Ynt: Yakıt tüketimi açısından yeni astra J 1.4 140 hp mi 1.6 115 hp mi ?
Sanırım isminiz Berk
Sevgili Berk turbo arızası olacak diyenlere kesinlikle itibar etmemelisin. Turbo araç kullanmanın bazı püf noktaları var bildiğin gibi. İlk önce; Aracı çalıştırdığın zaman hiç gaz vermeden motoru rolanti devrinde belli bir süre 20-30 sn kadar bekleteceksin. Neden çünkü stop etmiş ve yağı sızmış motor ilk yağlamayı yapsın, turbo n yağsız çalışmasın. Stop ederken de aynı şekilde rölanti devrinde 30 sn kadar bekleyeceksin ki stop etmiş ve yağ basıncını sıfırlamış yani yağlamayı kesmiş motor yüzünden hala dönmekte olan turbo pervanelerin ve mil yatağın yağsız çalışma yüzünden bozulmasın. Sonra sürekli gazı çiğneyerek kullanmayacaksın. Gaz çiğnemek ayağını gazdan çekmemek demek. Turbo sen gaza bastığın müddetçe devrede olur. Yokuş aşağı ayağını gazdan çekmişsen araç 4000 devir de de olsa turbo devrede değildir. Sadece gaza bastığın müddetçe turbo aktiftir. Bu yüzden gazı çiğnersen yani sürekli ayağın pedalda gidersen sürekli turbo ya hava bastığın yani devrede tuttuğun için gereksiz çalışmış, her parçanın belli bir yaşam süresi olan zamanı gereksiz doldurmuş olursun. Arada gazı bırakmak, yokuş aşağı gazdan ayağını çekmek (ki bu şekilde hiç benzin yakmazsın da ) ile turbo nefeslenmiş ve soğumuş olur. Hava filtereni azami derecede temiz tut. Hem performansın hem tüketimin çok memnun edici olur hem de turboya pislik kaçıp huzurunu bozmamış olursun. Bir diğer etkende kullandığın yağ. Zaten mutlaka 5-30 dexos2 kullanacaksın. Farklı yağları kullanırsan yada tamamlama yaparsan turbo olsun olmasın motorun arızalanacaktır. Yağ ömrü her nekadar 15 bin veya 1 yıl denilse de 7500 km de yada 8 ayda bir (hangisi önce dolarsa) değiştirirsen yağ ve yağ filtreni, fabrikasyon hata yoksa asla turbo arızası yaşamaz çok mutlu mesut kullanırsın. Dışarıda dolanan şehir efsanelerine kesinlikle takılma.
Sanırım isminiz Berk
Sevgili Berk turbo arızası olacak diyenlere kesinlikle itibar etmemelisin. Turbo araç kullanmanın bazı püf noktaları var bildiğin gibi. İlk önce; Aracı çalıştırdığın zaman hiç gaz vermeden motoru rolanti devrinde belli bir süre 20-30 sn kadar bekleteceksin. Neden çünkü stop etmiş ve yağı sızmış motor ilk yağlamayı yapsın, turbo n yağsız çalışmasın. Stop ederken de aynı şekilde rölanti devrinde 30 sn kadar bekleyeceksin ki stop etmiş ve yağ basıncını sıfırlamış yani yağlamayı kesmiş motor yüzünden hala dönmekte olan turbo pervanelerin ve mil yatağın yağsız çalışma yüzünden bozulmasın. Sonra sürekli gazı çiğneyerek kullanmayacaksın. Gaz çiğnemek ayağını gazdan çekmemek demek. Turbo sen gaza bastığın müddetçe devrede olur. Yokuş aşağı ayağını gazdan çekmişsen araç 4000 devir de de olsa turbo devrede değildir. Sadece gaza bastığın müddetçe turbo aktiftir. Bu yüzden gazı çiğnersen yani sürekli ayağın pedalda gidersen sürekli turbo ya hava bastığın yani devrede tuttuğun için gereksiz çalışmış, her parçanın belli bir yaşam süresi olan zamanı gereksiz doldurmuş olursun. Arada gazı bırakmak, yokuş aşağı gazdan ayağını çekmek (ki bu şekilde hiç benzin yakmazsın da ) ile turbo nefeslenmiş ve soğumuş olur. Hava filtereni azami derecede temiz tut. Hem performansın hem tüketimin çok memnun edici olur hem de turboya pislik kaçıp huzurunu bozmamış olursun. Bir diğer etkende kullandığın yağ. Zaten mutlaka 5-30 dexos2 kullanacaksın. Farklı yağları kullanırsan yada tamamlama yaparsan turbo olsun olmasın motorun arızalanacaktır. Yağ ömrü her nekadar 15 bin veya 1 yıl denilse de 7500 km de yada 8 ayda bir (hangisi önce dolarsa) değiştirirsen yağ ve yağ filtreni, fabrikasyon hata yoksa asla turbo arızası yaşamaz çok mutlu mesut kullanırsın. Dışarıda dolanan şehir efsanelerine kesinlikle takılma.