1.4T Subap Yakma

metehanveda

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Nis 2021
Mesajlar
16
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese iyi forumlar hayırlı ramazanlar arkadaşlar,babam 90 senesinden beri opelden başka bir araç kullanmadığı için bende bu kervana katılarak bir araç satın aldım.Aracım 2015 model 1.4 turbo 140 beygir olan modeli bu motorun bazı kronik sıkıntıları olduğunu bilerek aldım subap sorununun lpg ile olduğunu görmüştüm ancak araca daha önce hiç lpg takılmamış ve Antalya'dan dönerken arıza ışığı vs yaktı hemen sağa çekip durdum.Bursa'ya kadar çekici ile getirdim ustama gösterdiğimde kompresör testi yaparak subapların yandığını söyledi peki bunun sebebi neyden olur bir fikriniz var mı acaba alırken test sürüşü vs yaptım yaklaşık 1 saat kadar hiç böyle bir tepki almadım ekspertizde de bir sıkıntı görülmedi vereceğiniz bilgileri bekliyorum teşekkürler
 
Kompresör testinde gözünüz le gördünüz mü basınç saatini
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Evet hocam baktım hiç basınç vermiyor 1. piston
 
Evet hocam baktım hiç basınç vermiyor 1. piston
Fakir de kalmış olabilir araç herhangi bir arıza kodu varmıydı geçmişte bir an o hale gelmez ama
 
Şöyle bir şey diyeyim Antalya’dan çıkışta oldu bu olay ısparta opel servisine çektim önce aracı orada dediklerine göre buji çapağı motorun içine düşmüş piston kırmış falan olabilir dediler 15-20 bin tl masraf çıkarttılar bende bursa’ya getirip yaptırmaya karar verdim ve işin garip tarafı araç 41 binde bu sıkıntıyı yarattı şu anlık masraf açtı ama sebebini anlayamadım sıkıştırmadan da kullandım yakıtı da shell den almıştım öylece kaldı
 
Yağın mutlak dexos 1 gen 2 olmalı ihtimal tabi bujiden olabilir ama lpg de yok bence bir şekilde fakir de kalmış olabilir başkada aklıma gelmiyor yada çok uzun kesiciye sokularak kullanılmış ta olabilir
 
Tamamdır teşekkür ederim
 
Aracın 41 binde olduğuna emin misiniz? Çok duyuyoruz etraftan km ile oynandığını. Onun için sordum.
 
140 beygirlik A14NET motor 150 bg'lik K'daki motordan daha ender olsa da piston segmanı problemi yaşayabiliyor.
Kompresyon düşüklüğü sübaplar veya silindir segmanlarında olabiliyor. Ustanız sübaplar demiş.
Yanlış veya sahte üretim buji kullanıldıysa yanma fakirde kalıp sübap hasarına sebep olmuş olabilir.

Sizin yapacağınız sübaplar değişecek, açılmışken pistonlar da kontrol edilir.
Sonrasında Liqui Moly'nin LSPI sorunu için ideal Gen1 yağı var, onu kullanın. Bakım aralıklarını 10 binde tutun.
O motorun soğutma sistemi zayıftır. Devirdaim gövdesi, termostat 60-70 binde bir kontrol edilmeli.
 
Aracın 41 binde olduğuna emin misiniz? Çok duyuyoruz etraftan km ile oynandığını. Onun için sordum.
Geçmiş muayene kayıtlarına baktım hocam
 
Geri
Üst