Yeni Jetta & Yeni Astra

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan akın2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

akcaylıastra link' Alıntı:
baktım olmuyor chip uygulatırım 20 hp artıyormus ama yakıt ne kadar fark ediyor bilmiyorum bide garantiye etkisi ne acaba...
chiple ilgili başka bir başlıkta epey konuşmuştuk
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

Astra Jettaya göre özellikle donanım ve iç tasarımda daha önde

20110406111820203_jetta_arabamcom_tests08.jpg


İç mekan

Derli toplu görünen iç mekanda tanıdık Volkswagen kontrol elemanları göze çarpıyor. ֜ç kollu direksiyon simidi kullanışlı kontrol elemanları barındırdığı kadar ergonomik açıdan da başarılı. Gösterge paneli gayet şık ve rahat okunuyor. Yol bilgisayarının Türkçe dil seçeneği olmaması ise büyük bir eksiklik. Bu otomobilin Avrupa’da en çok satıldığı ülkelerden biri Türkiye ve böyle bir uygulamayı anlayamadık.  Gösterişsiz orta konsol Jetta’nın en çok eleştirildiği noktalardan. Comfortline donanımlı (orta donanım seviyesi) test aracımızda bile tam otomatik klimanın olmaması garip doğrusu. DSG şanzımanın vites kolu da yenilenen tasarımıyla Jetta içerisindeki yerini almış. ESP siteminin kapatma butonunun yerinde ise artık yeller esiyor. Yeni jenerasyonla birlikte ESP sistemi devreden çıkarılamıyor. Jetta içerisinde kullanılan malzemeler için kaliteli demek çok iyimser olur. Hatta bu konuda yer yer selefini arattığı noktalar bile var. ֖zellikle kapı içlerindeki plastik malzemelerin kalitesi kötü…  Jetta büyüyen boyutlarını iç mekana da yansıtmış. Aracın arka koltukları artık daha fazla diz mesafesi sunuyor. Arkada oturan yolcular için havalandırma kanalları unutulmamış.

Konfor ve yol tutuş

Jetta’nın süspansiyonlarının sınıfının ortalamasından sert yapılı olması konforunu olumsuz etkilemiyor. Araç yoldan gelen darbeleri başarılı bir şekilde emebiliyor. Ayrıca koltukların başarılı yapısı da yolcuların konforunu arttırıyor. Jetta’nın zayıf olduğu nokta ise yalıtım. Jetta içeriye yol ve rüzgar sesi alıyor. ֖zellikle yol sesi uzun yolculuklarda rahatsız edici boyutta olabiliyor. Volkswagen’in fiyat düşürme politikası yalıtım anlamında kendini göstermiş.


Jetta’nın süspansiyon sistemi yol tutuş disiplininde çok iyi işler çıkarıyor. Aracın hassas direksiyonu direktiflerinizi hızlı bir şekilde yola aktarmanızı sağlıyor. Viraj limitleri yüksek olan Jetta, aşırı zorlandığında önden kayma yaşıyor fakat ESP sistemi aracı hızlı bir şekilde yola sokuyor. Araç frenleme konusunda da oldukça başarılı. Yüksek hızlarda yapılan ani frenlerde bile Jetta çizgisinden ayrılmıyor.

Yorum - Selim ERKEK

Volkswagen Jetta’nın dış tasarımındaki değişim göz alıcı. Araç gerçekten çok şık görünüyor. 1.6 TDI motor ve DSG işbirliği de aracın çok satılmasını sağlayacaktır. Jetta’nın rakiplerini içerisinde bu kombinasyonu sunabilen sadece Renault Fluence var. Her iki araçla da uzun mesafeler kat ettim ve Jetta’nın şehir içi tüketim değerlerinde Fluence’den geride olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın sürüş özellikleri oldukça iyi ve insanı güvende hissettiren bir yapısı var. Jetta’da asıl hayal kırıklığını aracın içerisine geçtiğinizde yaşıyorsunuz. Kullanılan plastiklere dokunduğunuzda kaliteyi hissedemiyorsunuz. ֜stelik bu his Volkswagen’in en büyük kozuydu. Test aracımızın 57 bin TL civarındaki satış fiyatı göz önüne alındığında insan daha iyi bir iç mekan bekliyor. Açıkçası eski Jetta sahiplerinin yenisine terfi etmeleri için tasarım dışında başka bir artı göremiyorum.
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

Bir önceki jetta nın iç mekanıyla neredeyse aynı, görünüm olarak çok büyük bir fark yok. Oysa astra J kasa ile iç mekanda bir devrim yaptı.
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

Opel yeni nesillerinde gerçek manada tasarım ve teknoloji atağı yaparken Vw imaj konusunda kendini kabullendirdiği için kaliteden kısarak kar oranını arttırmanın hayalini yaşıyor, mantık gözü kör alıcıların yoğunlukta olduğu pazarlarda bu hareket fazladan kazanca neden olabilir.
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

kısaca jetta dış görünüş olarak güzel ve 175 nm tork kucumsenecek bır tork deıl .fakat astra hem dıs hem iç görünüş olarak daha güzel 200 nm tork daha iyi ve verilen paraya donanımları karsılastırırsak kesınlıkle astra.
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

arkadaşlar cumat günü aracımı 3 arkadaş test etti ve aracımın performansının tahmin ettiklerinden çok daha iyi olduğunu söylediler.. özellikle dizel motorun sessiz çalıştığını vurguladılar.. en çok da aracın iç ve dış tasarımına vuruldular...

