silindir çeperindeki o mikoskopik tepeleri ilk 500 km de yiyemezseniz aracınız yağ yakar bu kadar basit....
çünkü yiyemediğiniz o tepeler arası boşluğa yağ kalın filim yapar..
olması gerekenden daha fazla yağ yakarsınız olabileceğinden daha az kompresyon tutarsınız.
film tabası bir kere oluşunca hayatta segman yerine sonradan oturmaz... kapak açılacak yeni segmanlar takılacak ve silindirler honlanacak(yağ filim tabakası alınacak)
ayrıca motor içinde oluşan çapak ve fabrikasyon artıklarının büyük kısmının ilk 20 dakikalık çalışmada döküldüğünü biliyormusunuz ? bu demektirki eğer fabrika rodajlıyorsa yağını derhal değiştirmeli..
durum böyleyken neden ilk yağımı 15.000 km de değiştireceğim !? yağ filitresine o çapaklar ulaşana kadar motorun içinde dolaşmayacakmı ?
sorun cevap alamazsınız !
efendim bunlar rodajlı derler.. hayır efendim ne münasebet mekanik var oldukça rodaj devam eder...
o ilk 20 dk fabrikada montaj sonrası testte çalıştırılıyor zaten,
resimlerde de 2. resim ideal şartı 3. resim ise parlamış silindir yüzeyini gösteriyor.3. resimdeki gibi bir motorunuz varsa yağlama tam gerçekleşmez ve rektifiyecinin yolunu tutmanız gerekir.
ama honlama yağ filmi kaldırma değil doğrudan silindir çapından talaş kaldıralarak çapı genişletmektir.
honlama aşamalarında önce çukurlar açılır sonra kalan tepeler temizlenir tabi üretimde tam pistonun çalışacağı yol üstündeki tepeler %100 temizlenemeyeceği için bazı küçük noktalar da çalışma esnasında rodajla temizlenir ve motor uygun kıvama gelir.
mekanik var oldukça devam eder dediğiniz rodaj motorun aşınmasıdır... eğer dümdüz cidarlı bir silindir ile uzun süre dolaşırsak zayıf yağlamadan ötürü aşınma çok daha çabuk gerçekleşecek,segmanlar kaçak yapmaya başlayacak ve o performansı kaybedeceğiz.