Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

astraowner link' Alıntı:
2 aracinda teknik verileri ayni zaten max hp max tork. yazilimla en fazla,gaz tepkimesi ve tork,araligi degisitirilebilir ki (yazilimla guc degisirde farkli gucte degiller zaten firmalar boyle,farklari yazmak zorunda) onlarda da fark yok zaten 1850-4900 yine tork bandi. zaten bir fark olsa hem yazarlar hemde 0-100 1 saniye geride olmazdi 100kg farki dengelerdi.

tek son hiz farki var o da ruzgar direncinden kaynakli.202 yerine 205 pek fark yok yani.

bmw 1.16 ve 1.18deki motorla aynidir yazilimsal degisikliklerle1.16 136hp'ken  1.18den 170 hp guc alinmakta bir de down pipe 1.16ya gore daha genis sadece.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

dreamofice link' Alıntı:
bmw 1.16 ve 1.18deki motorla aynidir yazilimsal degisikliklerle1.16 136hp'ken  1.18den 170 hp guc alinmakta bir de down pipe 1.16ya gore daha genis sadece.
ilk mesajda yazdığım gibi yazılımla bu yapılabilir zaten turbo basıncını açınca güç artar ama böyle birşey yaptığını belirtmek zorundalar. teknik verilerde insigniadaki 1.4t ve astradaki tamamen aynı. opelin 1.4t sinin 140 ve 120 hp olarak 2 versiyonu var örnek olarak ama türkiye ye sadece 140 lık geliyor.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

astraowner link' Alıntı:
ilk mesajda yazdığım gibi yazılımla bu yapılabilir zaten turbo basıncını açınca güç artar ama böyle birşey yaptığını belirtmek zorundalar. teknik verilerde insigniadaki 1.4t ve astradaki tamamen aynı. opelin 1.4t sinin 140 ve 120 hp olarak 2 versiyonu var örnek olarak ama türkiye ye sadece 140 lık geliyor.

Bence yazılımsal + aktarma olarak aynı olsa bile aynı motor 2 farklı araçta değişik sonuçlar verebilir.

Başta dediğiniz gibi aerodinamik olmak üzere birçok etken motoru olumlu ya da olumsuz etkileyebilir. Aynı motoru kullanan 2 araçtan birinin sürtünme katsayısı daha az ise aynı motor onda daha verimli çalışır elbette. Ama öte yandan soğutma sistemlerindeki bir farklılık, ya da motorun yerleştirilme konumu gibi etkenler bariz farklara sebep olabilir.

Insignia - Astra arasında da böyle bir dış etken olabilir.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

REC link' Alıntı:
Bence yazılımsal + aktarma olarak aynı olsa bile aynı motor 2 farklı araçta değişik sonuçlar verebilir.

Başta dediğiniz gibi aerodinamik olmak üzere birçok etken motoru olumlu ya da olumsuz etkileyebilir. Aynı motoru kullanan 2 araçtan birinin sürtünme katsayısı daha az ise aynı motor onda daha verimli çalışır elbette. Ama öte yandan soğutma sistemlerindeki bir farklılık, ya da motorun yerleştirilme konumu gibi etkenler bariz farklara sebep olabilir.

Insignia - Astra arasında da böyle bir dış etken olabilir.

aynen bu farklar olusabilir ancak son eklediginiz farklar mesela sogutma surekli bir sıkıstırma durumu sonrasi farkini gostermeye baslar intercooler farkli olur turbo etkilenir mesela(ki bu fark yok diye biliyorum) onun disinda egzos sistemi farki olur ama buda max hp yi etkiler yani kagit ustunde gorunur. onun disinda motor konumuda etkileyebilir gidisi ama pist ustunde anca farkedilir buyuk ihtimalle.

onun icin ben bir fark oldugunu dusunmuyoru insignia ya ilk geldiginde motor test etmistim bana daha hantal gelmisti (onun ustune denemedim) . ama fark olsada dedigim gibi 100 kg luk farki anca dengeler bu farklar ki 0-100 degerinde 1 saniye yavas olmasi bana bir fark olmadigini dusunduruyor. yuksek hizlarda kesin astra nin ozellile hb sinden hizlanma istegi daha fazladir ama bunun motordaki herhangi bir sinirlamadan degil aeordinami kaynakli oldugunu dusunuyorum. max hizlar arasindaki fark 3 km den fazla olurdu motorda fark olsa en azindan. dedigim gibi en basit gorulmeyen yazilim farki gaz tepkimesinin daha hizli olmasi olabilir onun disinda bence pek bir fark yok.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

hayırlı olsun,  iyi günlerde kullanın aracınızı.ayrıca paylaşım için teşekkürler.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Merhaba arkadaşlar,

