yakıt tüketimi ve araç havalandırması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan adRe j
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: yakıt tüketimi ve araç havalandırması

Cosmo link' Alıntı:
fan hızı 1 den 6 kadar olan yuvarlak sağdaki düğme
Bu durumda  klima on-off düğmesi kapalı iken (aktif değilken) bile sıcaklık ve fan hızı yükseltince araç 1 Lt den 1.5 yada daha fazla değere çıkıyor işte bunu anlamış değilim.֜stelik bu havalarda akşamları minimum 10 dakika çalıştıktan sonra yola çıkıyorum ve ilk 10 dakika içeri hava vermiyorum.

arabayı artık hareket ettirirmeden önce tam olarak ısınınca kapatıyorum havayı değer 1,5 ten 1 e düşüyor motor ısısını tekrar açınca bu kez 1 den 1,5 yakıt sarfiyatına fırlıyor sabitken araç

Aklıma takılan da tam burası zaten neden yakıt sarfiyatı değerleri değişiyor klima açık olmadığı halde benim aracıma has bir durummu acaba problem mi?

Bir arkadaşımız 3. kademeden sonra bir miktar yakıtı etkileyebilir demişti buda olabilir sanırım
 

Ekli dosyalar

  • 1456604_574039919329452_1942050022_n.webp
    1456604_574039919329452_1942050022_n.webp
    13.6 KB · Görüntüleme: 49
Ynt: yakıt tüketimi ve araç havalandırması

Cosmo link' Alıntı:
elektrikli olan herşey yakıt tüketimi arttırır. buna sinyal lambası ön far vs dahil...
http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=8118.0

bu konuya bakabilirsiniz

Aslına bakarsanız bu bütün araçlarda böyle ancak opel bunu detaylandırıp bilgi ekranına döktüğü için kullanıcı işkilleniyor ve aracın çok yaktığı kanısına varıyor.
 
Ynt: yakıt tüketimi ve araç havalandırması

Cosmo link' Alıntı:
elektrikli olan herşey yakıt tüketimi arttırır. buna sinyal lambası ön far vs dahil...
http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=8118.0

bu konuya bakabilirsiniz
İlginç akla gelmeyecek birşey aslında bilgilendirmeniz güzel olmuş bir siteden de şu yazıyı buldum gayet mantıklı bir konu olmuş teşekkürler cosmo

motor çalışırken elektrik enerjisini alternatörden (şarj dinamosu) alır. Alternatör de kayışla krank miline bağlıdır ve bu yolla motora bir yük biner. Motor kapalıyken bu devreler elektrik enerjisini aküden karşılar, motor çalıştırıldığında da alternatör bu defa aküden tüketilen şarjı tamamlar.
 
Geri
Üst