kullanıcı 1: aracı Honda Accord 2000
Kullanıcı 2: aracı Focus Dizel 2008
kullanıcı 3: aracı elentra 2005
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

türk_187 link' Alıntı:
arkadaşlar cumat günü aracımı 3 arkadaş test etti ve aracımın performansının tahmin ettiklerinden çok daha iyi olduğunu söylediler.. özellikle dizel motorun sessiz çalıştığını vurguladılar.. en çok da aracın iç ve dış tasarımına vuruldular...

kullanıcı 1: aracı Honda Accord 2000
Kullanıcı 2: aracı Focus Dizel 2008
kullanıcı 3: aracı elentra 2005
Sayın Türk hocam yanlış anlamayın sakın ama  yazdıklarınızdan   performans  konusunda içinize sinmeyen bir şeyler olduğu anlaşılıyor.  
ևünkü aracı test etrmeniz vs bu konuda kafanızdaki soru işaretlerinin silinmesine yönelik şeyler. Ayrıca şunu da unutmayın diğer arkadaşlarınız yeni alınan bir araca asla " ya bunun performansı yaramazmış" diyip sizi üzecek birşey söylemez de belli etmez de.
Bu aracın performansı yetersiz bu durum gün gibi ortada.  bu motorun tek güzel yanı  yakıt ekonomisidir.
Mesela  ben bugün sabah  mazot almaya gittim. Katedilen yol 933 km ydi  gidilebilecek mesafe 71 km ydi  yani  1 deponun yaklaşık 1000km lik meafesi var bugün bir kez daha teyit etmiş oldum bunu. 
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

akın link' Alıntı:
[quote author=türk_187 link=topic=864.msg24569#msg24569 date=1302383186]
arkadaşlar cumat günü aracımı 3 arkadaş test etti ve aracımın performansının tahmin ettiklerinden çok daha iyi olduğunu söylediler.. özellikle dizel motorun sessiz çalıştığını vurguladılar.. en çok da aracın iç ve dış tasarımına vuruldular...

kullanıcı 1: aracı Honda Accord 2000
Kullanıcı 2: aracı Focus Dizel 2008
kullanıcı 3: aracı elentra 2005
Sayın Türk hocam yanlış anlamayın sakın ama  yazdıklarınızdan   performans  konusunda içinize sinmeyen bir şeyler olduğu anlaşılıyor.  
ևünkü aracı test etrmeniz vs bu konuda kafanızdaki soru işaretlerinin silinmesine yönelik şeyler. Ayrıca şunu da unutmayın diğer arkadaşlarınız yeni alınan bir araca asla " ya bunun performansı yaramazmış" diyip sizi üzecek birşey söylemez de belli etmez de.
Bu aracın performansı yetersiz bu durum gün gibi ortada.  bu motorun tek güzel yanı  yakıt ekonomisidir.
Mesela  ben bugün sabah  mazot almaya gittim. Katedilen yol 933 km ydi  gidilebilecek mesafe 71 km ydi  yani  1 deponun yaklaşık 1000km lik meafesi var bugün bir kez daha teyit etmiş oldum bunu. 
[/quote]

sayın akın motorun içime sinip sinmediği konusunda  illa yemin mi etmem gerekir...? niye ispat etmeye çalışıyımki. motor ortada... performans istemeyen birisi için kesinlikle yeterli. 1.3 cdti astra klasiğe göre  gayet başarılı.... kafamda soru işareti yok... haa honda civic almadığın için bir pişmanlık mı var diye sorsan, araç sorun çıkartırsa o zaman olur. ama şu an için bir kere bile pişman olmadım... siz de inşallah iyi bir fiyattan satar istediğiniz güçlü dizel motorlu aracı alırsınız...
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

Vallaha  bana öyle gelmiş  o zaman :) 
 
Ynt: Yeni Jetta & Yeni Astra

:D bir ara aracın motoru baya bir çıldırtmıştı beni. ilk kalkışlarda bir zorlanma sezinliyordum... sonra benzinli araç kullanma alışkanlığımdan kaynaklandığı ortaya çıktı... motor sabah soğukken çalıştırıp beklemeden hareket ediyor, düşük devirde kullanıyordum. araç durma mesafesinde felan istop ettiriyordum. sonra bu alışkanlığımı değiştirdim, şu anda bir sıkıntı yok.. en az 45 sn bekletmek gerekiyor aracı... ama tabi 1300kg'ye 110-120bg olsa tadına doyum olmaz o zaman. ama neyse... insallah bir arıza felan çıkmaz... işte o zaman honda almadığım için tepine tepine ağlarım... 011zaa
 
Geri
Üst