arkadaslar hyundai ve honda'larda genellikle macpherson tipi amortisor sistemi kullanildigindan (genellikle jiplerde kullanilan sistem..bi teker bosta kalmasin, yere bassin diye) cok konforludur fakat yol gurultusunu biraz fazla alir iceri..ve yol tutusu cok kotudur, arac onden kayma egilimi gosterir cunku sase rigid degil esnek olur amortisor baglantilari yuzunden..spor yay koysaniz bile multi-link (cok noktadan bagimli suspansiyon) kadar asla verim alamazsiniz..opel'lerde ise konfor biraz daha dusuktur fakat yol tutusu iyidir cunku onde bagimsiz salincak kullanilir, arkada ise dingil..multilink suspansiyonlu araclarda ise (nissan primera, ford focus gibi) konfor ve yol tutus en ust duzeydedir ve yol gurultusunu iceri almaz..
araci alirken tercihlerinizi buna gore yapilmali bence..
mesela sakin kullaniyor iseniz ve konfora onem veriyorsaniz macpherson yada salincakli sistem ama eger performansa onem veriyosaniz yani hem yol tutus hemde konfor = multilink..ikisinin ortasida on salincak arka dingildir (opel'lerdeki genel sistem)..
tabi suspansiyon sistemleri bununla sinirli degildir..asagidaki link'te bi cok varyasyonu gorebilirsiniz;
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
kafa karistirici oldu ama guzel oldu
araci alirken tercihlerinizi buna gore yapilmali bence..
mesela sakin kullaniyor iseniz ve konfora onem veriyorsaniz macpherson yada salincakli sistem ama eger performansa onem veriyosaniz yani hem yol tutus hemde konfor = multilink..ikisinin ortasida on salincak arka dingildir (opel'lerdeki genel sistem)..
tabi suspansiyon sistemleri bununla sinirli degildir..asagidaki link'te bi cok varyasyonu gorebilirsiniz;
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
kafa karistirici oldu ama guzel oldu