1.3 CDTİ Dizel Titreme Sorunu

2.viteste 1000 devirde sürerseniz bence titreme normal ama sorun olduğunu düşünüyorsanız motoru elinizle sallamaya çalışın motor kulaklarının sağlam olduğundan emin olmak için bir başka önerimde araç 100.000 km yi geçmişse ve map sensörü hiç değişmemişse açıp temizlerseniz bir faydası olur 1.3 lerde map sensörü motorun arka kısmında nasıl temizleneciğinin linki de şu:
Kulakları kontrol ettim motor kımıldamıyor bile sallamaya çalışınca 😄😄 map sensöre müsait bir zamanda bakacağım bu sabah yapmadı kastettiğim titremeyi , rölantide silecek titremesi bariz belli oluyor acaba silecek bağlantısı mı zayıfladı yoksa motor çok mu titreşimli emin olamıyorum bir türlü 😄
 
Dpf temizleme yaparken herhangi bir uyarı ışığı yanmıyor mu ?
1.3 cdti motorda corsa ve astra h dpf yok katalizör var
 
1.3 cdti motorda corsa ve astra h dpf yok katalizör var
euro 4 lerde yok fakat euro 5 ler de def var.İlk sahibi olduğum 2012 corsa d nin içinde dpf yi nasıl temizleneceği etiketi bile vardı.Kısaca 1.3 lerde turbo aşağıda ise def yoktur fakat yukarıda ise dpf vardır.
 
bu durum dpf temizliğine işarettir bence. bazen uzun yoldan geldikten sonra (motor sıcakken yani) rölantide tüketim 1 lt civarında seyrediyor(10 dk kadar). bu süre zarfında dpf temizlik işlemi yapılıyor diye düşünüyorum. motorunuzu kapatmayı tavsiye etmem, sürüşünüze devam edin veya varacağınız yere geldiyseniz bırakın araba rölantide çalışssın bir süre. ortalama 10-15 dakika sonra tüketim 0.3 ' düşecektir tekrar.
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.dpf daha çok düşük devirli sürüşlerde tıkanmıyor mu?Çünkü tıkanmaya yakın araç 3000 deviri geçemiyor.Benim sorunum yüksek devirli sürüşlerde sonra motor titriyor.Fakat onu da her zaman yapmıyor.Siz dpf temizliği yaptığından eminseniz tavsiyenizi uygulayacağım.
 
eğer motorunuz sıcakken rölantide yakıt tüketimiz 1 lt civarlarında ise (bizim araçta optimum değer 0.3 lt/h) çok yüksek ihtimal dpf temizleme yapıyordur. youtube da videolar var, en azından astra j için. ben kendi aracımı yaklaşık 8 aydır kullanıyorum ve bu iki kez başıma geldi. iki dönemde de uzun yol yapmamıştım hem de kış ayıydy, araca genelde yarım saat binip stop ediyordum. geçen ay 60 km şehirler arası yolculuk yaptım(biraz devirli kullandım 5.vites 2500 civarı) ve durunca farkettiğim rölanti tüketimin 1 lt olduğuydu, aracı 5 dk daha kullanıp gideceğim yere vardım, garaja çektim ve kontağı açık bıraktım. yaklaşık 10 dk sonra tekrar araç başına geldiğimde aracın tüketimi 0.3 seviyesine düşmüştü ve herhangi bir sarsıntı durumu vs. yoktu. size tavsiyem bu durum başınıza geldiğinde aracı stop etmeyip kullanmaya devam edin ve çalışır halde bırakıp gözlemleyin. bu işlem esnasında herhangi bir ışık yakmamıştı bende sanırım. fakat sarsıntı ile ilgili sorununuz hakkında bir bilgim yok maalesef. bu bilgilerden ziyade işi bilen bir ustaya danışmak daha doğru olur tabi. dediğim gibi bu durum başıma geldiğinde ben motoru açık bırakıyorum ve kendi kendine normal seviyeye iniyor yakıt tüketimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Azad ak
eğer motorunuz sıcakken rölantide yakıt tüketimiz 1 lt civarlarında ise (bizim araçta optimum değer 0.3 lt/h) çok yüksek ihtimal dpf temizleme yapıyordur. youtube da videolar var, en azından astra j için. ben kendi aracımı yaklaşık 8 aydır kullanıyorum ve bu iki kez başıma geldi. iki dönemde de uzun yol yapmamıştım hem de kış ayıydy, araca genelde yarım saat binip stop ediyordum. geçen ay 60 km şehirler arası yolculuk yaptım(biraz devirli kullandım 5.vites 2500 civarı) ve durunca farkettiğim rölanti tüketimin 1 lt olduğuydu, aracı 5 dk daha kullanıp gideceğim yere vardım, garaja çektim ve kontağı açık bıraktım. yaklaşık 10 dk sonra tekrar araç başına geldiğimde aracın tüketimi 0.3 seviyesine düşmüştü ve herhangi bir sarsıntı durumu vs. yoktu. size tavsiyem bu durum başınıza geldiğinde aracı stop etmeyip kullanmaya devam edin ve çalışır halde bırakıp gözlemleyin. bu işlem esnasında herhangi bir ışık yakmamıştı bende sanırım. fakat sarsıntı ile ilgili sorununuz hakkında bir bilgim yok maalesef. bu bilgilerden ziyade işi bilen bir ustaya danışmak daha doğru olur tabi. dediğim gibi bu durum başıma geldiğinde ben motoru açık bırakıyorum ve kendi kendine normal seviyeye iniyor yakıt tüketimi.
1.3 için kitapçıkta kızdırma bujisi ışığı yandığı ve temizlik sırasında durmayıp 2 bin devir altına inmeden yol yapılması önerilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Arkadaşlar hayırlı akşamlar hayırlı forumlar,

2011 dizel aracımda özellikle motor soğukken 2. 3. viteslerde motor rölanti devrinden hafif yukarda iken (900-1000 devir civarı) motorda bir titreme meydana geliyor, araç kendini stop etmemek ister gibi öne atıyor. Sorunun kaynağı ne olabilir böyle bir sorun yaşayan oldu mu?

Öncelikle araç titriyorsa bunu çok dikkate alın derim.. Debriyaj setindeki dişler kırılmış olabilir zamanla yolda bile bırakır.. Gittikçede titreme yükselir.. Sanayide opel servisleri ücretsiz bakıyor zaten götürün derim bir bilgi alın.
 
Son düzenleme:
beyin su almış olabilir beynede baktır kardeş aynı sorun bendede vardı arıza beyinde cıktı
 
bende de 1.3 corsa euro 5 var özellikle devirli kullandıktan sonra ışıklarda beklerken anlık tüketim normalde 0,3-0,4 litre iken 1 litreye çıkıyor ve motor titriyor fakat stop edip çalıştırınca düzeliyor sizdeki de böyle bir sorun mu?Birde çok düşük devirde kullanırken motorun titremesi normaldir.Normal kullanım devir aralığı bu motor için 2000-3000 devir arasındadır.
 
Geri
Üst