Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Tekrar hayırlı uğurlu olsun :)
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

astraowner link' Alıntı:
evet ucuk kacik bir motor degil ama kotu hic degil. cogu firmanin hala d sinifi araca 100 hp dizel koydugu bir donemde.ayrica yol tutusla agirligin hic alakasi yok. ve dediginiz gibi agirlik azaltmak maliyetli birsey. ama vag grubu gibi bir hafifleme yapmasin. boyle kalsin ama o octaviadaki leon daki sacmasapan yalitim ve yoltutus sorunlarini getirmesin. ikiside eski kasalarindan kotu durumdalar bu konuda net eksikliklerle hafiflemis araclar buyuk yatirimlarla degil. yalitim olmasada yol tutus sorunu golftede var  onda da yalitim iyi.onlardan 100 kilo fazla olsun a3 gibi ama adam gibi olsun. yani 200 kilo degil 100 kilo hafiflesin ama baska seylerden odun vermesinler yeni astra da.

Golfte kesinlikle yol tutuş sorunu yok. Astranın ki benim gibi sınırlarda gezen birinin kolayca anlayacağı kadar iyi ama normal kullanıcı anlamaz farkı. Asıl fark sessiz ve yumuşak süspansiyonda. Astra bozuk yollarda hiç çekilmiyor ve lokurtulu çalışıyor. Tabiki bu kişisel bir tercih. Kimi konfor sever kimi benim gibi sert ve spor sever.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

madmax50 link' Alıntı:
Golfte kesinlikle yol tutuş sorunu yok. Astranın ki benim gibi sınırlarda gezen birinin kolayca anlayacağı kadar iyi ama normal kullanıcı anlamaz farkı. Asıl fark sessiz ve yumuşak süspansiyonda. Astra bozuk yollarda hiç çekilmiyor ve lokurtulu çalışıyor. Tabiki bu kişisel bir tercih. Kimi konfor sever kimi benim gibi sert ve spor sever.

zaten golf u ayirmistim golfte sorun 140 liginda ama a3 ten yine cok  geride astra ve focus a3 e yakin ve golftenn iyiler yol tutusta ama golftede sorun yok dediginiz gibi 140likta sorunlar disinda. Normal kullanici 140likta ki sorunu cok rahat anlar mesela.


bu arada astra nin suspansiyon sesli golften daha sesli evet ama sizin suspansiyonlarda watts baglantisi yok bildigim kadariyla  normal tosiyon var. Daha cok yol tutusu ve yumusakligi etkileyen birsey olsada seside biraz etkiliyordur.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

astraowner link' Alıntı:
zaten golf u ayirmistim golfte sorun 140 liginda ama a3 ten yine cok  geride astra ve focus a3 e yakin ve golftenn iyiler yol tutusta ama golftede sorun yok dediginiz gibi 140likta sorunlar disinda. Normal kullanici 140likta ki sorunu cok rahat anlar mesela.

bu arada sizde bir 100 u gecmem butun kurallara uyarim diyorsunuz bir limitlerde kullaniyorum diyorsunuz  :) yanlis anlamayin ama daha oncede karsilikli yazistigimiz icin ilginc geldi :)

bu arada astra nin suspansiyon sesli golften daha sesli evet ama sizin suspansiyonlarda watts baglantisi yok bildigim kadariyla  normal tosiyon var. Daha cok yol tutusu ve yumusakligi etkileyen birsey olsada seside biraz etkiliyordur.

Benim astrada watts var. Sınırları hız olarak olarak zorlamam şimdiye kadar astra ile birkaç defa 200 km yaptım aracın tepkisini görmek için. şehirlerarası 120km'yi nadir geçerim keza otobanda da 130km'yi geçmem. Sınırları virajda zorlarım birçok kişinin frene asılıp 90'la girdiği virajı hız kesmeden 120 ile dönerim. şimdi neredeyse her araç 190-200km hıza çıkıyor. ֖nemli olan virajda aracın davranışıdır. Hava koşulları müsaitse virajda dönerken yediğim G kuvveti bana büyük zevk verir. Ankara-Kırıkkale arası meşhur virajlar favorimdir  :)

Ekleme: Viraja yavaşlamadan girmek tehlikelidir. İleri sürüş teknikleri eğitimi almamış, araca kontralarla müdahale etme deneyimi olmayan biri kesinlikle viraja düşük hızlarda girsin.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Astra j ile yuksek hızla bilinçli olarak viraja girmek gerçekten zevkli. Yoldundan cizgisinden ayrılmadan virajı tamamlanmasını izlemek yasamak hoş bir tecrübe.  Aman dikkat virajlara hızlı girmek tehlikelidir.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

astraowner link' Alıntı:
peugeot dan alicagini hic sanmiyorum. alirsa opel in icin iyi olmaz suanki kalsin daha iyi. 308 i denemedim ama vag in mqb platformunun dusuk araclardaki halinden (leon ve octavia) iyiyse de hic sasirmam esp olmasa yolda duramiyorlar cunku.
O biraz da süspansiyon sisteminin kalitesizliğinden kaynaklanıyor.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Hayirli ugurlu olsun. Allah kaza bela vermesin. Iyi tercih. Bundan sonra suv almazsam 1.6 136 lik cosmo beni beklesin..
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

