0-3 Yaş Opellere Avantajlı Bakım Kampanyası ! ( Yetkili Servis )

0-3 yaş araçların bakımı: 999 TL (yani Bin TL bile değilmiş). 3 yaşından büyük araçlar: 659 TL. Araçların yaptığı kilometrenin hiçbir önemi yok (İzmir Arkas yetkili servisinde bunun tartışmasını yaptım).

2018 yılı birinci bakım: Aracın kilometresi: 5325 km. Bakım ücreti: 650 TL Araca konan motor yağı 4,5 lt
2019 yılı ikinci bakım : Aracın kilometresi: 8151 km Bakım ücreti: 999 TL Araca konan motor yağı 4 lt (aracın motor bloğu bir yıl içinde küçülmüş olmalı). Bu bakımda itirazlarıma rağmen nedense 8151 km deki aracın bujilerini değiştirdiler. Bujilerin ömrünü yıl mı yoksa yapılan kilometre mi belirliyor dediğimde ise mantıklı bir cevap veremediler.
2020 yılında aracın garantisi bitti diyerek bakım için aramadılar, halbuki 2018 ve 2019 yılında ısrarla aramışlardı.
Benim kafama takılan soru şu: 3 yılını dolduran araçların bakım gideri neden daha düşük, bu araçlara adi açık yağ ve yan sanayi filtreler mi takılıyor ;)
Abi kampanyalı bakımda çoğu servis Shell, Petrol Ofisi gibi markaların varil yağlarından ve bazı servisler de Eurorepar marka filtre (kampanyalı bakımda bir kere polen filtrem bu markayla değişti sebebini sorduğumda kampanyalı bakım sebebiyle demişlerdi) kullanıyorlar.. Bu yüzden bakım fiyatının uygun olduğunu biliyorum...

Edit: Son bakımda Shell yağ kullanıldı ve 2000 km oldu, aracın ilk çalıştırmadaki eksantrik dişli sesi geçti kötü bir yağ değil izlenimlerime göre :)
 
En son bakım ne kadar tuttu Tayfun hocam?
Cemil hocam 499 yada 549 liraydı sanırım. Yine profesyonel bakım paketi kampanyasıydı. 3 yaş üstü. Ben ekstra mazot filtresi de değiştirtmiştim. Motor yıkama falan da yaptılar hatta..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Yetkili servislerin savunması "Opel Türkiye'nin fiyat politikası bu şekilde, bizim elimizden bir şey gelmiyor" şeklinde. Bu tür bir anlayış müşterilerini saf yerine koymaktır. Neden derseniz? Firmalar yeni araç sahipleri için "aman ha aracım garantiden çıkmasın" diye mecburen yetkili servislere gelecektir diye düşünüyorlar ama yanılıyorlar. Ülkemizde garantisi dolan araçlar artık yetkili servisler yerine özel servislere gidiyorsa bunun baş sorumlusu bu şekilde düşünen firmalardır. Hani bir söz vardır. Kurt kışı geçirir ama yediği ayaza unutmaz derler. Ben de çok yanlış olan bu fiyat uygulamasını unutmayanlardanım (bu fiyat politikası sadece Opel'e de değil, bazı diğer markalarda da uygulanıyor). Acaba gelişmiş ülkelerde de durum aynı mı?
 
Abi kampanyalı bakımda çoğu servis Shell, Petrol Ofisi gibi markaların varil yağlarından ve bazı servisler de Eurorepar marka filtre (kampanyalı bakımda bir kere polen filtrem bu markayla değişti sebebini sorduğumda kampanyalı bakım sebebiyle demişlerdi) kullanıyorlar.. Bu yüzden bakım fiyatının uygun olduğunu biliyorum...

