1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

Spacerdan kasit lastikleri arka camurlugun bitis yerine kadar yoksa taksicilerdeki gibi olanindan bahsetmiyorum. Tabi benim dedigim gibi bir olay var mi onuda bilmiyorum.
Lastiklerin yanaklarinin kuculmesi okadar etkilimi yaw?? Biz insigniaya taktik masallah tikir tikir calisiyor halil abi:)
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

Jant değişince içinize kesin sinecektir , jant ve yay birbirini tamamlıyor biri olmazsa diğeride olmuyor  ;)
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

salihcaglayan link' Alıntı:
Spacerdan kasit lastikleri arka camurlugun bitis yerine kadar yoksa taksicilerdeki gibi olanindan bahsetmiyorum. Tabi benim dedigim gibi bir olay var mi onuda bilmiyorum.
Lastiklerin yanaklarinin kuculmesi okadar etkilimi yaw?? Biz insigniaya taktik masallah tikir tikir calisiyor halil abi:)
45 belki çok kullanımı zor olmaz ama benim demek istediğim ne kadar ince o kadar güzel görünüm ve bir o kadar sorun olur.

Merdo link' Alıntı:
Yaylar 3 cm gibi durmuyor bence.
Sanki 5 e yakin gibi.
Cok oturmus lastiklerin uzerine bu goruntu bile guzel olmamis.
Tum yorumlari okudum fakat hic bir uygulamayla alakali fiyat yazmamissiniz...
Yaylari ne kadara taktirdiniz?
İkinci egzoz ne kadar?
Sadece ucunu taktirsak islevsel olmasa o ne kadar ve islevsel hali ne kadar?
Bunlari paylasirsaniz daha aciklayici ve paylasimci bir konu olur.
gökhanımın huyudur ucundan gösterir gerisini vermez :) daha arabanın altını resimleyecek. sonra ayrıntılı bilgileri gene bekleyecez :)
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

hllb link' Alıntı:
[quote author=salihcaglayan link=topic=1615.msg34809#msg34809 date=1306788762]
Spacerdan kasit lastikleri arka camurlugun bitis yerine kadar yoksa taksicilerdeki gibi olanindan bahsetmiyorum. Tabi benim dedigim gibi bir olay var mi onuda bilmiyorum.
Lastiklerin yanaklarinin kuculmesi okadar etkilimi yaw?? Biz insigniaya taktik masallah tikir tikir calisiyor halil abi:)
45 belki çok kullanımı zor olmaz ama benim demek istediğim ne kadar ince o kadar güzel görünüm ve bir o kadar sorun olur.

Merdo link' Alıntı:
Yaylar 3 cm gibi durmuyor bence.
Sanki 5 e yakin gibi.
Cok oturmus lastiklerin uzerine bu goruntu bile guzel olmamis.
Tum yorumlari okudum fakat hic bir uygulamayla alakali fiyat yazmamissiniz...
Yaylari ne kadara taktirdiniz?
İkinci egzoz ne kadar?
Sadece ucunu taktirsak islevsel olmasa o ne kadar ve islevsel hali ne kadar?
Bunlari paylasirsaniz daha aciklayici ve paylasimci bir konu olur.
gökhanımın huyudur ucundan gösterir gerisini vermez :) daha arabanın altını resimleyecek. sonra ayrıntılı bilgileri gene bekleyecez :)
[/quote]

abi birazdan yayları söktürmeye gidicem o zaman altını çekerim merak etme:)
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

