Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Tartışma baya uzamış.  ::)

şu anki aracım 1.4T AS Cosmo Sedan.  steeringwheel
şehir içi tüketim 8.7~8.9 (Van, Rakım 1750, Ort.Hız 37, Genelde 3 yetişkin + ևocuk Koltuğu ve eşyaları) battle_Teroriste
şehirdışı tüketim 5.0/7.7 (Van-İzmir, 1850 km, 3Y+1և+Full Bagaj, Ort.Hız 90/130) general_hoho

Bugüne kadar 115hp atmosferik motoru hiç düşünmedim. Hep TSI/TDI/CDTI motor kullandığım için olsa gerek. Cruze da denemiştim ve beğenmemiştim. general_Not_talking

Ben ilkin Astra H ile Cruze arasında kaldığımda, yokuş kalkışlarında o 1.3 motorun düşük devirlerde 1.6 atmosferik 115hp den daha seri olduğunu gördüğümde (bir HB biri Sedan fark var tabii) düşünmeden 1.3 CDTi aldım. Tabi o zaman bir de tek maaşlık gelirimiz vardı. Bu ata arpa yetişmez dedik. kızgınkırbac

Yakıt tüketimi önemli bir husus. Türkiye şartlarında akaryakıta verdiğimiz paralara gülüyor ecnebiler. Fakat şu ayrımı yapmak lazım. Kullanım tarzı çok önemli bir etken. Avrupa standart fabrika testi verilerinin yollara uymadığı gün gibi ortada. Yüksek rakımda yaşasaydınız bunu daha rahat anlardınız. Küçük bir örnek vereyim.

Van'da rakım 1750 (benim oturduğum yer 1830). Bu da demek oluyor ki deniz seviyesinde basınç aynı sıcaklıkta 1 atm (QNH:1013 mb) iken 1800 rakımda 0,79 atm (QFE:803 mb). Yani araç hızı 0 iken motora %20 daha düşük basınçlı hava giriyor.  (Turboşarj bunu ne kadar tolere ediyor bilmiyorum manifold basıncını ölçmedim). Bu da şehir içi gibi düşük hızlarda seyrettiğiniz zaman yüksek yakıt tüketimi demek. Eğer ECU hava yakıt karışımını silindir başı hararetini yükseltmemek için zengin karışımda motoru çalıştırıyorsa tabi. Fakir karışım her zaman daha düşük yakıt tüketimi demek. Ancak durum şehir dışına çıktığınızda değişiyor. ևünkü %20'ye varan oranda daha az rüzgar direnci ile karşılaşıyorsunuz. Bu da sürüklenme (drag) kuvvetini azaltıyor. Böylece aracım karşı koyduğu kuvvet azaldığı için daha az yakıyor (deniz seviyesinde aynı hıza oranla). Aynı durum uçaklarda geçerli. Temel pilotaj eğitimi aldım isterseniz ayrı platformda tartışırız. special_Partyman
Yakıt tüketimi ile ilgili söyleyeceklerim bu kadar.

136hp 1.6 DTE motor alınır mı? Alınır. Ama 0km araç alırken 1.3 CDTi veya DTE ecoFlex ile arada kaldıysanız. Yok şu an 1.3 e zaten biniyorsanız aynı kasa için 15-20 bin fazla vermek çok da akıl karı değil. ևünkü aracın henüz 2.el piyasası yok. Ha buna ayıracak bütçeniz vardır. ֖nümü iliklerim.

şahsen ben sırf otomatik seçeneği olmadığı için Astra dizel düşünmedim. Zira eşi yoğunlukla eşim kullanıyor. şu an sıfır km Astra alacak olsam ve manuel düşünsem vergi vs düşünmeden 1.6 DTE alırım. İkinci elde gideceğim model 1.4T olur. Ki öyle de oldu.

ևok fazla tartışmanın bir anlamı yok. Zaten herkesin araçlardan beklentileri ve kullanım tarzları farklı olduğu için firmalar farklı seçenekler sunmaya çalışıyorlar. Kimi aracın yakıt tüketimi düşük ama karoseri kalitesi ve estetiği berbat (Megane), kiminin donanımı yetersiz (Jetta gibi bir araçta AFL yok :S), kiminin fiyatı marka kıyaslamasına göre yüksek (ceed, i30) vs. vs. O yüzden herkesin tercihine saygılı olmak gerek.

Astramda keşke olsa dediğim bazı özellikler:
FlexRide
1.6 DTE veya 1.4 TSI + S&S + DSG7 (VW grubu motoru)
Panaromik Cam tavan
5 kapılı sedan (arka camın bagaj kapağıyla kalkması (Octavia+Superb)
Otomatik fren sistemi (Focus)
Otomatik park sistemi (Focus)
70 lt yakıt tankı
LCD/LED gösterge paneli (Ceed)
Vites değiştirme kulakları (Civic+Golf)
Daha kaliteli ses yalıtımı
Arka koltukta orta bardak tutucu
Arka koltuk havalandırma kanalları (ayarlanabilir)
Arka kapı camları için gömme perde (Megane)
Isıtmalı koltuklar
Hafızalı ayna ve koltuklar (Insignia+Ceed+i30)
Ayna LED sinyal ışıkları
LED stoplar
110/220V priz çıkışı (Passat+Ceed[yanlış hatırlıyor olabilirim])
ve şu an aklıma gelmeyen diğer özellikler... walll

Sonuç olarak bu işin sonu yok. ֜reticiler müşteri talepleri doğrultusunda motorlar, donanımlar, kozmetik değişiklikler ekleyeceklerdir. Yakıt tüketimi önceliği kişiden kişiye değişir. Satın alma kriterleri de öyle. Birbirimizi kırmanın anlamı yok. rasta_occasion
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

evgin link' Alıntı:
Tartışma baya uzamış.  ::)

şu anki aracım 1.4T AS Cosmo Sedan.  steeringwheel
şehir içi tüketim 8.7~8.9 (Van, Rakım 1750, Ort.Hız 37, Genelde 3 yetişkin + ևocuk Koltuğu ve eşyaları) battle_Teroriste
şehirdışı tüketim 5.0/7.7 (Van-İzmir, 1850 km, 3Y+1և+Full Bagaj, Ort.Hız 90/130) general_hoho

Bugüne kadar 115hp atmosferik motoru hiç düşünmedim. Hep TSI/TDI/CDTI motor kullandığım için olsa gerek. Cruze da denemiştim ve beğenmemiştim. general_Not_talking

1.6 DTE 136hp yeni bir motor değil arkadaşlar. GM grubu bu motoru zaten Cruze ile getirmişti. Deneyen var mı bilmiyorum. Artık Türkiye'de sunulmuyor diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltin. şahsen ben denemedim.

Ben ilkin Astra H ile Cruze arasında kaldığımda, yokuş kalkışlarında o 1.3 motorun düşük devirlerde 1.6 atmosferik 115hp den daha seri olduğunu gördüğümde (bir HB biri Sedan fark var tabii) düşünmeden 1.3 CDTi aldım. Tabi o zaman bir de tek maaşlık gelirimiz vardı. Bu ata arpa yetişmez dedik. kızgınkırbac

Yakıt tüketimi önemli bir husus. Türkiye şartlarında akaryakıta verdiğimiz paralara gülüyor ecnebiler. Fakat şu ayrımı yapmak lazım. Kullanım tarzı çok önemli bir etken. Avrupa standart fabrika testi verilerinin yollara uymadığı gün gibi ortada. Yüksek rakımda yaşasaydınız bunu daha rahat anlardınız. Küçük bir örnek vereyim.

