Bilip bilmeden konusmak dogru değildir,sallamışlar diye. Mühendisler bunu düşündüler emin olun,ancak aracınızı servise daha sık götürün diye,bunu kitapçığa eklemediler.. Bu şekilde bir sürüş ile turbonuz ne kadar kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor görebilirsiniz.
Turbo sisteminin nasıl çalıştıgını öğrenirseniz,"turboya gelen yağın kesilmesi" olayını az çok kavrayabilirsiniz.
1. Turbo yağlanarak dönen bir parçadır. Aracı "çat" diye kapatırsanız,sistemler kapalı olacağından yağlanma da gayet doğal bir biçimde kesilir. Fakat belirli bir hızla dönen turbo palleri "çat" diye durmaz,ve yağlanma olmadan dönmeye başlarlar. Zaten yüzlerce santigrat derece olan paller var olan yağı da anında tüketirler. Böylelikle yağsız dönen paller zamanla daha da çabuk aşınır.
2. Yağ soğutması (var olan araçlarda) kontak kapatılması ile durur.