Edit: Son bakımda Shell yağ kullanıldı ve 2000 km oldu, aracın ilk çalıştırmadaki eksantrik dişli sesi geçti kötü bir yağ değil izlenimlerime göre :)
Berkay Odak GM varil kullanıyordu normalde PSA a geçtikten sonra sanırım mobil kullanmaya başladı.. Ancak benim en son bakımda yine GM kullanıldı..
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay
Berkay Odak GM varil kullanıyordu normalde PSA a geçtikten sonra sanırım mobil kullanmaya başladı..
Opal'da Shell varilden koydular bizde de, ordayken yeni variller geliyordu Petrol Ofisi idi onlar da :) Bayilerin inisiyatifine kalıyor biraz da.. PSA'ya geçmeden önce ve Opak yetkili iken onlar da GM varil koyuyorlardı...
 
Bunlar da en son bakımdan kalma fotolar. Yanlış anlaşılmasın bakımdan önce. Çünkü yıkanmadan teslim etmezler ve motor yıkama da yaparlar genelde zamanın varsa... Hatta 2 sene önceki bakımda 2 tane Opel bardağı vermişlerdi :D :D :D

747yfrb831ef0e983903db.jpg
lf6uf4228d9c3531c5e67b.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay
3+ yaş için maliyet fiyatından kar oranını düşürüyorlar.

Giriş seviye ürünler ile bakımı yapıyorlar.
 
0-3 yaş araçların bakımı: 999 TL (yani Bin TL bile değilmiş). 3 yaşından büyük araçlar: 659 TL. Araçların yaptığı kilometrenin hiçbir önemi yok (İzmir Arkas yetkili servisinde bunun tartışmasını yaptım).

2018 yılı birinci bakım: Aracın kilometresi: 5325 km. Bakım ücreti: 650 TL Araca konan motor yağı 4,5 lt
2019 yılı ikinci bakım : Aracın kilometresi: 8151 km Bakım ücreti: 999 TL Araca konan motor yağı 4 lt (aracın motor bloğu bir yıl içinde küçülmüş olmalı). Bu bakımda itirazlarıma rağmen nedense 8151 km deki aracın bujilerini değiştirdiler. Bujilerin ömrünü yıl mı yoksa yapılan kilometre mi belirliyor dediğimde ise mantıklı bir cevap veremediler.
2020 yılında aracın garantisi bitti diyerek bakım için aramadılar, halbuki 2018 ve 2019 yılında ısrarla aramışlardı.
Benim kafama takılan soru şu: 3 yılını dolduran araçların bakım gideri neden daha düşük, bu araçlara adi açık yağ ve yan sanayi filtreler mi takılıyor ;)

Aslında bu sorunun yanıtı şu abi, garantisi biten adam yetkili servise uğramıyor. Bu kişileri geri çekebilmenin tek yolu uygun fiyatlı bakım paketi... Hatta iyiniyet garantisi olayını bile yetkili servise düzenli gitmeye bağladılar :(
 
Yetkili servislerin savunması "Opel Türkiye'nin fiyat politikası bu şekilde, bizim elimizden bir şey gelmiyor" şeklinde. Bu tür bir anlayış müşterilerini saf yerine koymaktır. Neden derseniz? Firmalar yeni araç sahipleri için "aman ha aracım garantiden çıkmasın" diye mecburen yetkili servislere gelecektir diye düşünüyorlar ama yanılıyorlar. Ülkemizde garantisi dolan araçlar artık yetkili servisler yerine özel servislere gidiyorsa bunun baş sorumlusu bu şekilde düşünen firmalardır. Hani bir söz vardır. Kurt kışı geçirir ama yediği ayaza unutmaz derler. Ben de çok yanlış olan bu fiyat uygulamasını unutmayanlardanım (bu fiyat politikası sadece Opel'e de değil, bazı diğer markalarda da uygulanıyor). Acaba gelişmiş ülkelerde de durum aynı mı?

Sonuna kadar haklısınız söylediklerinizde. Benim aracım garantili bir araç olmasaydı, benim izleyeceğim yol, yıllardır araçlarımızı teslim ettiğimiz bütün bakımlarını yapan kişiye bırakmak olurdu. 1. Zaten aldığı bütün malzemelerin faturasını saklıyor, garantisiz çakma hiç bir parça taktırmıyorum, bazı durumlarda parçaları kendim satın alıyorum. ( Örneğin fiyatını pahalı buluyorum, tanıdık vs.vasıtasıyla daha uyguna alıyorum, ya da piyasada olmuyor şehir dışında tanıdıklarımıza aldırıp gönderttiriyorum)
O yüzden özellikle OPEL SERVİS 'lerine gıcığım çünkü sıfır araçta bile adamlar multimedia değişmi yapmışlar üzerindeki tuşlu panelin vidasını takmamışlar zangır zangır sallanıyordu, aracın ilk direksiyonuna oturdum ilk turumu atarken ciddi moralimi bozmuştu.

