"Yılda 10.000 yapmam, dizel lazım degil" sorunsalı, tartışma konusu...

ayrıca pahalı aldım eskimezse pahalı da satarım mantığı yanlış bence. O zaman 2008'de 36000 TL'ye aldığım arabaya hiç binmeyip kapalı otoparkta saklasaydım. Şimdi yine 36000 TL'ye satabilir miydim? Araba bir yatırım aracı değildir. Hatta evin kumasıdır. Araçtan zarar etmek istemiyorsanız araçların bakımını düzgün yapıp hatta eksiksiz yapıp satarken de az zarar ederek satabilirsiniz. Ben km dolmasa da her sene yıllık periyodik bakıma sokuyorum, hatta servis "abi daha km olmamış git biraz daha bin de gel" diyor ben buna rağmen ısrarla bakımı yaptırıyorum ve sonuç : bir sonraki seneye kadar hiç tamirci yüzü görmüyorum. Dolayısıyla aracımın bana maliyetini de hesaplayabiliyorum.

Astra'mı seviyorum...

yanlış anlamışsınız, olay 36ya aldım 36ya satarım değil.

misal benzinli Insignia 60.000'e alırsınız 50.000'e satarsınız,
dizel Insignia 80.000'e alırsınız 65-70.000'e satarsınız

bu sebeple önceki sayfada yapılan hesaplamalarda aracı alırken ödenen fiyat farkı hesaba dahil edildiği gibi satarken ki fiyat farkı da hesaba dahil edilmelidir.
 
1.4benzin ve 2.0dizel çok uç örnek olmuş, 2.0 dizeli alan kişi sadece yakıtı değil performansını da değerlendirerek alır benim düşüncem.

Performans farklarına bakalım o halde...

İnsignia 2.0 cdti 130 hp (1.4 Turbo)

Maksimum Güç 130 hp (140 hp)
Maksimum Güç - Devir 4000 dd (RPM) (5600 dd)
Maksimum Tork 300 Nm (200nm)
Azami Hız 205 km/s (205 km/s)
0-100 Km Hızlanma 11.2 sn (10.9sn)
Genel Tüketim- 6.7 lt/100 km (5.7lt/ 100km)

Göründüğü üzere performans olarak aralarında neredeyse fark yok diyebiliriz.
 
Performans farklarına bakalım o halde...

İnsignia 2.0 cdti 130 hp (1.4 Turbo)

Maksimum Güç 130 hp (140 hp)
Maksimum Güç - Devir 4000 dd (RPM) (5600 dd)
Maksimum Tork 300 Nm (200nm)
Azami Hız 205 km/s (205 km/s)
0-100 Km Hızlanma 11.2 sn (10.9sn)
Genel Tüketim- 6.7 lt/100 km (5.7lt/ 100km)

Göründüğü üzere performans olarak aralarında neredeyse fark yok diyebiliriz.

Insignia dizel deyince benim aklıma ilk 160lık geliyor:)
teknik verilerde önemli bir fark olmasa da kullanımda farkedeceğini düşünüyorum. ben 1.4turbo kullandım sürüşü keyifli kasaya gayet yetiyor, sadece 2200 devire kadar biraz hantallık var, ondan sonra şuan kullandığım Vectra 2.0'ı aratmıyor.
ama yokuşta ne olur bilemem. bu konuda da 2.0 CDTI alır gider:)
ayrıca hem dizelin otm. olduğunu hemde satarken 1.4 turbodan pahalı satılacağını da hesaba katmak lazım :)

neyse kısaca isteyen istediğini alsın, ben araba alacağım zaman kendi kararımı kendim veriyorum:rakir:
 
Insignia dizel deyince benim aklıma ilk 160lık geliyor:)
teknik verilerde önemli bir fark olmasa da kullanımda farkedeceğini düşünüyorum. ben 1.4turbo kullandım sürüşü keyifli kasaya gayet yetiyor, sadece 2200 devire kadar biraz hantallık var, ondan sonra şuan kullandığım Vectra 2.0'ı aratmıyor.
ama yokuşta ne olur bilemem. bu konuda da 2.0 CDTI alır gider:)
ayrıca hem dizelin otm. olduğunu hemde satarken 1.4 turbodan pahalı satılacağını da hesaba katmak lazım :)

neyse kısaca isteyen istediğini alsın, ben araba alacağım zaman kendi kararımı kendim veriyorum:rakir:
Çağrı artık ikna ol 1.4 turbo daha avantajlı :D şaka biryana bende 2.0 cdti alsam o vergiyi verip 130 hp sine binmem açıkçası. :)
 