Van'da rakım 1750 (benim oturduğum yer 1830). Bu da demek oluyor ki deniz seviyesinde basınç aynı sıcaklıkta 1 atm (QNH:1013 mb) iken 1800 rakımda 0,79 atm (QFE:803 mb). Yani araç hızı 0 iken motora %20 daha düşük basınçlı hava giriyor.  (Turboşarj bunu ne kadar tolere ediyor bilmiyorum manifold basıncını ölçmedim). Bu da şehir içi gibi düşük hızlarda seyrettiğiniz zaman yüksek yakıt tüketimi demek. Eğer ECU hava yakıt karışımını silindir başı hararetini yükseltmemek için zengin karışımda motoru çalıştırıyorsa tabi. Fakir karışım her zaman daha düşük yakıt tüketimi demek. Ancak durum şehir dışına çıktığınızda değişiyor. ևünkü %20'ye varan oranda daha az rüzgar direnci ile karşılaşıyorsunuz. Bu da sürüklenme (drag) kuvvetini azaltıyor. Böylece aracım karşı koyduğu kuvvet azaldığı için daha az yakıyor (deniz seviyesinde aynı hıza oranla). Aynı durum uçaklarda geçerli. Temel pilotaj eğitimi aldım isterseniz ayrı platformda tartışırız. special_Partyman
Yakıt tüketimi ile ilgili söyleyeceklerim bu kadar.

136hp 1.6 DTE motor alınır mı? Alınır. Ama 0km araç alırken 1.3 CDTi veya DTE ecoFlex ile arada kaldıysanız. Yok şu an 1.3 e zaten biniyorsanız aynı kasa için 15-20 bin fazla vermek çok da akıl karı değil. ևünkü aracın henüz 2.el piyasası yok. Ha buna ayıracak bütçeniz vardır. ֖nümü iliklerim.

şahsen ben sırf otomatik seçeneği olmadığı için Astra dizel düşünmedim. Zira eşi yoğunlukla eşim kullanıyor. şu an sıfır km Astra alacak olsam ve manuel düşünsem vergi vs düşünmeden 1.6 DTE alırım. İkinci elde gideceğim model 1.4T olur. Ki öyle de oldu.

ևok fazla tartışmanın bir anlamı yok. Zaten herkesin araçlardan beklentileri ve kullanım tarzları farklı olduğu için firmalar farklı seçenekler sunmaya çalışıyorlar. Kimi aracın yakıt tüketimi düşük ama karoseri kalitesi ve estetiği berbat (Megane), kiminin donanımı yetersiz (Jetta gibi bir araçta AFL yok :S), kiminin fiyatı marka kıyaslamasına göre yüksek (ceed, i30) vs. vs. O yüzden herkesin tercihine saygılı olmak gerek.

Astramda keşke olsa dediğim bazı özellikler:
FlexRide
1.6 DTE veya 1.4 TSI + S&S + DSG7 (VW grubu motoru)
Panaromik Cam tavan
5 kapılı sedan (arka camın bagaj kapağıyla kalkması (Octavia+Superb)
Otomatik fren sistemi (Focus)
Otomatik park sistemi (Focus)
70 lt yakıt tankı
LCD/LED gösterge paneli (Ceed)
Vites değiştirme kulakları (Civic+Golf)
Daha kaliteli ses yalıtımı
Arka koltukta orta bardak tutucu
Arka koltuk havalandırma kanalları (ayarlanabilir)
Arka kapı camları için gömme perde (Megane)
Isıtmalı koltuklar
Hafızalı ayna ve koltuklar (Insignia+Ceed+i30)
Ayna LED sinyal ışıkları
LED stoplar
110/220V priz çıkışı (Passat+Ceed[yanlış hatırlıyor olabilirim])
ve şu an aklıma gelmeyen diğer özellikler... walll

Sonuç olarak bu işin sonu yok. ֜reticiler müşteri talepleri doğrultusunda motorlar, donanımlar, kozmetik değişiklikler ekleyeceklerdir. Yakıt tüketimi önceliği kişiden kişiye değişir. Satın alma kriterleri de öyle. Birbirimizi kırmanın anlamı yok. rasta_occasion

Dediklerinize katılıyorum, tartışmaya gerek yok. Herkes zaten aracını alırken araştırıyor, kendi gereksinimlerine ve bütçesine göre kararını veriyor, kişisel tercih sonuçta.

