erken açması mesela 80 derece.motor daha soğuk çalışacağı için uzun vadede bence iyi değil.opel motorları zaten 90 ve üzeri çalışır.
muratcan öncelikle bu sorunun nasıl oluştuğunu merak ettim.bence tekrar belirteyimki her iki kanaldan arıza takip etmek yanıltabilir seni.önce lpg yi devre dışı bırakıp benzinde sorunu çözdükten sonra lpg de ki sorunlara yeniden gözatmak daha sağlıklı olur.patırdama ise herşeyden olabilir.
ateşlemenin avansından tut bobin-ateşleme modülü buji kabloları.
ayrıca karışımdan da olabilir.ısı sensörü , akışmetre,oksijen sensörü gibi sensörler karışım oranını belirleyen ana unsurlardır.bence öncelikle ateşleme modülü-bobin omajı kabloların omaj kontrolü(antiparazit ise opel için genellikle 1kiloohm) yapılmalı.ardından avans vuruntusu olup olmadığı,eğer arıza lamban yanıyor yada 1 sn liğinede olsa bir kere bile yanmış olsa arıza koduna bakılıp ciddiye alınması, akışmetrenin ve soketlerinin gözle ve ölçü aletiyle kontrol edilmesi. yapılabilecek baş kontroller bence.aslında çok yazmışsın ama arızanın araç normal iken ne şekilde oluştuğu ve beraberinde şüphelerin varmı onlarıda belirtsen daha çok fikir yürütebiliriz ama dediğim gibi adım adım ölçülerek kıyaslanarak adım adım gitmek en güzeli.Belkide hararet yapıp conta sorunu çıkmıştır.belki pistonlara sabaha kadar kaçıran bişiyler vardır(yağ-su).bunları oluşturabilecek şüphelerde önemli.
muratcan öncelikle bu sorunun nasıl oluştuğunu merak ettim.bence tekrar belirteyimki her iki kanaldan arıza takip etmek yanıltabilir seni.önce lpg yi devre dışı bırakıp benzinde sorunu çözdükten sonra lpg de ki sorunlara yeniden gözatmak daha sağlıklı olur.patırdama ise herşeyden olabilir.
ateşlemenin avansından tut bobin-ateşleme modülü buji kabloları.
ayrıca karışımdan da olabilir.ısı sensörü , akışmetre,oksijen sensörü gibi sensörler karışım oranını belirleyen ana unsurlardır.bence öncelikle ateşleme modülü-bobin omajı kabloların omaj kontrolü(antiparazit ise opel için genellikle 1kiloohm) yapılmalı.ardından avans vuruntusu olup olmadığı,eğer arıza lamban yanıyor yada 1 sn liğinede olsa bir kere bile yanmış olsa arıza koduna bakılıp ciddiye alınması, akışmetrenin ve soketlerinin gözle ve ölçü aletiyle kontrol edilmesi. yapılabilecek baş kontroller bence.aslında çok yazmışsın ama arızanın araç normal iken ne şekilde oluştuğu ve beraberinde şüphelerin varmı onlarıda belirtsen daha çok fikir yürütebiliriz ama dediğim gibi adım adım ölçülerek kıyaslanarak adım adım gitmek en güzeli.Belkide hararet yapıp conta sorunu çıkmıştır.belki pistonlara sabaha kadar kaçıran bişiyler vardır(yağ-su).bunları oluşturabilecek şüphelerde önemli.