- Katılım
- 22 Eki 2020
- Mesajlar
- 7
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 3
2014 yılı Aralık ayında Opel Yetkili Servisinden 0 kilometre Opel Corsa aracı eşimin adına satın aldım. Aracı satın aldığım tarihten bugüne kadar aracımı hasarsız ve kazasız bir şekilde kullandım. Yeni bir araç almak için aracımı satılığa çıkardım. Aracımı satmak için anlaştığım kişi, aracımın sıfır ve hatasız-hasarsız olduğundan emin olmak için aracı ekspertize götürmek istediğini söyledi. Oto ekspertiz Firmasının vermiş olduğu raporu görünce tokat yemiş gibi oldum, çünkü rapora göre aracımın tavan kısmının komple boyalı olduğu, geri kalan kısımların ise orijinal olduğu tespit edilmiştir. Ekspertiz firması çalışanı 3 ekspertiz uzmanı da aracın tavan ile gövde birleşimi kısmına bant çekilerek tavanda ekstra boyama işlemi yapılmış olduğunu söylediler. Bu durum karşısında Opel gibi dev bir markanın tarafıma bu şekilde ayıplı araç satmasından dolayı çok büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Ayrıca, aracımı almaya gelen müşteriye de çok mahcup oldum ve yol masrafı ile ekspertiz için verdiği ücretleri bu kişiye geri vermek zorunda kaldım. Daha sonra hemen 0 kilometre aldığım aracımın daha önceden kazalı ya da ayıplı mı olduğunu öğrenmek için Opel yetkili servisine aracımı götürdüm. Yetkili serviste uzman personelin aracımı incelemesi sonucunda tavan kısmında ekstra boya işleminin yapılmış olduğunu söyledi. Emin olmak için bir başka ekspertiz firmasına daha aracımı götürdüm ve onlarda aynı şekilde tavanın boyalı olduğunu söylediler. Opel yetkili servisi, aracımın tavanı ekstra boya işlemi gördüğü halde orijinal olduğunu söylerken ekspertiz firmaları boyalı olduğunu belirtmektedir. Aracımı sıfır kilometre aldım ve söz konusu hata aracımın orijinalliğini bozmakta ve fiyatını düşürmektedir. Nitekim; aracımın boyasız fiyatı ile tavanı boyalı halinin piyasa değerinin gerek oto pazarları gerekse araba satış siteleri incelendiğinde de görüleceği üzere fahiş miktarda değer kaybına uğradığı açıktır. Bu nedenle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun tarafıma vermiş olduğu seçimlik haklardan aracımın 0 kilometre ayıpsız misliyle değiştirilmesini bu mümkün değil ise aracımın ayıpsız 0 km halinin güncel bedelinin tarafıma ödenmesini istediğimi ve Opel şirketinin tarafıma gizli ayıplı araç satmasından dolayı ödemek zorunda kaldığım zararları da karşılamasını istediğimi içeren ve mağduriyetimden kaynaklı zararlarımın karşılanmaması durumunda yasal yollara başvuracağımı belirten ihtarname yazısını bugün Opel Genel Merkezine gönderdim.