekleme ) yapılırsa sorun olacagını sanmıyorum.Ve kararım 1.4 T olacak
 
Geri
Üst