yokuş aşşağı boş vitesdemi gitmek?.büyük vites küçük devirde gitmek mi?.daha az yakar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Tüm yazıları okudum. Benim aklıma takılan husus şu. Hafif yokuş aşağı inerken araç viteste, devir saati 3-4 divarında. Boşa alınca 0,5-1 civarına iniyor. Yani araç daha az devir yapıyor. Daha az devir daha az yakıt demektir. Yokuş aşağı düşük vitesle inince devir saati yükselir ve araç motorundan çok ses gelir. Araç, hızlanmamak için bulunduğu vitese yüklenir.(tabiri caiz ise motor bağırır) Bu durumda araç nasıl daha az yakar?
Göstergelerin viteste inerken 0 göstermesi ile boşta inerken çok yakıyor göstermesi, elektronik sistemden olabilir. Araç boşta ise gitmiyor demektir. Araç gittiğine göre, sistem araç gitmediği halde yakıyor şeklinde yanlış bir veri sunuyor olabilir.
Bu hususta ne dersiniz?
 
biz ne yapcaz? otomatik:D :D :D saldım çayıra mevlam gayıra mı?
 
alpago' Alıntı:
Göstergelerin viteste inerken 0 göstermesi ile boşta inerken çok yakıyor göstermesi, elektronik sistemden olabilir. Araç boşta ise gitmiyor demektir. Araç gittiğine göre, sistem araç gitmediği halde yakıyor şeklinde yanlış bir veri sunuyor olabilir.
Bu hususta ne dersiniz?

aynı araç yokuş aşağı 2500-3000 devirde "0" gösterirken yakıt tüketimini,

Yokuş yukarı ve düz yolda yine aynı viteste yine aynı devir aralığında "8-12" litre gösteriyor yakışı, buna ne diyeceğiz :D
Araba hissediyor mu rampa aşağı indiğini :]:]
yoksa kompresöre girdiğinde motor farklı mı çalışıyor ;)
 
alpago' Alıntı:
Tüm yazıları okudum. Benim aklıma takılan husus şu. Hafif yokuş aşağı inerken araç viteste, devir saati 3-4 divarında. Boşa alınca 0,5-1 civarına iniyor. Yani araç daha az devir yapıyor. Daha az devir daha az yakıt demektir. Yokuş aşağı düşük vitesle inince devir saati yükselir ve araç motorundan çok ses gelir. Araç, hızlanmamak için bulunduğu vitese yüklenir.(tabiri caiz ise motor bağırır) Bu durumda araç nasıl daha az yakar?
Göstergelerin viteste inerken 0 göstermesi ile boşta inerken çok yakıyor göstermesi, elektronik sistemden olabilir. Araç boşta ise gitmiyor demektir. Araç gittiğine göre, sistem araç gitmediği halde yakıyor şeklinde yanlış bir veri sunuyor olabilir.
Bu hususta ne dersiniz?

teorik olarak dogru gibi görünsede atladıgın bir nokta var.Aracı hareket ettirdikten sonra ,bu hıza baglı olarak arac bir ivme kazanır.Yani ilk başta motoru çalıştırıp gaza bastın ve tekerleklerin dönmesini sagladın.Arac belli bir hıza ulastı,bu anda sen verdigin enerjiyi kesersen(gazdan ayagını cekersen) bu sefer dönen tekerlekler ( krank mili vasıtasıyla) pistonları hareket ettirir.Bu da motorun belli bir devirde dönmesini saglar. (senin bahsettigin bayır asagı , devir saatinin 3-4 civarını göstermesi, motor bagırması) .Ama aradaki fark sudur; ilk durumda sen gaza basıp motoru cevirdin( tekerler döndü, arac hızlandı),ikinci durumda gazdan ayagını cektin ( bu sefer dönen tekerlekler,motoru cevirdi) yani tüketim minimum düzeyde gercekleşir.
özellikle yokuş aşagi inişler de yada kırmızı ışıklara yaklaşırken ayagını gaz dan cekerek aracın bu kuvveti kullanması saglarsanız, hem yakıt tüketimini minimum düzeyde tutarsınız, hemde frenleri en az yıpratarak, kontrollü sekilde yavaslarsınız
 
arkadaşlar bu konuda ilgilenen herkese çok teşekkür ederim..sanırım çoğumuza faydası oldu bu konuyu açmam:)
 
ewet bu bnmde dikkatimi çekmişti, onun için boşta değilde viteste gitmeyi tercih ediyorum, olmadi cruise control war o kafasina göre ayarlio sağolsun :)
 
Boş vitese halk arasında peygamber vitesi de derler,hep yanlış bilgi...:)
 
Araç rampa aşağı viteste giderken, motorun bağırması aracın hızını kesmek için. Aracın kontrolsüz hızlanmasını önlemek de bedava olmuyor. Bunun karşılığında yakıt yakıyor. Bunun ispatı çok kolay. Aracı rölantide 1 saat çalıştırıp yakıt düzeyini ölçmek, ardından 3,000 devirde sabit 1 saat basarak yakıt düzeyini ölçmek. Aracı yokuş aşağı 3,000-4,000 devir seviyelerine çıkaran güç benzin değil mi? Bir araç nasıl rampa çıkarken çok yakarsa, aşağı vitesle inerken aynı yakar. Aynı vitesle çıkılıp aynı vitesle inilirse bence aynı yakar. Rampa aşağı diye niye az yaksın ki? Araç yukarı çıkarken yükü taşımak için, aşağı inerken de yükün hızlanmasını önlemek için yakıt yakar.
Vitesi boşa atmak güvensiz, buna diyeceğim yok. Ama yakıt işi kafama yatmadı.
 
peki arkadaşlar yokuş inerken vitese atıp inilince devir kendiliğinden yükselmiyor mu? yani araba soradan daha büyük vites istemiyormu?
 
O zaman devire göre vitesi çok iyi ayarlamak gerekiyo.Mesela ben Manisa İzmir arasında bi rampayı iniyorum,baya dik bi rampa,3.vitese attığım zaman gaza basmasamda vites istiyo.Hemen 4 e alıyorum rahatlıyo ... ;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst