yokuş tırmanmak ???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 35cemy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

35cemy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2013
Mesajlar
72
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Varsayalımki arabanızda saatte 90 kilometre hızda 2500 devirde sürüyorsunuz.yokuş tırmanırken 5. Vites 2.500 devirdemi yoksa 4. Vites 3.000 deviremi araç daha az yakar.yokuşa gelmeden hızlanmayı soylemiyorum çünkü arabam yüklüyken 130 la girsem bile yokusta 5 sn de oluyo 80-90
 
Hangi viteste daha az gaz basiyorsan onda az yakar....Yani rampada sıkmayacan....
 
Böyle bir ölçüm için iyi bir donanımla kontrol etmek lazım heralde çünkü muhtemelen bu ölçüm gaz pedalına basma derecesi yolun eğimi araçtaki yük gibi durumlar etkiler...
2000 devir dip gaz basmaktansa bir alt vitese çeker kafam rahat çıkarım.
 
araba her zaman yüksek vites düşük devirde az yakar.
 
Rampa tırmanırken motoru zorlamanın saçma olduğunu bu arabada daha iyi anladım, 110/6. vites/ 1500 devirde giderken bayır çıkarken motor zorlanmasa da şanzımanın zorlandığını hissettim tırıltı yapıyor araba, çekiveriyorum 5. vitese 2000-2100 devir arası tırmanıyor bayırı, 0.5 litre ortalama yol bilgisayarı verisi olarak fazla yakıyor ama keçi gibi tırmanıyor. Düşük vites yüksek devir ile tırmanın bayırı velhasıl, 3 kuruş fazla yakarsınız ama motora, kayışa yük bindirmezsiniz.
 
herzaman hızlanma ve yokuş tırmanışlarını motorun maximum torkunu verdiği devir civarında yapmanız her yönde faydalı olur diye biliyorum...
 
her zaman büyük dişli daha fazla yakar,yani 4.vites,5. vitese göre daha fazla yakar aynı miktarda gaza basarak ;)
 
90 km hızda ve 2500 devirde 5. vites zaten çekmez arabayı, giderek yavaşlar ve bu defa 4. viteste gitmeyi mecburi kılar. Siz indirmeseniz de araçlar ideal çıkabilecekleri vitese sizi zorluyorlar zaten.
 
ozaman konuya çok yönlü bir giriş yapalım :)
rampanın uzunluğu dikliği arabanın yük-ağırlık durumu...
kimi rampa vardır,dik ama kısadır,aşağıdan biraz kaba tabirle kapatır,tek viteste sıyırırım derseniz ekonomidesiniz,

rampa hem uzundur hem diktir son viteste araba devir çevirmek istemez ağırlaşır,ister aşağıdan kapatırsınız ister kapatmadan tatlı tatlı vites düşersiniz bassanız 60-70 çıkar ama belki bir vites daha düşüp çok az gaz basarak çıkarsınız ekonomidir,

rampa çok dik değil ama uzundur,son vitesiniz elverdiği sürece arabayı bayıltmadan veya hızlanmaya uğraşmadan dokuna dokuna çıkarsınız...


kısaca sıkıştırmayınca yakmaz vites aralığı ve devir bandı olarak çok düşünmeyin...sadece arabanın en rahat çıktığı vitesi tutturmayı ve en az gaza basacağınız pozisyonu ayarlamak...

inerkende Allah ne verdiyse sallamaları hiç kaçırmayın :)
 
ozaman konuya çok yönlü bir giriş yapalım :)
rampanın uzunluğu dikliği arabanın yük-ağırlık durumu...
kimi rampa vardır,dik ama kısadır,aşağıdan biraz kaba tabirle kapatır,tek viteste sıyırırım derseniz ekonomidesiniz,

rampa hem uzundur hem diktir son viteste araba devir çevirmek istemez ağırlaşır,ister aşağıdan kapatırsınız ister kapatmadan tatlı tatlı vites düşersiniz bassanız 60-70 çıkar ama belki bir vites daha düşüp çok az gaz basarak çıkarsınız ekonomidir,

rampa çok dik değil ama uzundur,son vitesiniz elverdiği sürece arabayı bayıltmadan veya hızlanmaya uğraşmadan dokuna dokuna çıkarsınız...


kısaca sıkıştırmayınca yakmaz vites aralığı ve devir bandı olarak çok düşünmeyin...sadece arabanın en rahat çıktığı vitesi tutturmayı ve en az gaza basacağınız pozisyonu ayarlamak...

inerkende Allah ne verdiyse sallamaları hiç kaçırmayın :)

on numara açıklama olmuş valla azına sağlık :)

Yalnız rampa tırmanmadan önce biraz hız arttırmakta ve rampada 5.vites biraz gaza abanmakta fayda var,yoksa 3.vitese düşüp gaza dokunsakta zararda oluruz :D

Yol bilgisayarında KM/L olarak gösteriyor,yani 1L ile kaç km gidilir olarak.Oda ne kadar fazla km o kadar iyi :D
Düz yolda sabit gaza dokunuyorum 15-17 km gösteriyor.Hafif rampa aşağılarda bu 20-25 km olunca biraz daha basıyorum hız kazanıyorum ki rampa yukarı başlarken hızım daha yüksek olsun.Yani yol bilgisayarına göre gaza basıyorum,çokta tasarruflu oluyor :D
 
Geri
Üst