1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Cosmo1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

Çok güzel güle güle kullan güzel renkli astrayı.

Küçük bir tüyo; özellikle 80km. ve üstü hızlarda klima yerine aracın camlarını açarsan daha fazla yakıt tüketimin olur, klimayı açmakla en doğrusunu yapmışsın.
 
Ynt: 1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

teşekkürler detaylar için. start stop ile ilgili daha fazla bilgi vermeniz mümkünmü hangi şartlarda devreye giriyor, kriterleri nedir gibi.
birde benim araçta mı sorun var nedir ilk aldığım ay aralıkta ş.içi 5.5 lt yi gördüm sonra giderek arttı. şuan tamamen ş.içi klima bazen açık kısa mesafelerde kapalı ortalama hız 30km/h ve tüketim 6,6lt.  fazlamı yoksa benmi agresif kullanıyorum anlamadım
 
Ynt: 1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

firstemperor link' Alıntı:
teşekkürler detaylar için. start stop ile ilgili daha fazla bilgi vermeniz mümkünmü hangi şartlarda devreye giriyor, kriterleri nedir gibi.
birde benim araçta mı sorun var nedir ilk aldığım ay aralıkta ş.içi 5.5 lt yi gördüm sonra giderek arttı. şuan tamamen ş.içi klima bazen açık kısa mesafelerde kapalı ortalama hız 30km/h ve tüketim 6,6lt.  fazlamı yoksa benmi agresif kullanıyorum anlamadım

motor belirli bir çalışma ısısına ulaşınca  (yazın genelde 3 dakikalık çalışma yetiyor) arac boştaysa ve debriyaj pedalına basılı değilse 10km/h hızın altında direk stop ediyor. Tekrar çalışması için debriyaja basmak yeterli. stop etmesi için aracın ön kapılarının kapalı olması arka cam reziztansının kapalı olması şart. Stop eden araçta eğer şöför kapısı açılırsa direk çalışıyor (aracın boşta olması kaydıyla)

fren pedalı ve direksiyon araç stop ettikten sonra bir süre daha kullanılabiliyor. Fren pedalı yaklaşık 5-6 kullanımda şişmeye başladığı anda araç tekrar çalışıyor. aynı şey direksiyon için de geçerli.

araç stop  edip tekrar çalıştıktan sonra en az 2-3 metre yol almazsanız tekrar stop etmiyor. stop ettiği anda farlar, koltuk ısıtma klima kalorifer çalışmaya devam ediyor. ancak klimanın devri çok yğksekse bazen 30. san ye de araç tekrar çalışabiliyor. Bir sonraki marş içim  araç aküsü ytetersiz ise stop etmiyor. aracı yanlışlıkla stop etseniz bile debriyaja basınca direk çalışıyor. bu12 sene otomatik kullandıktan sonra çok işime yaradı :)

araç ilk çalıştığında sistem hep devrede.  ECO tuşuna basıp ledi söndürmediğiniz sürece de hep devrede.
 
Ynt: 1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

Şuanki değerler çok iyi.
 
Ynt: 1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

tasarruf eğilimi göstergesi sadece start/stop modellerinde mi var? düz modellerde de varsa nereden ulaşıyoruz?  thnxx
 
Ynt: 1.3 Cdti S&S yakıt tüketimi

Cosmo link' Alıntı:
motor belirli bir çalışma ısısına ulaşınca  (yazın genelde 3 dakikalık çalışma yetiyor) arac boştaysa ve debriyaj pedalına basılı değilse 10km/h hızın altında direk stop ediyor. Tekrar çalışması için debriyaja basmak yeterli. stop etmesi için aracın ön kapılarının kapalı olması arka cam reziztansının kapalı olması şart. Stop eden araçta eğer şöför kapısı açılırsa direk çalışıyor (aracın boşta olması kaydıyla)

fren pedalı ve direksiyon araç stop ettikten sonra bir süre daha kullanılabiliyor. Fren pedalı yaklaşık 5-6 kullanımda şişmeye başladığı anda araç tekrar çalışıyor. aynı şey direksiyon için de geçerli.

araç stop  edip tekrar çalıştıktan sonra en az 2-3 metre yol almazsanız tekrar stop etmiyor. stop ettiği anda farlar, koltuk ısıtma klima kalorifer çalışmaya devam ediyor. ancak klimanın devri çok yğksekse bazen 30. san ye de araç tekrar çalışabiliyor. Bir sonraki marş içim  araç aküsü ytetersiz ise stop etmiyor. aracı yanlışlıkla stop etseniz bile debriyaja basınca direk çalışıyor. bu12 sene otomatik kullandıktan sonra çok işime yaradı :)

araç ilk çalıştığında sistem hep devrede.  ECO tuşuna basıp ledi söndürmediğiniz sürece de hep devrede.
bilgiler için çook teşekkürler. kuzenimin volvo s40 ta var ss, bir türlü nasıl çalıştığını anlatamamıştı. yalnız klima açıkken nasıl devreye giriyor orası ilginç
 
Geri
Üst