öncelikle böyle bir forumda tartışmamak gerektiği taraftarıyım ve konuyu uzatmadan asıl anlatmak istediğime geçmek istiyorum..arkadaşlar ben bu çift eksoz modifiyesini bizzat gördüm.. şimdi şöyle açıklayayım.. ecoflex aracın orjinal eksozu arka sol tekerlek ortası izahlarından kesiliyor..ve oraya çift çıkışlı bir difüzör yerleştiriliyor..insignia gibi.. bu da sanırsam bir parçaya kaynak yapılarak sabitleniyor yada bir kelepçeyle ama tam emin değilim.. sonra soldan ve sağdan bu çıkışlara bağlanıyor..gelelim bunların tampondan çıkartılmasına.. burda da 2 yöntem konusu.. birisi orjinal turbolardaki gibi tamponun içinden çıkarak eksozların çıkarılması diğeri de sn deathburnun aracında olduğu gibi tamponun biraz altından bu eksozların çıkması.. benim incelediğim araçta eksozlar tamponun altından çıkarılmıştı.. şimdi bu 2 yönteminde bana göre iyi olmayan taraflarını söyleyeyim.. şayet eksozları tamponun altından çıkartırsanız tamponun alt kısmı yani o siyah tampon eteğinin yere bakan kısmı kesiliyor ve eksozlar o oyuklara yerleştiriliyor.. bu oyuklarda öyle jilet gibi düz değil söyleyeyim.. hatta hiç düz değil çünkü kesilirken gördüm adam makas testere gibi birşeyle kafasına göre açıyor o oyuğu.. bu da 2 oyuğun birbirinden farklı, düzgün hatlarda olmamasını sağlıyor.. ve gördüğüm araçta oluşan çapaklarda temizlenmemişti ve lifte kaldırıldığında çirkin bir görüntü oluşuyordu.. ama ordaki ilgilenen kişi zımpara atılabileceğini söyledi.. ve araç liften indirldiğinde bu şekilde kesilen tampondan eksozlar biraz aşağıda ve orjinal gibi görünmeyen bir görüntü oluşturuyor.. yalnız bu eksozlar biraz ısındıktan sonra yani 500 km kadar o yuvaya daha çok oturacağı ve biraz daha üste çıkacağı söylendi.. bu işlemin maliyeti de 500 tl.. çift eksoz çıkışı ve difüzör.. çıkan krom eksozlar da gerçeğini de kalıptan çıkarılmışını da inceledim aralarında hemen hemen fark yok.. yani şuan takılanlar orjinal krom eksoz değil kalıpta dökülenlerdir.. eğer tek eksoz taktırmak istiyorsanız turbo için o da 400 tl.. turbo da ise eksozlardan biri orjinal olarak tampon içinden çıktığından burada sadece 2. yöntem uygulanıyor.. o da tamponun sağ tarafı biraz daha yukarıdan yani oyuk gözle görülecek şekilde kesiliyor.. bu yöntemde beğendiğim şey eksozların emanet gibi durmaması ve orjinal bir görüntü sergilemesi.. ama şimdi turbocu arkadaşlar bilir sol eksozun çıkış yuvasında içeri doğru giren bir kıvrım vardır.. ve eksoz bu oyuğun içinden çıkar ve güzel bir görüntü oluşur.. ama ne yazıkki bunu sağ tarafa yapamıyorlar.. burayı makasla kestiklerinden o kıvrım oluşmuyor ve sanki kağıt gibi kesilmiş bir hal alıyor.. yani eksozlara dikkatlice bakan bir insan sağdaki eksozun sonradan yapıldığını çok kolay anlar.. eğer bunu ecoflex araçta yaptırırsanız 2 eksozda öyle tamponun içinden çıkıyor ve 2 oyukta aynı simetriklikte kesilemediğinden 2 eksozunda orjinal olmadığı anlaşılıyor.. şayet şöylede bir şey söz konusu o da sadece ecoflex araçlar için.. ecoflex sahipleri ben de turbodaki gibi tek krom eksoz isterim derse ve orjinal turbo gibi olsun derse turbonun orjinal tampon eteğini sipariş verebiliyor.. onun da fiyatı 380-400 tl gibi bir şey denmişti.. bu eksozu o oyuktan çıkartabiliyor.. o da tek çıkış için 400 tl olduğundan toplam maliyet 780-800 tl gibi oluyor.. ama orjinal turbo gibi oluyor ve ayırt edilmesi imkansız... hele arkadaki ecoflex yazısını değiştirip turbo yazsısı koyarsanız aracınızın dışından kimse ecoflex olduğunu anlayamaz.. son olarak odak garaja bunun insignidaki gibi orjinal gibi görünmesini istediğimi söylediğimde abi belki bu tampon eteğinin kalıbını yaptırıp pvc olarak yaptırabiliriz ama kalıp da maliyetli oluyor biz bir gelişme olursa sana haber veririz dediler ve şuana kadar bir haber çıkmadı..
en sonda odak garajda yapılan modifiyeleri de bu adresten bakabilirsiniz ayrıca fiyatlar konusunda 3 aşağı 5 yukarı oynama olabilir umarım yardımcı olabilmişimdir saygılar..
http://www.odakgarage.com/index.php?route=common/home
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

