1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan nihat67
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

aracı aldığım ilk zamanlarda,
debriyajı kaldırırken acayip bir ses geliyordu....!!

sanırım bu arabanın debriyajı hassas... yada kalitesiz...
açıkçası bende korkuyorum...
sizin bu yazdıklarınızı okuduktan sonra,
mümkün olduğu kadar dikkatli kullanmak gerektiğine karar verdim...
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

Geçmiş olsun. Dilerim bir daha tekrarlamaz.

Sınıfına göre oldukça ağır olan kasa ve 1.3 düz vites kombinasyonun normalinden önce baskı balata sorunu çıkaracağını kendimce tahmin ediyordum ama  bu kadar erken olması da şaşırtıcı. Asbest kullanımı yasaklandığından beri baskı balata ömürleri ciddi oranda azaldı. Yeni malzemeler o kadar dayanıklı değil maalesef.
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

kesinlikle baskı balata kalitesinde inanılmaz bir düşüklük var astralarımızda. bende hakan beyin sorununu okudugumda sol bacagımı kesesim geldi :D . bu tür sorunları görünce insanın psikolojisi bozuluyor. debriyaja basmaya korkuyoruz. 1.3 dizelde bu sorun biraz daha fazla sanırım dediginiz gibi. ancak yanlış hatırlamıyorsam benzinli bir araçta da bu sorun ortaya çıkmıştı. sn önderak  debriyajdan ayagınızı  kaldırdıgınızda çıkan ses acaba debriyaj telinin tınlaması olabilir mi. bu da astralarımızda olan kronik sorunlardan biri çünkü. 
sn nihat67 acaba serviste biraz ısrarcı oldunuz mu. sizinkini de belki müşteri memnuniyeti adı altında degiştirebilirler miydi bilmiyorum. 15000 km belki biraz engelleyici olurdu ama diretmekte fayda var bazı sorunlar için
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

Öncelikle tekrar çok geçmiş olsun...1.3 dizel alacak iken bu konuyu görmek iyi olmadı...Debriyajı nasıl kullanmak gerekli böyle durumlarda birisi anlatabilir mi?
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

Dizellerde bu sorunun daha fazla olmasının sebebi aracın biraz daha ağır olması mı, yoksa başka bir sebep mi var benim bilmediğim?
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

nihat67 link' Alıntı:
2010 model Opel Astra 1.3 dizel 15.800 Km.de aracım var. 07.07.2010 tarihinde Muğla'da Sakartepe yokuşunda yukarı çıkarken motordan duman geldi, aracı Muğla da Opel Ermaş servise çektirdik.Baskı balatasının bittiğini, kullanıcı hatası olduğunu, yarım debriyajla çıktığımı söylediler.  1100 TL ücret ödedim ve baskı balatası değişti..Aynı yokuşta Nissan primary aracımla ile üç buçuk yıl sürekli indim, çıktım, bir sorun olmadı.(1999-2002 yıllarında Ula ilçesinde görev yaptım.)Bu şekilde kalitesiz araç ürettiği için Opeli, kullanıcı hatası diyen Ermaşı kınıyorum.

forumdan iki kişinin bitti ama ücretsiz değiştirdiler siz niye para ödediniki
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

Holiganguc link' Alıntı:
Öncelikle tekrar çok geçmiş olsun...1.3 dizel alacak iken bu konuyu görmek iyi olmadı...Debriyajı nasıl kullanmak gerekli böyle durumlarda birisi anlatabilir mi?
en çok dikkat edilmesi gereken yarım debriyaj yapılmaması
özellikle araç yüklü ve yokuş çıkıyorsanız sakın yarım debriyaj yapmayın, baskı balata çabuk ısınıyor
debriyaj birz yukarıdan kavrıyor bunu göz önünde bulundurarak kullanmak da gerekir...
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

tırstım şimdi iyi mi  002tuhaff
ben de şehir içinde aşırı yarım debriyaj kullanırım hatta eski aracımda yokuş yukarı trafikte yada ışıklarda frene basmadan oldugum yerde dururum
ama bunda demekki fazla kullanmayacağız yarım debriyaj
bakalım biz kaç km de yiyeceğiz baskı balatayı 023hm
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

Motor hacmine göre kasası büyük (ağır) olan araçlarda bu sorun diğer araçlara göre daha sık meydana geliyor.

Üretici firmalar genelde ilk makyajla (teknik ve görsel yenilik) birlikte mevzubahis parçaları güçlendirirler.

Tahminimce yeni Astra da adı üzerinde henüz yeni bir model olduğu için -hemen her yeni markanın modelinde olduğu gibi- bazı konularda geliştirilmeye ihtiyaç duyacak ve muhtemelen ilk makyajda sorunlar çözülmeye çalışılacaktır.
 
Ynt: 1,3 opel Astra Dizel 15.000 Km.de Baskı balatası bitti

Zaten bu konuya dikkat ediyordum, artık hiç yapmam yarım debriyaj, her durduğumda, dur kalk trafikte yada ışıklarda hiç farketmez, mutlaka aracı boşa alıp sonra tekrar bire atıyorum, bunu balataların sağlığı için olduğu kadar bu şekilde aracı daha rahat kullandığımdan yapıyorum.
 
Geri
Üst