Ama bayide bayi sahiplerini tanıyorsanız yada arada yetkili mercilerde aracı varsa kendi üstlerinde kusursuz bir işçilik çıkıyor. Bu konuda ülkemizde malesef işlerin çoğu böyle yürüyor.
Çok zor değil, bunların hiç birine gerek yok, herkes hak ettiği bedeli almalı, aldığı bedeli hak etmeli ! Ama bazılarının malesef insafına kalmış durumdayız.
Kendi düşüncem garantisi biterse olurda o kadar uzun soluklu opel kullanıcısı olursam, Opel yetkili servisine gideceğimi sanmıyorum. Bundan önce BMW vardı, borusan çıkışlıydı 1 kere götürmedim. Çünkü aynı parçanın fiyatı içerde 3000 ken kendim aldığımda 1400-1500tl oluyordu. Burda da çocukluk arkadaşım uzmanlık alanı BMW olduğu için parçaları alıp sadece işçilik öderdim. Daha kontağı çalıştırdığınızda çıkan sesten anlardı bunun şurası bozuk derdi. Önemli olan böyle yetenekli böyle istekli ve işini severek yapan ustalara kazandırmakta.
Şuda bir etken, serviste çalışan adam sevgilisiyle ayrılmıştır o gün kafasını veremez. belkide adamın maaşını geç yatırıyorlardır zarar ettirmek ister iş bize patlar. Daha çok malesef konumuz bu....
 
Aslında bu sorunun yanıtı şu abi, garantisi biten adam yetkili servise uğramıyor. Bu kişileri geri çekebilmenin tek yolu uygun fiyatlı bakım paketi... Hatta iyiniyet garantisi olayını bile yetkili servise düzenli gitmeye bağladılar :(
Firmaların sırf müşteri kaçmasın diye 650 TL ye verdikleri hizmeti yeni araçlarda 1000 TL ye vermesi zihniyeti, araç sahiplerini daha işin en başında servislerden soğutuyor. Madem 650 TL ye bu işi yapabiliyorsan neden müşterinin kaçmasına neden oluyorsun? Firmana çok müşteri gelirse hem daha fazla kazanırsın hem de firman müşteri gelmiyor diye kapanmaz,

Ayrıca bazı yetkili servislerin servis sorumluları yeteri kadar donanımlı değil. Astra J aracımın ön boyunluklarını yerinden çıkaramadım Yardım almak için yetkili servise gittim, bir usta geldi evirdi çevirdi o da çıkaramadı. Biz ustayla bu durumu konuşurken servis sorumlusu olduğunu söyleyen takım elbiseli bir bey geldi, neden çıkarmak istediği sordu. Ben de aracıma kılıf takmak istiyorum, ayrıca bu boyunlukların yerinden bir bayanın bile kolayca çıkarabilmesini zira ihtiyaç durumunda (suya düşme, yangın, kaza gibi) sivri uçlarının camları kırmak için emniyet çekici yerine kullanıldığını, 30 yaşındaki Vectra, 27 yaşındaki Astra aracımda bile boyunlukların kolayca yerinden çıkarıldığını söyledim. Adamın cevabı "çok saçma, ilk defa böyle birşey duydum" şeklinde oldu. Ben de "o zaman internette birazcık araştırma yapman yeterli," dedim. Üzücü olan şu, Opel firması olarak beni elit müşteri yerine koyup, bakımlarda, onarımlarda, aksesuar satışlarında güzel paralar istiyorsan o zaman bana da kaliteli hizmet vereceksin, sallama çayla iki parça kuru pasta ile müşteri kazanılmaz.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst