Bir kere chip araca özel yapılıyor. Box gibi standart değil. Yine ilgili chip yapılırken motorun kaldırabileceği kadar yükleme yapılyor. Benim yaptırdığım yerde 1.3 CDTI dan 130 hatta 150 hp ye kadar güç alınıyordu ama motora mekanik olrak da müdahele gerekiyordu. Bu nedenle standart motordan en güvenli şekilde alınabilecek güce göre yükledik.
bildiğim kadarıyla box da böyle br durum yok. tüm 1.3 CDTI lar için tek bir box var. Kısaca benim 100 bindeki yorgun arabama da aynı box, başkasının aldığı 10bin km dekine de aynı box.
Ayrıca chip i başlı başına bir ECU olarak düşünün. Kısacası aracın beyni tamamen değişiyor bu durumda beyne zarar verme gibi bir şey zaten söz konusu değil. Ama box zaten çalışan bir ECU yu yanıltmaya yönelik bir uygulama. Bu durumda da problem çıkarma ihtimali daha yüksek. Tabii ki bu problem olacak veya hemen ortaya çıkacak diye bir durum yok. Ya da chip sorun çıkarmayacak diye. ama karşılaştırıldıklarında chip in getirisi daha yüksek ve sorun çıkarma ihtimali daha düşük.
Bu işler herkesin tercih,ne, zevkine ve biraz da maddi durumuna bağlı. Daha önce de belirtiğim gibi bu tür ciddi bir uygulama için iyi araştırmak ve doğru seçimi yapmak lazım.
Tekrar söylüyorum ben Mehme usta nın rekamını yapmıyorum, zaten chip i de ona yaptırmadım. Ama en sağlıklı uygulamanın chip olduğunu savunuyorum. Tutup işe yaramayan egzost a, filtreye 100-200; BOV'a 500 vermektense chip e 500 TL bence bu tür bir uygulama için uygun. Bu fiyata kara verirken Superchips vb firmaların basit bir 5hp için bile 500-700 euro arası istediğini unutmayalım. Ha maddi durum uymuyodur o ayrı, ama her zaman için box yerine 2-3 ay daha para biriktirir chip alırım.