Şimdi LPG li araçlarda yanlış bilinen çok olay var ama bunun en başında LPG nin daha yüksek yanma sıcaklığı olduğu geliyor. LPG nin subap hasarına sebep olmasının en büyük 2 sebebi fakir karışım ve avans ayarıdır.
LPG benzine göre düşük volumetrik enerjiye sahip ayar iyi yapılmaz ise benzin ile eşit ayarda araç fakir karışımda kalıp maalesef subap sorunu yaşar.
Diğer sorun ise avans, lpg benzine göre geç tutuşup daha uzun süre yanar. Ateşleme zamanı benzine ayarlı motorlarda maalesef bu uzun yanma süresi pistonun egzost zamanında üst ölü noktaya çıktığı esnada bile alevli devam eden bir döngü oluşturur. Bu esnada açık olan egzost valfleri alevin kapak boyunca ilerlemesine müsaade eder ve gaytlara kadar alevin ilerlemesine sebep olur . Bu konuda 2CR Performance ile çalışma yaptık A16XER motorda LPG nin yanmasına ve yüksek oktanına göre tekrar harita çalıştık . Şuan 1500km dir aracımı fabrikanın fabrikasyon LPG li araçlarında kullandığı yazılıma benzer bir yazılım ile kullanıyorum. Çok memnunum 115bg den 128bg çıktık hemde LPG için özel yazılım yaptık .
Subapların tek başına değişimi yetmez, araç kesinlikle fakir de çalışmayacak . Bahsettiğim yazılım ise işin nirvanası zaten