İlaveten kesinlikle unutmamanız ve atlamamanız gereken konu segman oturtmayı gerçekleştirmek. Bu motorunuzun verimi ve ömrü açısından çok çok önemli. Motorda bildiğiniz üzere kompresyon ve yağlama segmanları vardır. Kompresyon segmanlarını aracın tam gaz halindeki ateşleme ile oluşan yüksek silindir iç basıncından başka hiçbirşey gerektiği gibi oturtamaz. İlk kmlerden itibaren yapılmasındaki amaç da motor yağının (sentetik), koruyucu film tabakasını tam ve kalıcı olarak oluşturmadan mümkün olan en sıkı şekilde segmanları gömleklere bastırmaktır. Bu size mükemmel tepkili, verimli ve yağ eksiltmeyen bir motor sağlar. 1000 km boyunca aracı aşırı zorlamayaksınız ancak, örneğin ilk 20-100 km de 5000 max deviri tam gaz gerçekleştirip o devire geldiğinizde ayağınızı gazdan çekip kompresyona bindireceksiniz. Bu 5000 devirlik 100 km den sonra max devir sayınızı 3000 olarak belirleyip bundan sonraki her 100 km de çıktığınız max devir sayısını 1000 devir artırarak 1000km lik periyodu aynı bu kullanım şekliyle tamamlayın. İkinci önemli nokta aracı çıktığınız her en yüksek devir sayısından sonra vites büyültmeyip kompresyona bindirip (dekompresyon) devirin düşmesini bekleyeceksiniz. Yani o ilk 20-100 km lik periyodda aracı 2. vites 5000 devire tam gaz ulaştırdığınızda 3 e atmayıp ayağınızı gazdan çekip devirin kendi kendine düşmesini bekleyeceksiniz ki kompresyona binip vakumlama basıncı ile karterdeki yağ buharını emsin ve içerideki oluşan çapakları aynı süpürge gibi emerek egsozdan atsın. Bu yağ-filtre nin de erkenden özelliğini kaybetmesine engel olur. İlk 100 km den sonra yine kompresyona bindirirsiniz aracı, çıktığınız her 100 km lik max devir periyodunda. Bunun en güzel yolu hafif meyilli uzun bir yolu inerken ayağınızı gazdan çekip aracı kompresyona bindirmek ve araç 1000 devir seviyesinde tekrar tam gaz yapıp max çıkacağınız devire çıkıp tekrar ayağınızı gazdan çekip aracın dekompresyonla 1000 devir civarına düşmesini beklemek ve yine aynı şekilde gazlamaktır. Bu şekilde rodaj km sini tamamladığınızda gerçekten enfes bir motorunuz olur. Bu şekilde açılmamış, rodajlanmamış aynı motora göre çok daha iyi gider çok daha az yakar. Öünkü silindir kompresyonları diğer motora göre segmanları tam manası ile oturduğu için daha az kaçırdığından daha yüksek olur. Bu da size hem performans hem verim olarak geri döner. Östelik daha uzun ömür demektir. Tabi burada bazı püf noktaları var. Örneğin tam sentetik yağ ile bu çok zordur çünkü hemen koruyucu film tabakasını oluşturmaya başlar. Östelik vizkositesinden dolayı inceciktirde.
Bu yüzden
ilk km lerden itibaren bunu yapmaya başlamalısınız. Aslında mineral yağ ile bu işlemin gerçekleşmesini tavsiye ederler ama iş biraz ters giderse (mineral yağ azıcık hararet yaptırırsanız anında yapısını değiştirip bore glaze denilen film tabakasını oluşturur ve rodaj yalan olur) herşey başlamadan biter.