diagnotics link' Alıntı:
öncelikle böyle bir forumda tartışmamak gerektiği taraftarıyım ve konuyu uzatmadan asıl anlatmak istediğime geçmek istiyorum..arkadaşlar ben bu çift eksoz modifiyesini bizzat gördüm.. şimdi şöyle açıklayayım.. ecoflex aracın orjinal eksozu arka sol tekerlek ortası izahlarından kesiliyor..ve oraya çift çıkışlı bir difüzör yerleştiriliyor..insignia gibi.. bu da sanırsam bir parçaya kaynak yapılarak sabitleniyor yada bir kelepçeyle ama tam emin değilim.. sonra soldan ve sağdan bu çıkışlara bağlanıyor..gelelim bunların tampondan çıkartılmasına.. burda da 2 yöntem konusu.. birisi orjinal turbolardaki gibi tamponun içinden çıkarak eksozların çıkarılması diğeri de sn deathburnun aracında olduğu gibi tamponun biraz altından bu eksozların çıkması.. benim incelediğim araçta eksozlar tamponun altından çıkarılmıştı.. şimdi bu 2 yönteminde bana göre iyi olmayan taraflarını söyleyeyim.. şayet eksozları tamponun altından çıkartırsanız tamponun alt kısmı yani o siyah tampon eteğinin yere bakan kısmı kesiliyor ve eksozlar o oyuklara yerleştiriliyor.. bu oyuklarda öyle jilet gibi düz değil söyleyeyim.. hatta hiç düz değil çünkü kesilirken gördüm adam makas testere gibi birşeyle kafasına göre açıyor o oyuğu.. bu da 2 oyuğun birbirinden farklı, düzgün hatlarda olmamasını sağlıyor.. ve gördüğüm araçta oluşan çapaklarda temizlenmemişti ve lifte kaldırıldığında çirkin bir görüntü oluşuyordu.. ama ordaki ilgilenen kişi zımpara atılabileceğini söyledi.. ve araç liften indirldiğinde bu şekilde kesilen tampondan eksozlar biraz aşağıda ve orjinal gibi görünmeyen bir görüntü oluşturuyor.. yalnız bu eksozlar biraz ısındıktan sonra yani 500 km kadar o yuvaya daha çok oturacağı ve biraz daha üste çıkacağı söylendi.. bu işlemin maliyeti de 500 tl.. çift eksoz çıkışı ve difüzör.. çıkan krom eksozlar da gerçeğini de kalıptan çıkarılmışını da inceledim aralarında hemen hemen fark yok.. yani şuan takılanlar orjinal krom eksoz değil kalıpta dökülenlerdir.. eğer tek eksoz taktırmak istiyorsanız turbo için o da 400 tl.. turbo da ise eksozlardan biri orjinal olarak tampon içinden çıktığından burada sadece 2. yöntem uygulanıyor.. o da tamponun sağ tarafı biraz daha yukarıdan yani oyuk gözle görülecek şekilde kesiliyor.. bu yöntemde beğendiğim şey eksozların emanet gibi durmaması ve orjinal bir görüntü sergilemesi.. ama şimdi turbocu arkadaşlar bilir sol eksozun çıkış yuvasında içeri doğru giren bir kıvrım vardır.. ve eksoz bu oyuğun içinden çıkar ve güzel bir görüntü oluşur.. ama ne yazıkki bunu sağ tarafa yapamıyorlar.. burayı makasla kestiklerinden o kıvrım oluşmuyor ve sanki kağıt gibi kesilmiş bir hal alıyor.. yani eksozlara dikkatlice bakan bir insan sağdaki eksozun sonradan yapıldığını çok kolay anlar.. eğer bunu ecoflex araçta yaptırırsanız 2 eksozda öyle tamponun içinden çıkıyor ve 2 oyukta aynı simetriklikte kesilemediğinden 2 eksozunda orjinal olmadığı anlaşılıyor.. şayet şöylede bir şey söz konusu o da sadece ecoflex