Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim
Tartışma baya uzamış. :
şu anki aracım 1.4T AS Cosmo Sedan. steeringwheel
şehir içi tüketim 8.7~8.9 (Van, Rakım 1750, Ort.Hız 37, Genelde 3 yetişkin + Öocuk Koltuğu ve eşyaları) battle_Teroriste
şehirdışı tüketim 5.0/7.7 (Van-İzmir, 1850 km, 3Y+1Ö+Full Bagaj, Ort.Hız 90/130) general_hoho
Bugüne kadar 115hp atmosferik motoru hiç düşünmedim. Hep TSI/TDI/CDTI motor kullandığım için olsa gerek. Cruze da denemiştim ve beğenmemiştim. general_Not_talking
Ben ilkin Astra H ile Cruze arasında kaldığımda, yokuş kalkışlarında o 1.3 motorun düşük devirlerde 1.6 atmosferik 115hp den daha seri olduğunu gördüğümde (bir HB biri Sedan fark var tabii) düşünmeden 1.3 CDTi aldım. Tabi o zaman bir de tek maaşlık gelirimiz vardı. Bu ata arpa yetişmez dedik. kızgınkırbac
Yakıt tüketimi önemli bir husus. Türkiye şartlarında akaryakıta verdiğimiz paralara gülüyor ecnebiler. Fakat şu ayrımı yapmak lazım. Kullanım tarzı çok önemli bir etken. Avrupa standart fabrika testi verilerinin yollara uymadığı gün gibi ortada. Yüksek rakımda yaşasaydınız bunu daha rahat anlardınız. Küçük bir örnek vereyim.
Van'da rakım 1750 (benim oturduğum yer 1830). Bu da demek oluyor ki deniz seviyesinde basınç aynı sıcaklıkta 1 atm (QNH:1013 mb) iken 1800 rakımda 0,79 atm (QFE:803 mb). Yani araç hızı 0 iken motora %20 daha düşük basınçlı hava giriyor. (Turboşarj bunu ne kadar tolere ediyor bilmiyorum manifold basıncını ölçmedim). Bu da şehir içi gibi düşük hızlarda seyrettiğiniz zaman yüksek yakıt tüketimi demek. Eğer ECU hava yakıt karışımını silindir başı hararetini yükseltmemek için zengin karışımda motoru çalıştırıyorsa tabi. Fakir karışım her zaman daha düşük yakıt tüketimi demek. Ancak durum şehir dışına çıktığınızda değişiyor. Öünkü %20'ye varan oranda daha az rüzgar direnci ile karşılaşıyorsunuz. Bu da sürüklenme (drag) kuvvetini azaltıyor. Böylece aracım karşı koyduğu kuvvet azaldığı için daha az yakıyor (deniz seviyesinde aynı hıza oranla). Aynı durum uçaklarda geçerli. Temel pilotaj eğitimi aldım isterseniz ayrı platformda tartışırız. special_Partyman
Yakıt tüketimi ile ilgili söyleyeceklerim bu kadar.
136hp 1.6 DTE motor alınır mı? Alınır. Ama 0km araç alırken 1.3 CDTi veya DTE ecoFlex ile arada kaldıysanız. Yok şu an 1.3 e zaten biniyorsanız aynı kasa için 15-20 bin fazla vermek çok da akıl karı değil. Öünkü aracın henüz 2.el piyasası yok. Ha buna ayıracak bütçeniz vardır. Önümü iliklerim.
şahsen ben sırf otomatik seçeneği olmadığı için Astra dizel düşünmedim. Zira eşi yoğunlukla eşim kullanıyor. şu an sıfır km Astra alacak olsam ve manuel düşünsem vergi vs düşünmeden 1.6 DTE alırım. İkinci elde gideceğim model 1.4T olur. Ki öyle de oldu.
Öok fazla tartışmanın bir anlamı yok. Zaten herkesin araçlardan beklentileri ve kullanım tarzları farklı olduğu için firmalar farklı seçenekler sunmaya çalışıyorlar. Kimi aracın yakıt tüketimi düşük ama karoseri kalitesi ve estetiği berbat (Megane), kiminin donanımı yetersiz (Jetta gibi bir araçta AFL yok :S), kiminin fiyatı marka kıyaslamasına göre yüksek (ceed, i30) vs. vs. O yüzden herkesin tercihine saygılı olmak gerek.