Bugün 50 km kadar şehirdışı sayılabilecek bir sürüş yaptım.
Hız sabitleyiciyi denemek için 100 km 'ye sabitleyip, oldukça kısa bir mesafede kullandım.
İşe hafta sonları aracımla gittiğim için yolun neredeyse hangi noktasında ne kadar anlık tüketim değerleri yakaladığımı biliyorum.
1.3 90 hp'lik önceki aracımla hafif yukarı eğimli bir yolda anlık tüketim 6.5 - 7.0 lt arasında değişirdi (100 km hızla).
şimdiki aracımla yine aynı hızlarda benzer anlık değerleri yakaladım. Zamanla daha verimli bir yakıt sarfiyatı olacağını düşünüyorum.
Yol bilgisayarındaki tüketim değerlerini sıfırladıktan sonra yaptığım 66 km yolda ortalama tüketim 6.2 lt görünüyor.
Yolun müsait olduğu bir anda 170 km/h hıza çıktım ve bu hıza çıkarken neredeyse fark etmedim. Rodaj efsanesi yüzünden daha yukarı çıkmadım ve
normal hıza düşerek  devam ettim. Yol sesine motorun performansına dikkat kesildiğimden dikkat edemedim :)
Arkadaşların belirttiği gibi en güzel test kendi yaptığınız testtir. Fırsatınız olursa test sürüşü yapıp aradaki farkı kendiniz görün derim.
Bu motor kesinlikle farklı.

Not: Tüketimle ilgili eklentiyi 250 kb boyutlarina indirmeme rağmen göndermede sorun yaşadığım için ekleyemedim.

Syg.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Aracı test ettim herşey iyi hoş güzel motor istekli lakin frenleri ben hiç beğenmedim, çok hissiz geldi bana. Frenler daha fazla kuvvet istiyor kendi aracıma göre (astra h). Panik frende astra h tan kötü demiyorum ama yavaşlamak istediğinizde astra h gibi tepki vermiyor araç. Aracın ağırlığı bir hayli fazla bunu kabul etmekle beraber bu canım motoru koyup gaza dokununca istekli giden aracın frene dokununca da bir o kadar istekli yavaşlaması gerektiği görüşündeyim.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Uğur link' Alıntı:
Aracı test ettim herşey iyi hoş güzel motor istekli lakin frenleri ben hiç beğenmedim, çok hissiz geldi bana. Frenler daha fazla kuvvet istiyor kendi aracıma göre (astra h). Panik frende astra h tan kötü demiyorum ama yavaşlamak istediğinizde astra h gibi tepki vermiyor araç. Aracın ağırlığı bir hayli fazla bunu kabul etmekle beraber bu canım motoru koyup gaza dokununca istekli giden aracın frene dokununca da bir o kadar istekli yavaşlaması gerektiği görüşündeyim.

Eski bir H kasa kullanıcısı olarak tamamen katılıyorum. Astra J aracımda ilk dikkatimi çeken teknik noktalardan biriydi bu konu. Hatta daha önce burada yine dile getirmiştik.

Frenler H kasaya, Megane'a ve  GOLF'e göre çok hissiz. Hatta şuan bir de GOLF IV kullanıyorum ve ona göre bile hissiz.  İlk zamanlar çok rahatsızlık veriyordu bu durum bana ama özellikle yüksek hızlarda sizin de belirttiğiniz gibi frenler asla yüz üstü bırakmıyor ve bu rahatlatıyor.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Uğur link' Alıntı:
Aracı test ettim herşey iyi hoş güzel motor istekli lakin frenleri ben hiç beğenmedim, çok hissiz geldi bana. Frenler daha fazla kuvvet istiyor kendi aracıma göre (astra h). Panik frende astra h tan kötü demiyorum ama yavaşlamak istediğinizde astra h gibi tepki vermiyor araç. Aracın ağırlığı bir hayli fazla bunu kabul etmekle beraber bu canım motoru koyup gaza dokununca istekli giden aracın frene dokununca da bir o kadar istekli yavaşlaması gerektiği görüşündeyim.
aslinda frenler iyi aracta cok cabuk ve  stabil durabiliyor ancak fren pedali kotu fren hidroligi bosalmis gibi bir durumu var pedalda bosluk var ilk basista hic fren yapmadigi bir bosluk var rahatsiz edebiliyor alisana kadar.
 
Ynt: Yeni Astra J 1.6 Dizel 136 HP İncelemelerim

Evet ben de eski bir astra H kullanıcısı olarak dediğiniz duruma katılıyorum. İlk başta yadırgamıştım ancak şimdi alıştım. Panik frende kesinlikle performansı çok iyi ama pedalın ilk kısımlarının hassasiyeti az gibi. Alıştıktan sonra hiçbir problem olmuyor ona göre kullanıyorsunuz zaten pedalı, bir süre sonra alışırsınız  greatt
 
Geri
Üst