Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hllb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

tam gaz verdık maksiumum devire ulaştı,ayagı gazdan cektık.frene basmıyoruz degıl mi kompresyon derken ?
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

bbeerrkk67 link' Alıntı:
tam gaz verdık maksiumum devire ulaştı,ayagı gazdan cektık.frene basmıyoruz degıl mi kompresyon derken ?
evet sadece ayğınızı gazdan çekeceksiniz böylece araç kendini bir anda kasacak bir nevi motor freni hissi uyandıracak.
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Aynen Ulas ın dediği gibi fren yok. Kendi kendine düşecek devir.
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Anladım.. Araç gelince çok iyi eğiteceğğim onu ;)kullanıcı kılavuzunda bu rodajla ilgili bir şey yazıyor mu ? Ben indirdim okudum ancak göremedim..
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Emre bey bu dedıklerınız sadece 2.vites için mi gecerli ? 1,2,3 veya 4.viteste tam gaz max devir yapılabılır mi komprsyon ıcın ?
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Her vites icin gecerli tabi. Ama 3 un ustu pek tavsiye etmiyorlar. Cunku 4. 5. Vites tam gaz da hiziniz yuksek olur ki aktarma organlari frenler tam alismamis oluyor. En guzeli o ilk 100 km yi en fazla 3.vitesle gecirmeniz. Zaten bir gunluk is :)  500km sonra 4. ve ustu viteslerde bunu gerceklestirin derim.
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

eketen link' Alıntı:
Her vites icin gecerli tabi. Ama 3 un ustu pek tavsiye etmiyorlar. Cunku 4. 5. Vites tam gaz da hiziniz yuksek olur ki aktarma organlari frenler tam alismamis oluyor. En guzeli o ilk 100 km yi en fazla 3.vitesle gecirmeniz. Zaten bir gunluk is :)  500km sonra 4. ve ustu viteslerde bunu gerceklestirin derim.
4 viteste maksımum devırde hız zaten bi 180-190 olur heralde :) 2 de maksımum devırde 100 yaptıgına göre bı sıkıntı yok :) sizin bu dedıklerınızı harfiyen yaptıgınza göre nasıl bır motora sahıpsınız  bıraz bahseder mısınz? :)
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Motor olağanın dışında olmayacak elbette. Ama fabrikasyon değerler içinde yani verebileceği limitler dahilinde en yüksekte olacak. Daha geç yorulacak. Segmanlar tam oturursa kaçak basınç en az olacağı için daha performanslı ve doğal olarak daha ekonomik olacak. Segman ile gömleğin arasındaki yağ filmi çok daha ince olacağı için yağ eksiltme\yakma çok az olacak ve motor daha geç kurumlanacak. Yani her bakımdan en üst seviyede değerlere sahip bir motorunuz olacak. Bu da hem cebinizi hem zevkinizi hoş tutacak :)
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

Moralim bozuldu şimdi bizim araç oldu 1300km rodaj modaj kalmadı, bu saatten sonra yapsak faydası olur mu acaba?
 
Ynt: Yeni Astra J için rodaj dönemi var mıdır ?

eketen link' Alıntı:
İlaveten kesinlikle unutmamanız ve atlamamanız gereken konu segman oturtmayı gerçekleştirmek. Bu motorunuzun verimi ve ömrü açısından çok çok önemli. Motorda bildiğiniz üzere kompresyon ve yağlama segmanları vardır. Kompresyon segmanlarını aracın tam gaz halindeki ateşleme ile oluşan yüksek silindir iç basıncından başka hiçbirşey gerektiği gibi oturtamaz. İlk kmlerden itibaren yapılmasındaki amaç da motor yağının (sentetik), koruyucu film tabakasını tam ve kalıcı olarak oluşturmadan mümkün olan en sıkı şekilde segmanları gömleklere bastırmaktır. Bu size mükemmel tepkili, verimli ve yağ eksiltmeyen bir motor sağlar. 1000 km boyunca aracı aşırı zorlamayaksınız ancak, örneğin ilk 20-100 km de 5000 max deviri  tam gaz gerçekleştirip o devire geldiğinizde ayağınızı gazdan çekip kompresyona bindireceksiniz. Bu 5000 devirlik 100 km den sonra max devir sayınızı 3000 olarak belirleyip bundan sonraki her 100 km de çıktığınız max devir sayısını 1000 devir artırarak 1000km lik periyodu aynı bu kullanım şekliyle tamamlayın. İkinci önemli nokta aracı çıktığınız her en yüksek devir sayısından sonra vites büyültmeyip kompresyona bindirip (dekompresyon) devirin düşmesini bekleyeceksiniz. Yani o ilk 20-100 km lik periyodda aracı 2. vites 5000 devire tam gaz ulaştırdığınızda 3 e atmayıp ayağınızı gazdan çekip devirin kendi kendine düşmesini bekleyeceksiniz ki kompresyona binip vakumlama basıncı ile karterdeki yağ buharını emsin ve içerideki oluşan çapakları aynı süpürge gibi emerek egsozdan atsın. Bu yağ-filtre nin de erkenden özelliğini kaybetmesine engel olur. İlk 100 km den sonra yine kompresyona bindirirsiniz aracı, çıktığınız her 100 km lik max devir periyodunda. Bunun en güzel yolu hafif meyilli uzun bir yolu inerken ayağınızı gazdan çekip aracı kompresyona bindirmek ve araç 1000 devir seviyesinde tekrar tam gaz yapıp max çıkacağınız devire çıkıp tekrar ayağınızı gazdan çekip aracın dekompresyonla 1000 devir civarına düşmesini beklemek ve yine aynı şekilde gazlamaktır. Bu şekilde rodaj km sini tamamladığınızda gerçekten enfes bir motorunuz olur. Bu şekilde açılmamış, rodajlanmamış aynı motora göre çok daha iyi gider çok daha az yakar. ևünkü silindir kompresyonları diğer motora göre segmanları tam manası ile oturduğu için daha az kaçırdığından daha yüksek olur. Bu da size hem performans hem verim olarak geri döner. ֜stelik daha uzun ömür demektir. Tabi burada bazı püf noktaları var. ֖rneğin tam sentetik yağ ile bu çok zordur çünkü hemen koruyucu film tabakasını oluşturmaya başlar. ֜stelik vizkositesinden dolayı inceciktirde. :) Bu yüzden ilk km lerden itibaren bunu yapmaya başlamalısınız. Aslında mineral yağ ile bu işlemin gerçekleşmesini tavsiye ederler ama iş biraz ters giderse (mineral yağ azıcık hararet yaptırırsanız anında yapısını değiştirip bore glaze denilen film tabakasını oluşturur ve rodaj yalan olur) herşey başlamadan biter.

Aracım 150 km de bu 5000 devir olayını gerçekleştirebilir miyim?
 
Geri
Üst