kurgun bence tam objektif değil benzin fiyatını 4200 den hesaplamışsın daha iki ay öncesine kadar 4500 4700 arası gidip geliyordu 4700 küsürden 30 tl lik benzin almışlığım var. ben şu anda hem dizel hem benzinli araca sahibim dizel araç almamdaki sebep benzinli araçların kesinlikle aşırı yakıt tüketmesiydi benzinli araçla yılda 15000 20000 arası km yapıyorum dizeli daha yeni aldık ama yılda 30000 altına düşeceğine ihtimal vermiyorum zira aynı aracın benzinlisini belki daha ucuza alacaktık ama ozaman yola çıkmaya korkuyor olacaktım istanbul dışı seyahatlerimi defalarca benzin sarfiyatı ağır geldiği için erteledim keza istanbul içi gezmelerimdede en az 50 tl benzin yakarım okadar benzin koyduktan sonra yemeye içmeye para ayırmak imkansız oldu sıfır dizel aracımı fulledim avcılardan bağcılara geldim gece küçük bir istanbul turu attım ertesi gün arnavutköy-bağcılar sonra yine ufak bir semt turu bugün bağcılar-ikitelli-güneşli bağcılar ve ibrem hala yerinden oynamadı aynı yolu benzinli aracımla yapmaya kalksam en az 60 tl benzin harcardım sırf şu üç dört gündeki görüntü bile dizel araçların ne kadar ekonomik olduğunun kanıtıdır ilk alım maliyet farkı olabilir ama yinede dizel candır sırf ibrenin okadar yol yapıp sabit kalışını görmenin keyfi bile anlatılmaz yaşanır allah herkese dizel araç alma imkanı verir işallah
 
Öyle bir anlatmışsınız ki insanın dizel alası geliyor. Şunu unutmayın ki dizeli alırken fazladan ödemek bir çeşit "imkan sahibi olmak" ise senelerce benzinli kullanmak "hali vakti yerindelik" oluyor. Hep söylerim, otomobil bizde yılların birikimini 4 tekere bağlamaktır. Varımıızı yoğumuzu bu "kuma"lara harcıyoruz. Hep daha iyisini istiyoruz. Dolayısıyla bu kadar kıymet verdiğimiz araçlarımıza küçük düşürücü ifadeler kullanmak bazılarımızı üzebilir. Otomatik/Düz Vites farkı, donanım farkı, benzinli/dizel farkı vb. konular hep sona doğru sert ifadelerle konuşulmaya başlıyor ki bu konuda ona da doğru gidiyor. Eminim o karar anı geldiğinde hepimiz elimizdeki paranın karşılığını en iyi verecek olan otomobili seçmişizdir. Allah dizel alma imkanı değil hepimize "ağız tadıyla binme imkanı versin inşallah". Saygılar...
 
Epey şeyler konuşulmuş, anlatılmış.
Tüm arabalarımı benzinli tercih ettim. Dizellerini de alabilirdim. Epey de dizel araç kullandım ki bunların içerisinde BMW, Mercedes, Volvo gibi markaların orta ve üst modelleri de yer alıyordu ki bence keşke imkan olsa da bu markalardan dizel araç alabilsek. (Benzinlileride ayrı güzeldir bunların. Ama hakikatten yakıyorlar. E serisi CGI motorun tadı damağımdadır ama yakıt masrafınıda cebim unutamıyor.) Bu üst segment araçları devre dışı bıraktığımızda dizel araçlar ekonomik olarak başarılılar ancak sürüş konforu yada sürüşten haz almak konusunda benzinliler kadar başarılı değiller. Tamamen şahsi görüşümdür. Bence çok yüksek km ler yapmıyorsam tercihim benzinli araç olur. Şuana kadar da böyle oldu.

Fiyat içinde bir örnek vereyim.
(Hepsinde böyle olmayabilir ama güncel bir model örneği)
2012 1,4t 140 Hp Astra J Cosmo - 51.400 TL
2012 1,3 Dizel 95 Hp Astra J Cosmo - 60.500 TL
Aynı segment ve donanımdaki iki araç. Az km yapan biri için biraz fazla.

Her ne olursa olsun önemli olan araçlarımızdan zevk alarak kullanıyor olmamızdır.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

Edit : İmla hataları ve örnek.
 
Son düzenleme:
dizel aldım.

Ben emekli bir adamım.Benim pek yakıta harcayacak param yok bu saatten sonra.Alırken düşüncem,ayda bir kere depo doldurup daha fazla kilometre yapmak.Sanırım bu açıdan daha mantıklı geldi bana.Benzinli ve dizel arasındaki farkı bir kenarda tutmak zor.:maden:
 
hesap işine kafam basamadı şimdi yılda 15 bin km max yaparım corsayı alırken diesel ve benzinli aynı fiyataydı diesel almıştık astra alma niyetimiz var ama aradaki far 6500 tl bana benzinli 1.6 115 hp daha mantıklı geldi ne dersiniz
 
hesap işine kafam basamadı şimdi yılda 15 bin km max yaparım corsayı alırken diesel ve benzinli aynı fiyataydı diesel almıştık astra alma niyetimiz var ama aradaki far 6500 tl bana benzinli 1.6 115 hp daha mantıklı geldi ne dersiniz

Eğer benzinli alacaksanız yeni Astra'daki 1.4 140 bg'lik motoru tercih ederdim. Hem yakıtı 115 bg'lik olanla aynı gibi.
 
Geri
Üst