1.3 CDTI Soğuk Havada Kaç Dakika Motor Isıtmalı ve Lastik Havası

bişey daha ekleyeyim. dizel aracın 15sn - 30 sn - 1 dak bekle öyle stop et diye de bişey yazmıyor bizim kitapçıkta.

haaa bende bekliyorum ama gazlayıp durursam yani turbo en son hızlı döndüyse ozaman bekliyorum. yoksa aracımı son birkaç metrede az gazla yani turboyu döndürmeden sürdüysem beklemiyorum. onu da forumlarda okudum da işte turbo dönerken stop edersen yağsız kalır ömrü kısalır falan yazmışlar. (ki araç kitapçığında yazmadığına göre sallamışlar) yine de kafama yattığı için genellikle uyguluyorum.

kitapçıkta hiçbir şey yazmıyor bununla ilgili. mühendisler turbonun yağsız kalmasıyla ilgili bişeyler düşünmüşlerdir heralde.
 
yok 3 dak bekle yok 5 dak bekle. Sanki 3-5-10 dak bekleyince motor normal çalışma sıcaklığına ulaşıyor da bekle diyorlar. En az sürtünme normal çalışma sıcaklığında olur. Yani 90 derecelerde. Eeeee 3-5-10 dak da motor bu sıcaklığa ulaşıyor mu ? Eeeeee neyi bekliyoruz ozaman ?

Yukarda paylaşmıştım. Tekrar paylaşıyorum. Corsa c aracımın kitapçığından alıntıdır.
çok açık ve net olarak diyor ki motor normal sıcaklığına ulaşana kadar zorlama kardeşim. Bukadar basit.

127t.jpg


yine aynı kitapçık sonraki sayfada da diyor ki

128mu.jpg


duyduguna değil gördüğüne inanalim.

Isitma diyosa isitmayalaim iddada etmeyelim
arabayi yapandan ii mi bilecez
 
"Dizelin bir dakikalık saygı duruşu" denen bir kavram var. :D
Çalıştırdıktan sonra hareket etmeden 1 dakika, durunca stop etmeden 1 dakika.
aynen öyle yapınca çekiş daha gzl oluyor soğuk soğun yüklenince motor hırlıyor sanki degişik bi ses çıkartıyor:D:D:D
 
Ben yaz kış ortalama 1-2dk çalıştırıyorum, servis -ATM Pendik- tavsiyesi de bu yönde idi.
 
bana ilk calismada 15 sn bekleme ile ilgili bir manuel bilgisi atarmisiniz lutfen... yanlis bilgiler ile forumlarda devlet ekonomisine bu kadar zarar verilmez, 1 milyon arac kullanicisinin 15 sn beklemesinin devlete yillik maliyetini hesapladiniz mi hic :cool:

(tabii forumlarda 1 milyon uye yok ama genel bir yanlisliktan bahsettim :D)

aracımın sağlıklı olması için ben şahsen uyguluyorum.çünkü özellikle sabahları ilk çalıştırmada motor yagı kartere indiğinden motor içerisinde yağın dağılımı birkaç saniyelik zaman alacaktır.ben bunu birçok teknik personelden duydum ve kullanım kitapçığında okuduğumu hatırlıyorum (yanlış hatırlamıyorsam!) ben yine insaflıymışım 15 sanıye dedim. 1-2 dakika bekleyin dıyen servisler, ustalar varmış ark.lar dile getirmişler.oyleyse onlara ne demeli?! :)) ilgi ve eleştirilere teşekkürler..bilgi paylaşıldıkça güzelleşir.:))

http://www.uzmantv.com/gereksiz-yakit-harcamamak-icin-aracimizi-nasil-calistirmaliyiz
 
Son düzenleme:
aracımın sağlıklı olması için ben şahsen uyguluyorum.çünkü özellikle sabahları ilk çalıştırmada motor yagı kartere indiğinden motor içerisinde yağın dağılımı birkaç saniyelik zaman alacaktır.ben bunu birçok teknik personelden duydum ve kullanım kitapçığında okuduğumu hatırlıyorum (yanlış hatırlamıyorsam!) ben yine insaflıymışım 15 sanıye dedim. 1-2 dakika bekleyin dıyen servisler, ustalar varmış ark.lar dile getirmişler.oyleyse onlara ne demeli?! :)) ilgi ve eleştirilere teşekkürler..bilgi paylaşıldıkça güzelleşir.:))

http://www.uzmantv.com/gereksiz-yakit-harcamamak-icin-aracimizi-nasil-calistirmaliyiz


olabilir, ben hala daha beklemek ile dusuk devir surmek arisindaki farki bana gosterecek bir muhendis, bilgili, ilgili, kendinden emin arakdaslara soruyorum, bir aciklayin neden bekliyelim...:eek:
 
bişey daha ekleyeyim. dizel aracın 15sn - 30 sn - 1 dak bekle öyle stop et diye de bişey yazmıyor bizim kitapçıkta.

