1.3 CDTI Enjoy'mu 1.6 Enjoymu tercihiniz olurdu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan a.oguz38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tabii ki dizel..siz bakmayın arkadaşların basar gidersin lafına..kaç kişi benzinli aracına basıp gidiyor gözü deponun ibresine takılmadan bir sorun lütfen...alacağınız yanıtlara göre seçiminizi yapın..araç daha almadığınız için yazıyorum..lpg li aracım vardı..haftada bir doldururdum..32 lt falan alırdı..depo bagajda yer kaplardı..izmirde alışveriş yerlerine girmezdim..şimdi gönlümce geziyorum..ayda bir mazot dolduruyorum...bakım masraflarına gelince ..15000 bakım masrafı 290 tl..çok mu???bence değil..bir sonraki bakımından sonra bakımını kendim parçasını alıp yaparım,gerekirse....bugün bir benzinli aracın bakım masrafını servise telefon açıp lütfen sorunuz..aynı fiyatı vereceklerdir..veya yakın...sonuçta lpg takılmasıydı,sızdırmazlığıydı, ruhsata işlenmesiydi.....bunlarda hep para....ha bu arada lpg taktırıp dizelden fazla ekonomi yaparım diye asla düşünmeyin..dizel bence lpg den daha ekonomik..saygılar...
size katılıyorum ancak dizelin bakım masrafı 15 bin km ile sınırlı kalmıyor ne yazık ki? ayrıca 100 binden öncede elden çıkarmak gerekiyor. mevcut aracım 1.6 benzinli astra, 1.3 astrada kullandım, şahsi fikrim olarak inanın traktör gibi hissettim ilk kullandığımda. Bir audi ,vw kullanmadıktan sonra dizel torkunu hissedemezsiniz,bu arada benzinli aracın ataklığı ve rahatlığınıda pas geçmemek gerek.
 
size katılıyorum ancak dizelin bakım masrafı 15 bin km ile sınırlı kalmıyor ne yazık ki? ayrıca 100 binden öncede elden çıkarmak gerekiyor. mevcut aracım 1.6 benzinli astra, 1.3 astrada kullandım, şahsi fikrim olarak inanın traktör gibi hissettim ilk kullandığımda. Bir audi ,vw kullanmadıktan sonra dizel torkunu hissedemezsiniz,bu arada benzinli aracın ataklığı ve rahatlığınıda pas geçmemek gerek.


opel de kullanılan 1.3 dizel en sessiz dizel motorlardan biridir hatta ısındıktan sonra benzinli gibi çalışıyor diyebilirim siz ford larda kullanılan 1.6 dizel ile karşılaştırdınız
vw demişssiniz hacim büyüdükçe tork değerlerini hissedersiniz nede olsa vw de 1.3 dizel yok hatta onlarda motor hacimlerini ufaltmaya başladı 1.6 dizel derken 1.2 dizelde çıkardılar

bu motor hacminde yapılabilecek en iyi motor diyebilirim hem sessiz hemde 200 nm tork verecek kadar da torku yüksek bir araç i

ilk önce araçtan ne beklediğiniz belirtip ona göre araç almakta fayda varr şu dönemde nillet benzinli bir araçta basamayacak kadar fakir bir hale geldi o yüzden bu dönemde en mantıklı araçlar dizel gerisi yalan

ben de önceki araçlarımda lpg kullandım ama dizel aracın verdiği keyfi yaşamadım ben 1.3 dizel otomatik araç kullanıyorum ve gayet de memnunu hatta benim aracım 70 bg

 
opel de kullanılan 1.3 dizel en sessiz dizel motorlardan biridir hatta ısındıktan sonra benzinli gibi çalışıyor diyebilirim siz ford larda kullanılan 1.6 dizel ile karşılaştırdınız
vw demişssiniz hacim büyüdükçe tork değerlerini hissedersiniz nede olsa vw de 1.3 dizel yok hatta onlarda motor hacimlerini ufaltmaya başladı 1.6 dizel derken 1.2 dizelde çıkardılar

bu motor hacminde yapılabilecek en iyi motor diyebilirim hem sessiz hemde 200 nm tork verecek kadar da torku yüksek bir araç i

ilk önce araçtan ne beklediğiniz belirtip ona göre araç almakta fayda varr şu dönemde nillet benzinli bir araçta basamayacak kadar fakir bir hale geldi o yüzden bu dönemde en mantıklı araçlar dizel gerisi yalan

ben de önceki araçlarımda lpg kullandım ama dizel aracın verdiği keyfi yaşamadım ben 1.3 dizel otomatik araç kullanıyorum ve gayet de memnunu hatta benim aracım 70 bg
Tabii tercih meselesi,sizin görüşünüze saygı duyuyorum. ancak şunu belirtmek istiyorum bir dizel motorda çalışan parça sayısı benzinli motorda çalışandan daha çoktur, yani arıza yapma olasılığıda çoktur. Konudan sapmamak gerektiğinden benim tercihim 1.6 astra + lpg ourldu.
 
Sıfır bir araç için kesinlikle dizel öneririm.
 
size katılıyorum ancak dizelin bakım masrafı 15 bin km ile sınırlı kalmıyor ne yazık ki? ayrıca 100 binden öncede elden çıkarmak gerekiyor. mevcut aracım 1.6 benzinli astra, 1.3 astrada kullandım, şahsi fikrim olarak inanın traktör gibi hissettim ilk kullandığımda. Bir audi ,vw kullanmadıktan sonra dizel torkunu hissedemezsiniz,bu arada benzinli aracın ataklığı ve rahatlığınıda pas geçmemek gerek.

sattığım lpg li araç 10 yaşında ve 115000 km deydi..lpg yi 75000 de taktırdım..yani benim yıllık km belli..traktör benzetmesine katılıyorum..ben de test sürüşü için koltuğa oturup gaza bastığımda gitmemişti..ama bir yıl oldu..aracın huyunu az çok öğrendim,kendimce..şimdi başta traktör benzetmesini yaptığım araçla izmir aydın otoyolunda 210 km ile gidiyorum...hem de yakıt ibresine bile bakmadan..benzinli araç ekonomi yapacağım diye 90-100 ile giderken,gaza basmaya korkarken ben yanlarından geçip gidiyorum..ataklık ilk 20-30 mt için geçerli olabilir, sonrasında dizel bir araçla başa çıkılacağına açıkçası pek inanmam..fikirlerinize saygı duyarım ama bahsettiğiniz konularda her durumda dizel....
 
okuyanda sanırki hepimiz formula1 pilotuyuz aracımızda ferrari,şu zamanda tasarrufdan önemli ne var allah aşkına
 
haklısın....önce tasarruf..onun için dizel dedik zaten..dizelin tasarruflu olduğunu her durumda anlatmak için...saygılar...
 
dizel hem tasarruflu hemde performanslıdır,sonuç olarak motor turbo,hp olarak benzinli 1.6 ya çok yakın ama tork olarak yaklaşık olarak 50 nm fazlası var.
chip yaparsan zaten çok tatminkar olur.
 
Geri
Üst