Ancak mesajınızdaki birşey dikkatimi çekti: Ben bu 1.6 CDTI motorun yeni üretildiğini okumuştum. Cruze'daki dizel motor 2.0 litreydi yanlış hatırlamıyorsam, onunla karıştırıyor olabilir misiniz?
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

albertxx link' Alıntı:
Öncelikle buyrun ben size direk teknik veri veriyim tablosuz.95 beygir düz astranın şehir içi tüketimi 5.2 gözüküyor start stop 4.7 bu eder 0.5 ortalama genelde ise 3.9 ile 1.6 ile aynı seviyeye geliyor.Yani kafa kafaya geldi ki şehir dışı daha az yaktığı teknik veride var tutarlılık böyle oluyor öncelikle doğruluk kaynak için
http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=16963

Verdiğiniz kaynaktaki veride mantık hatası olmasıda garip çünkü aynı aracın start stoplusu daha fazla yakmaz şehir dışında aynı yakar şehir içi daha az yakar.Karmadada daha az yakar.Verileri inceleyiniz.Zaten şehir dışı değişmiyor diyip 1.3 95 ile start stopun şehir dışını farklı vererek aldığınız verinin hatasını ortaya kendiniz çıkardınız :)

Ayrıca ben ailemle her sene tatile giderim 4 kişi araçta 180 km yi gördüm bavulla birlikte istanbul-ankara otobanında.Daha fazlada gidiyordu.1.9 partner 75 beygir 2ton ağırlıkda 180 görüyorsa bırakında astrada görsün ki daha fazlada gidiyor bizzat test ettim bunu eski arabamızla 2006 partner kısa şasi.

wawe61'in dediği rampayı 3 kişi ile 60 gibi bir hızda çıkabiliyorum ki zaten rampada genelde zorlamam ama 70 görebilir.Ama genelde o rampada basmaya içim el vermiyor bir anda göstergeler değişiyor herşey dibe iniyor :)

Nese tartışma uzamasın 1.6 motor başarılı tabi astranın bu kasası için hala başarılı değil 100 kg hafiflerse araç tadından yenmez.0 alırken 1.3 yerine mantıklı seçim 1.6dır şu an için.Ancak şu an 0 araç almak pek mantıklı değil.Aslında en iyi motoru 1.4t ama gel gör ki oda çok yakıyor maalesef.
Arkadaşım yazdıklarından hiçbir şey anlamıyorum, ben gidip opel resmi sitesinin yayınladığı katalogdan teknik verileri sana sunuyorum sen sahibi bile belli olmayan kişisel bir blogdan veri paylaşıyorsun. Verdiğin sitedeki verilerin büyük bölümü hatalı. Seni destekleyecek verileri veren bir siteyi çok aradın sanırım. Arkadaşım haklısın demek bu kadar mı zor? Neyse artık cevap verme gereği duymuyorum.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

chiv link' Alıntı:
Dediklerinize katılıyorum, tartışmaya gerek yok. Herkes zaten aracını alırken araştırıyor, kendi gereksinimlerine ve bütçesine göre kararını veriyor, kişisel tercih sonuçta.

Ancak mesajınızdaki birşey dikkatimi çekti: Ben bu 1.6 CDTI motorun yeni üretildiğini okumuştum. Cruze'daki dizel motor 2.0 litreydi yanlış hatırlamıyorsam, onunla karıştırıyor olabilir misiniz?

Sonradan farkedip editledim zaten. Cruze daki 2.0 163hp. doğru söylüyorsunuz. Motor yeni.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Konu patlamış inceleme kavgaya dönmüş. Bence sayın admin konuyu kapatmalı.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Sakince tartışssak daha güzel olacak.herkes mantığına ve bütçesine yatan motor seçeneğini almış.ben astranın 1.6T su hariç bütün motorlarını kullandım.her motorun kendine göre avantajı var.1.3 motor ekonomi moturu,1.6 115 lpg avantajı olan güzel performanslı motor,1.4T keyif motoru sürerken çok büyük keyif aldım.yani her motorun kendine göre özellikleri var.bu işi tartışmaya çevirmeye gerek yok.yapmayın etmeyin birbirinizi kırmaya değmez.

performans olarak da 1.6 115le 1.3ü ü kıyaslamak da çok komik geliyor.birisi ekonomi motoru dizel.diğeri 20 beygir fazlası olan benzinli.1.6nın 0-100 ü 11.8 saniye,1.3 ün 0-100 ü 14.6 saniye. arada dağlar kadar fark var.dizel turbosu olduğu için atmosferikten daha hızlı gittiği hissini verir.bu sadece histir.kafanı kaldırınca yanındaki atmosferiğin 2-3 boy fark attığını görürsün.