araçlar için.. ecoflex sahipleri ben de turbodaki gibi tek krom eksoz isterim derse ve orjinal turbo gibi olsun derse turbonun orjinal tampon eteğini sipariş verebiliyor.. onun da fiyatı 380-400 tl gibi bir şey denmişti.. bu eksozu o oyuktan çıkartabiliyor.. o da tek çıkış için 400 tl olduğundan toplam maliyet 780-800 tl gibi oluyor.. ama orjinal turbo gibi oluyor ve ayırt edilmesi imkansız... hele arkadaki ecoflex yazısını değiştirip turbo yazsısı koyarsanız aracınızın dışından kimse ecoflex olduğunu anlayamaz.. son olarak odak garaja bunun insignidaki gibi orjinal gibi görünmesini istediğimi söylediğimde abi belki bu tampon eteğinin kalıbını yaptırıp pvc olarak yaptırabiliriz ama kalıp da maliyetli oluyor biz bir gelişme olursa sana haber veririz dediler ve şuana kadar bir haber çıkmadı..
en sonda odak garajda yapılan modifiyeleri de bu adresten bakabilirsiniz ayrıca fiyatlar konusunda 3 aşağı 5 yukarı oynama olabilir umarım yardımcı olabilmişimdir saygılar..
http://www.odakgarage.com/index.php?route=common/home
ağzına sağlık ne güzel anlatmışsın olayı  045thumbsup tartışma olmuş ben kaçırmışım galiba.. hakaret içermedikten sonra elbette ufak tefek fikir ayrılıkları olur. büyütmeye gerek yok. yazılanları göremediğim için fazla bir şey diyemem ama muhtemel benim gökhan için yazdıklarımdan sonra konu büyümüş olabilir. ama ben aracıma aldığım herşeyi ayrıntılı resimlerini, fiyatını, aldığım yeri, memnuniyetimi ve menuniyetsizliğimi hep yazdım ki başka arkadaşlarda alsın yada almasın yada en azından artısını eksisini bilsin. sonuç olarak amacımız bir şeyleri paylaşmaksa her şeyiyle paylaşalım. şahsen ben egzoz olayına sıcak bakmıyorum çünkü aradaki o kaynak meselesi benim hoşuma gitmiyor. çift susturucu yada çift çıkışlı susturucu tercih ediyorum  ama kaynakla da olsa yaptırmak isteyenler var, herkes görsün bilsin nedir nasıl yapılır. ama gökhan kardeşim söz verdi en kısa zamanda resim koyacak alttan.
bu arada yayları keşke biraz deneseydin hemen söktürmeseydin gökhan. belki sorun çıkarmazdı.
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

rica ederim ne demek.. valla ben ordayken daha sıfır naylonları bile duran bir turboya 2. ci eksozu takıyorlardı, adam canım sıfır aracın tamponunu kartondan yaptığı bir kalıp vasıtası ile çatır çatır kesiyordu içim sızladı ondan sonra oradan ayrıldım.. bana göre insigniadaki gibi orjinal çift çıkışlı tampon eteği şart.. yoksa sonradan yapıldığı direkt belli oluyor..
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

güzel kesilse bir şey olmaz ama ben de temiz bir kesim yapacaklarını sanmıyorum. şahsen kendim kesmeyi tercih ederim yaptıracak olsam. ama egzoz yerine yay takmayı tercih ediyorum, eibach olmak şartıyla.
 
Ynt: 1.4 Turboya Yay Ve 2. Ekzoz....

bu foruma üye olan bir arkadaşın aracında eibach 3.5 luk yay vardı ve araç gayet güzel alçalmıştı.. arkadaş çok memnundu yaydan.. konfordan da öyle çok fazla kayıp olmamış.. ben de sonra bu yayı taktırabilirim..
 
Geri
Üst