Valla zaten yılda 15-20 bin kmnin altında yol yapan biri için dizel hiç de mantıklı değil.. 1. dizel yola çıktı mı gidecek.. onu 8 - 10 kmlik yollar için kullanıyorsan garantisi bittiği zaman yavaştan elden çıkarmak lazım çünkü kısa mesafe bitirir dizel motoru.. o masraflar ilerde çıkar.. 1 yaşındaki araçta çıkmaz

masraf yıllık bakım değildir.. dizelde (doğru kullanılmadığı takdirde) yaptığın tasarrufu sonra tamirciye ödersin, bu da aracı alırken ödediğin fazladan 4000 TLnin yanında ekstra .. yok bu da 2 - 3 yıl içinde olcak bişi değil.. daha sonra..
Fakat:
Uzun yolda dizelin rakibi yoktur.. tam özündedir dizel orda.. koklaya koklaya gider..
şehir içinde çok yol yaparsan mutlaka LPG.. (kaç taksi dizel???

neden?) herşey ortada..
8-10 bin km yapıyorsan yılda ne dizele 4000 tl fazladan para ver (o 4000 TL farkı kapatmayı da hesap et.. dizel de bedava değil

ne de LPG taktırmakana gerek yok... motor ısınıp LPGye geçinceye kadar zaten yolun 30% bitmiş olcak, hele kışın, o yüzden de gerçek tasarruf sağlamicak..
öyle yani nasıl nerde ne amaçla kullanılacağına da bağlı... kaç yıl kullanmayı planladığın..
traktör olayına da katılıyorum arkadaşların ses berbat bişi.. opele özgü değil bu dizelin özelliği yani.. aracı sessiz bi yerde çalıştırdığında nerdeyse duyulmadığı zaman oh be diyorsun işte budur
Dizel çok uzun yol yapıp önceliği tasaruf olanlar için ideal (1,3 cdti) LPG şehir içi kralı, taktırdığın kite bağlı olarak memnun olursun, motor hacmin büyükse de performansın ekonomi ile birleşmiş olur (1,6) BEnzin 10bin kmyı aşmayan, ağırlıkla kısa mesafe (6 - 8 km) yol yapanlar için ideal..