Motordan birazcık anlayan adam bu iki motoru performans olarak kıyaslamaz.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Arkadaşlar alıp veremediğiniz nedir? Lütfen münakaşaya girmeyelim. general_non_non Forumlar bilgi paylaşımı içindir. Lütfen birbirimizi kırmayalım.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

sallierim link' Alıntı:
Sakince tartışssak daha güzel olacak.herkes mantığına ve bütçesine yatan motor seçeneğini almış.ben astranın 1.6T su hariç bütün motorlarını kullandım.her motorun kendine göre avantajı var.1.3 motor ekonomi moturu,1.6 115 lpg avantajı olan güzel performanslı motor,1.4T keyif motoru sürerken çok büyük keyif aldım.yani her motorun kendine göre özellikleri var.bu işi tartışmaya çevirmeye gerek yok.yapmayın etmeyin birbirinizi kırmaya değmez.

performans olarak da 1.6 115le 1.3ü ü kıyaslamak da çok komik geliyor.birisi ekonomi motoru dizel.diğeri 20 beygir fazlası olan benzinli.1.6nın 0-100 ü 11.8 saniye,1.3 ün 0-100 ü 14.6 saniye. arada dağlar kadar fark var.dizel turbosu olduğu için atmosferikten daha hızlı gittiği hissini verir.bu sadece histir.kafanı kaldırınca yanındaki atmosferiğin 2-3 boy fark attığını görürsün.

Motordan birazcık anlayan adam bu iki motoru performans olarak kıyaslamaz.

Sen de iyi başlayıp sonda biraz üslubu değiştirmişsin Deniz kardeşim, sonda yazdıklarından alınıp sana cevap veren de çıkabilir yani :) Gerçekten gerek yok bu tip tartışmalara. Altı üstü araba ya, üreten bu kadar sahip çıkmıyordur sanırım.

Yanlışsa gözlemim düzeltin lütfen; eskiden bu tip tartışmalar pek çıkmazdı forumda. Kırıp dökmek bir şeyi çözmüyor veya karşı tarafın fikrini değiştirmeye yetmiyor. Türk insanı (zaman zaman buna hepimiz dahiliz) bağırıp tartışınca karşı tarafı ikna ederim yanılgısına sahip ne yazık ki.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

burakkarsli link' Alıntı:
Sen de iyi başlayıp sonda biraz üslubu değiştirmişsin Deniz kardeşim, sonda yazdıklarından alınıp sana cevap veren de çıkabilir yani :) Gerçekten gerek yok bu tip tartışmalara. Altı üstü araba ya, üreten bu kadar sahip çıkmıyordur sanırım.

Yanlışsa gözlemim düzeltin lütfen; eskiden bu tip tartışmalar pek çıkmazdı forumda. Kırıp dökmek bir şeyi çözmüyor veya karşı tarafın fikrini değiştirmeye yetmiyor. Türk insanı (zaman zaman buna hepimiz dahiliz) bağırıp tartışınca karşı tarafı ikna ederim yanılgısına sahip ne yazık ki.
yok abicim üslubumda bir değişme yok.demek istediğim altı üstü motor.motor yüzünden insanlar birbirini kırmasın.1.3 motorla 1.6 motorun performans farkı da ortada.yakıt olarak da 1.6 motor 1.3 motorun nerdeyse 2 katını yakıyor :).burda da 1.3 motor üstün mesela.şimdi biri çıkıp 1.6 motor 1.3 den az yakıyor demesiyle 1.3 motor 1.6dan daha performanslı demesi aynı şey :).iki motorun da birbirine üstün özellikleri var.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Yani abilerim kardeşlerim işin özeti:

1.3 motor 1.6 motorla performans olarak rakibi olamaz.

1.6 motor da 1.3 motorun yakıt tüketimi konusunda yanına bile yaklaşamaz neredeyse 2 katı yakıyor.

birbirinizi kırmak yerine,

istediğiniz testleri yapın,değerleri bakın iki arabayı yan yana koyun.her zaman önde giden 1.6 115 motor olacaktır ama ilk petrole giren de o olacaktır  okkk
 
Geri
Üst