1.3 CDTI Soğuk Havada Kaç Dakika Motor Isıtmalı ve Lastik Havası

kitapçıkta hiçbir şey yazmıyor bununla ilgili. mühendisler turbonun yağsız kalmasıyla ilgili bişeyler düşünmüşlerdir heralde.

benimkinin kitapçığında motoru durdurmadan önce 30 sn kadar bekleyin yazıyor.
 

Ekli dosyalar

  • stop.webp
    stop.webp
    25 KB · Görüntüleme: 24
Bilip bilmeden konusmak dogru değildir,sallamışlar diye. Mühendisler bunu düşündüler emin olun,ancak aracınızı servise daha sık götürün diye,bunu kitapçığa eklemediler.. Bu şekilde bir sürüş ile turbonuz ne kadar kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor görebilirsiniz.

Turbo sisteminin nasıl çalıştıgını öğrenirseniz,"turboya gelen yağın kesilmesi" olayını az çok kavrayabilirsiniz.

1. Turbo yağlanarak dönen bir parçadır. Aracı "çat" diye kapatırsanız,sistemler kapalı olacağından yağlanma da gayet doğal bir biçimde kesilir. Fakat belirli bir hızla dönen turbo palleri "çat" diye durmaz,ve yağlanma olmadan dönmeye başlarlar. Zaten yüzlerce santigrat derece olan paller var olan yağı da anında tüketirler. Böylelikle yağsız dönen paller zamanla daha da çabuk aşınır.

2. Yağ soğutması (var olan araçlarda) kontak kapatılması ile durur.


+1 :good:

Aynı şekilde stop etmeden önce 30 sn kadar beklemenin bir zararı olmaz :)
 
Aynı şekilde stop etmeden önce 30 sn kadar beklemenin bir zararı olmaz :)

beklemenin zararı olmayacağı kesin, tartıştığımız konu beklememenin zararı olur mu zaten ki üstte usta23 arkadaşımızın kitapçığında yazıyormuş :)
 
Son düzenleme:
benimkinin kitapçığında motoru durdurmadan önce 30 sn kadar bekleyin yazıyor.

benimkinde yazmadığını zaten söylemiştim ama ona rağmen beklediğimi de eklemiştim.

sizinkinde yazdığına göre beklemenin faydası var. bilginin doğruluğunu kitapçık vasıtasıyla da teyid etmiş olduk.
 
Şimdi baktım da benim kitapçıkta da stop ederken 30 sn ekleyin yazıyor.Isıtma ile ilgilide hemen yola çıkın yazıyor,demek ki var bir bildikleri :)
 
daha 100 bin km'yi görmemiş bazı araçların turbolarının havlu atması boşuna değil...
 
demek ki neymis calistir sur, 30 sn bekle stop et... Kitapciklar bunu oneriyor... Stop etme ile ilgili astra h larin kitapciklarinda bir yazi ile karsilasmammistim ama sonraki modellerde eklemisler demek ki...

Oncelikle enerji ekonomisi icin calistirinca beklemeye gerek yok, ancak stop ederkende 30 sn yeterliimis...
 
şu şekilde özetleyelim :D
çalıştır
hemen sür fakat düşük devirde ısıt
gez gel :D
stop etmeden 15sn rolantide çalıştır veya park ederken bu süre geçtiyse stop et gitsin :D
 
Bilip bilmeden konusmak dogru değildir,sallamışlar diye. Mühendisler bunu düşündüler emin olun,ancak aracınızı servise daha sık götürün diye,bunu kitapçığa eklemediler.. Bu şekilde bir sürüş ile turbonuz ne kadar kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor görebilirsiniz.

Turbo sisteminin nasıl çalıştıgını öğrenirseniz,"turboya gelen yağın kesilmesi" olayını az çok kavrayabilirsiniz.

1. Turbo yağlanarak dönen bir parçadır. Aracı "çat" diye kapatırsanız,sistemler kapalı olacağından yağlanma da gayet doğal bir biçimde kesilir. Fakat belirli bir hızla dönen turbo palleri "çat" diye durmaz,ve yağlanma olmadan dönmeye başlarlar. Zaten yüzlerce santigrat derece olan paller var olan yağı da anında tüketirler. Böylelikle yağsız dönen paller zamanla daha da çabuk aşınır.

2. Yağ soğutması (var olan araçlarda) kontak kapatılması ile durur.

Emre kardeşim olayın teknik yönünü de çok güzel açıklamış:alkis:
 
Geri
Üst