sohayli link' Alıntı:
O biraz da süspansiyon sisteminin kalitesizliğinden kaynaklanıyor.
Biraz degil tamamen ondan kaynaklaniyor dusuk versiyon araclara hic kaliteli  suspansiyonlar secmemisler.( bu arada bagimsiz suspansiyon=agirlik)
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

aracınız hayırlı olsun güzel bir seçim yapmışsınız kazasız belasız kullanın
kaça aldığınızı sorabilirmiyim
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Öncelikle ayrıntılı ve objektif incelemeniz için teşekkür ederiz. 1.6 DTE motor seçenğini düşünen arkadaşlara yol gösterici olur inşallah

İlk aracım 1.3CDTi Corsa Essentia (1 yıl 30000km), ikinci aracım 1.3CDTi Astra HB Elegance (2,5 yıl 50000 km) idi.
Aynı sebeplerden Sedana geçtim.

Şu an 1.4T Astra NB AS Cosmo sahibiyim. Aracımı Şubat ayında aldım (2013-1752km idi). Sizin gibi ben de uzun süre Opel kullandığım ve bu aracı beklediğim için, aynı durumda olanlara faydalı olması ümidiyle, sizin gibi incelemede bulunmuştum.

Ben aracımı 59000 TL'ye aldım. 2014 model 1.6DTE Cosmo için yanlış hatırlamıyorsam 80-82k arası fiyat vermişlerdi. Arada 23000 TL fark var.

Şahsen aynı kasada çok cisdi donanım eklemeleri olmaksızın bu kadar farkla sırf motor için (ki otomatiği yok) bu araca geçilmez (halihazırda 1.4T veya 1.3 ecoflex içsahipleri için).

Aracın ağırlığına gelince, benim ruhsatta 1503 kg yazıyor. Kantara girmedim. Ağır araba güvenlikle eşdeğer değildir. Öyle olsaydı trafikteki en güvenli araçlar zırhlı araçlar olurdu. Araçtaki faydalı yüke bakmak lazım. Ağır araç lastik yıpranmasının hızlanması, yakıt tüketiminin artışı, kalkış ve duruşlarda gecikme demek. Ayrıca kazalarda yüksek kinetik enerji demek (f=m.a). Araçta ağırlık isteyen bagajına mermer kestirip koyabilir. Mercedeslerin bazı modellerinde çamurlukların fiber malzemeden yapıldığını görebilirsiniz. Aracın dış kaplaması aerodinamik kuvvetleri yol tutuşu ve sürtünmeyi dengelemek içindir. Astralarda kapı içlerindeki çelik barlara gelince işte onlar faydalı yüktür. Güvenlik için. Motorda ağır alaşım kullanmak, bağımsız süspansiyon, süperşarj, turbo, klima, alaşım jant, sağlam bir şasi faydalı yüktür.

Bunu dışındaki diğer yükler konfor vs. İçindir. Arge ile daha hafif malzemelerle yapılabilir. Tüm donanımlar (motor dahil) hafif alaşımlarla yapılabilir kuşkusuz. Ama bunlar üretici maliyeti demek. Tüketici açısından araç için en önemli maliyetler bakım-onarım, yakıt, vergi ve sigorta giderleridir. Sırf hafif olsun diye yüksek bakım maliyeti ve vergisi yüksek bir aracı kimse almaz. Burada arz-talep dengesi var. Opel hala Astra dizel modellerine otomatik koymayarak (2.0DTE Bi-Turbo hariç) arz çıtasını aşağıda tutuyor.

Şahsen Golf, Octavia, Superb, Leon, Megane, Corolla, i30, ceed test etmiş birisi olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki aralarında motor olarak öne çıkan kesinlikle Golf. DSG7 Vve S&S ile zaten sürüş dinamiği ve yakıt tüketimi olarak diğerlerinin önünde. TSI motoru da TDI motoru da çok başarılı. Ancak gidip Golf veya Jetta almadım. Astra aldım. Çünkü Astra gerçekten her yönden optimal denge sağlıyor. Golf/Jetta ile Astra HB/NB yanyana durduğunda hangisi göz alır ortada.

Sonuç olarak, pazardaki duruşu 1 yıl içinde rakamlarla ortaya çıkar muhakkak 136hp 1.6DTE'nin. Alan arkadaşlar içlerine sinerek biniyorsa üçüncü şahıslara söz düşmez. Tekrar Astra alacak olsam, ciddi anlamda ikileme düşerdim 1.4T AS ve 1.6DTE MT arasında. Ama eşim nedeniyle yine 1.4T yi seçerdim :/. Yakıt tüketimi beni üzse de aracımı çok seviyorum. Bir sonraki aracım D segmenti veya SUV olmaz ise 1.6DTE Astra K NB kafamı karıştırmaya devam edecek. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.

Tekkrardan hayırlı olsun. Ailenizle birlikte kazasız belasız, güvenli ve keyifli sürüşler dileğiyle.
 
Geri
Üst