Astramda keşke olsa dediğim bazı özellikler:
FlexRide
1.6 DTE veya 1.4 TSI + S&S + DSG7 (VW grubu motoru)
Panaromik Cam tavan
5 kapılı sedan (arka camın bagaj kapağıyla kalkması (Octavia+Superb)
Otomatik fren sistemi (Focus)
Otomatik park sistemi (Focus)
70 lt yakıt tankı
LCD/LED gösterge paneli (Ceed)
Vites değiştirme kulakları (Civic+Golf)
Daha kaliteli ses yalıtımı
Arka koltukta orta bardak tutucu
Arka koltuk havalandırma kanalları (ayarlanabilir)
Arka kapı camları için gömme perde (Megane)
Isıtmalı koltuklar
Hafızalı ayna ve koltuklar (Insignia+Ceed+i30)
Ayna LED sinyal ışıkları
LED stoplar
110/220V priz çıkışı (Passat+Ceed[yanlış hatırlıyor olabilirim])
ve şu an aklıma gelmeyen diğer özellikler... walll
Sonuç olarak bu işin sonu yok. Öreticiler müşteri talepleri doğrultusunda motorlar, donanımlar, kozmetik değişiklikler ekleyeceklerdir. Yakıt tüketimi önceliği kişiden kişiye değişir. Satın alma kriterleri de öyle. Birbirimizi kırmanın anlamı yok. rasta_occasion
Tartışma baya uzamış. :
şu anki aracım 1.4T AS Cosmo Sedan. steeringwheel
şehir içi tüketim 8.7~8.9 (Van, Rakım 1750, Ort.Hız 37, Genelde 3 yetişkin + Öocuk Koltuğu ve eşyaları) battle_Teroriste
şehirdışı tüketim 5.0/7.7 (Van-İzmir, 1850 km, 3Y+1Ö+Full Bagaj, Ort.Hız 90/130) general_hoho
Bugüne kadar 115hp atmosferik motoru hiç düşünmedim. Hep TSI/TDI/CDTI motor kullandığım için olsa gerek. Cruze da denemiştim ve beğenmemiştim. general_Not_talking
Ben ilkin Astra H ile Cruze arasında kaldığımda, yokuş kalkışlarında o 1.3 motorun düşük devirlerde 1.6 atmosferik 115hp den daha seri olduğunu gördüğümde (bir HB biri Sedan fark var tabii) düşünmeden 1.3 CDTi aldım. Tabi o zaman bir de tek maaşlık gelirimiz vardı. Bu ata arpa yetişmez dedik. kızgınkırbac
Yakıt tüketimi önemli bir husus. Türkiye şartlarında akaryakıta verdiğimiz paralara gülüyor ecnebiler. Fakat şu ayrımı yapmak lazım. Kullanım tarzı çok önemli bir etken. Avrupa standart fabrika testi verilerinin yollara uymadığı gün gibi ortada. Yüksek rakımda yaşasaydınız bunu daha rahat anlardınız. Küçük bir örnek vereyim.
Van'da rakım 1750 (benim oturduğum yer 1830). Bu da demek oluyor ki deniz seviyesinde basınç aynı sıcaklıkta 1 atm (QNH:1013 mb) iken 1800 rakımda 0,79 atm (QFE:803 mb). Yani araç hızı 0 iken motora %20 daha düşük basınçlı hava giriyor. (Turboşarj bunu ne kadar tolere ediyor bilmiyorum manifold basıncını ölçmedim). Bu da şehir içi gibi düşük hızlarda seyrettiğiniz zaman yüksek yakıt tüketimi demek. Eğer ECU hava yakıt karışımını silindir başı hararetini yükseltmemek için zengin karışımda motoru çalıştırıyorsa tabi. Fakir karışım her zaman daha düşük yakıt tüketimi demek. Ancak durum şehir dışına çıktığınızda değişiyor. Öünkü %20'ye varan oranda daha az rüzgar direnci ile karşılaşıyorsunuz. Bu da sürüklenme (drag) kuvvetini azaltıyor. Böylece aracım karşı koyduğu kuvvet azaldığı için daha az yakıyor (deniz seviyesinde aynı hıza oranla). Aynı durum uçaklarda geçerli. Temel pilotaj eğitimi aldım isterseniz ayrı platformda tartışırız. special_Partyman
Yakıt tüketimi ile ilgili söyleyeceklerim bu kadar.
136hp 1.6 DTE motor alınır mı? Alınır. Ama 0km araç alırken 1.3 CDTi veya DTE ecoFlex ile arada kaldıysanız. Yok şu an 1.3 e zaten biniyorsanız aynı kasa için 15-20 bin fazla vermek çok da akıl karı değil. Öünkü aracın henüz 2.el piyasası yok. Ha buna ayıracak bütçeniz vardır. Önümü iliklerim.
şahsen ben sırf otomatik seçeneği olmadığı için Astra dizel düşünmedim. Zira eşi yoğunlukla eşim kullanıyor. şu an sıfır km Astra alacak olsam ve manuel düşünsem vergi vs düşünmeden 1.6 DTE alırım. İkinci elde gideceğim model 1.4T olur. Ki öyle de oldu.
Öok fazla tartışmanın bir anlamı yok. Zaten herkesin araçlardan beklentileri ve kullanım tarzları farklı olduğu için firmalar farklı seçenekler sunmaya çalışıyorlar. Kimi aracın yakıt tüketimi düşük ama karoseri kalitesi ve estetiği berbat (Megane), kiminin donanımı yetersiz (Jetta gibi bir araçta AFL yok :S), kiminin fiyatı marka kıyaslamasına göre yüksek (ceed, i30) vs. vs. O yüzden herkesin tercihine saygılı olmak gerek.
Astramda keşke olsa dediğim bazı özellikler:
FlexRide
1.6 DTE veya 1.4 TSI + S&S + DSG7 (VW grubu motoru)
Panaromik Cam tavan
5 kapılı sedan (arka camın bagaj kapağıyla kalkması (Octavia+Superb)
Otomatik fren sistemi (Focus)
Otomatik park sistemi (Focus)
70 lt yakıt tankı
LCD/LED gösterge paneli (Ceed)
Vites değiştirme kulakları (Civic+Golf)
Daha kaliteli ses yalıtımı
Arka koltukta orta bardak tutucu
Arka koltuk havalandırma kanalları (ayarlanabilir)
Arka kapı camları için gömme perde (Megane)
Isıtmalı koltuklar
Hafızalı ayna ve koltuklar (Insignia+Ceed+i30)
Ayna LED sinyal ışıkları
LED stoplar
110/220V priz çıkışı (Passat+Ceed[yanlış hatırlıyor olabilirim])
ve şu an aklıma gelmeyen diğer özellikler... walll
Sonuç olarak bu işin sonu yok. Öreticiler müşteri talepleri doğrultusunda motorlar, donanımlar, kozmetik değişiklikler ekleyeceklerdir. Yakıt tüketimi önceliği kişiden kişiye değişir. Satın alma kriterleri de öyle. Birbirimizi kırmanın anlamı yok. rasta_occasion