haaa bende bekliyorum ama gazlayıp durursam yani turbo en son hızlı döndüyse ozaman bekliyorum. yoksa aracımı son birkaç metrede az gazla yani turboyu döndürmeden sürdüysem beklemiyorum. onu da forumlarda okudum da işte turbo dönerken stop edersen yağsız kalır ömrü kısalır falan yazmışlar. (ki araç kitapçığında yazmadığına göre sallamışlar) yine de kafama yattığı için genellikle uyguluyorum.

kitapçıkta hiçbir şey yazmıyor bununla ilgili. mühendisler turbonun yağsız kalmasıyla ilgili bişeyler düşünmüşlerdir heralde.


Bilip bilmeden konusmak dogru değildir,sallamışlar diye. Mühendisler bunu düşündüler emin olun,ancak aracınızı servise daha sık götürün diye,bunu kitapçığa eklemediler.. Bu şekilde bir sürüş ile turbonuz ne kadar kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor görebilirsiniz.

Turbo sisteminin nasıl çalıştıgını öğrenirseniz,"turboya gelen yağın kesilmesi" olayını az çok kavrayabilirsiniz.

1. Turbo yağlanarak dönen bir parçadır. Aracı "çat" diye kapatırsanız,sistemler kapalı olacağından yağlanma da gayet doğal bir biçimde kesilir. Fakat belirli bir hızla dönen turbo palleri "çat" diye durmaz,ve yağlanma olmadan dönmeye başlarlar. Zaten yüzlerce santigrat derece olan paller var olan yağı da anında tüketirler. Böylelikle yağsız dönen paller zamanla daha da çabuk aşınır.

2. Yağ soğutması (var olan araçlarda) kontak kapatılması ile durur.
 
Bilip bilmeden konusmak dogru değildir,sallamışlar diye. Mühendisler bunu düşündüler emin olun,ancak aracınızı servise daha sık götürün diye,bunu kitapçığa eklemediler.. Bu şekilde bir sürüş ile turbonuz ne kadar kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor görebilirsiniz.

Turbo sisteminin nasıl çalıştıgını öğrenirseniz,"turboya gelen yağın kesilmesi" olayını az çok kavrayabilirsiniz.

1. Turbo yağlanarak dönen bir parçadır. Aracı "çat" diye kapatırsanız,sistemler kapalı olacağından yağlanma da gayet doğal bir biçimde kesilir. Fakat belirli bir hızla dönen turbo palleri "çat" diye durmaz,ve yağlanma olmadan dönmeye başlarlar. Zaten yüzlerce santigrat derece olan paller var olan yağı da anında tüketirler. Böylelikle yağsız dönen paller zamanla daha da çabuk aşınır.

2. Yağ soğutması (var olan araçlarda) kontak kapatılması ile durur.

ben makina mühendisi falan değilim. kendi şahsi düşüncemi paylaştım. turbolu aracın beklemeden stop edilmesi turboya zarar verirmi yada nekadar zarar verir bunu ancak bir makina mühendisi söyleyebilir. turbonun nasıl çalıştığını bilmek bu sorunun cevabını vermek için yeterli değil bana göre.

bir de "sallamışlar" dememe rağmen bende uyguluyorum dedim.

ayrıca bunun gibi dikkat edilmesi gereken noktalar araçların kitapçığında bence mutlaka belirtilir. hep beklemeden stop edilen bir dizel araç dediğiniz gibi çabucak turbo arızası verecekse bu garanti bitmeden olmuş olur. parası da üreticiden çıkar. Ayrıca çabucak turbo arızası yapan araç ve firma güven kaybedecektir. Bunu prestij sahibi hiçbir üretici göze almaz. Bu yüzden böyle bir bilgi mutlaka kullanıcı ile paylaşılır diye düşünüyorum.
 
Geri
Üst