Merhabalar ;
Geçen hafta Cuma sabahı saat 07.30'da İst.dan Karabük'e 5 kişi + Dolu bagaj hareket ettik ancak trafik nedeniyle Saat 09.30'da Öamlıca gişelerden otoyola girebildik. Yani uzun yol testimiz trafik ile başladı ve dün akşam İst.a dönüşte de Okmeydanın da arıza yapan bir araç nedeniyle 1. köprü Okmeydanı arasını 1 saatte aldık. Toplamda evin önüne geldiğimde 1105Km yol yapmışız. Bu yolun 800Km'si tam anlamı ile uzun yol. Karabük ile babaocağı köy arası 40km ve Köy Karabük'e göre yüksekte olduğu için bu yolda %90 2. ve 3. viteste gidebiliyorsunuz. Ayrıca Cumartesi günü yine 5 kişilik ekip aynı köy yolunu kullanarak Safranbolu ve çevresinde gezdik akşama tekrar köye döndük. Uzun yolda araç ile ortalama 120 - 130Km hız ile gittim zaman zaman kısa süreli 160 - 170km'ye çıktım ancak araçtaki diğer 4 yolcunun bayan olması nedeniyle daha yüksek hızlara çıkmadım
Aracı yaklaşık 1,5 Ay önce 15.151km'de 2. el almıştım ve tüm değerleri sıfırlamıştım. Yolculuk öncesi aracı yalnızca İst. içi 1.072km kullanmıştık ve aşağıdaki başlangıç ortalama değerler bu 1.072km'lik değerler.
Aracın Başlangıç Km'si : 16.223
Aracın Bitiş Km'si : 17.328
Aracın Başlangıç Ort. Tüketimi : 9,4Lt/100km
Aracın Bitiş Ort. Tüketimi : 8.5lt/100Km
Aracın Başlangıç Ort. Hızı : 31,8km/h
Aracın Bitiş Ort. Hızı : 44.8km/h
Yolculuğa Dolu depo ile çıkıldı
Cumartesi Akşamı Karabük Shell'den 219TL'ye tekrar fullendi. ( Öeyrekten Az yakıt vardı )
İstanbul'da dönüş sonrası tekrar 183TL'ye fullendi ( Öeyrekten az fazla yakıt vardı )
Toplamda 219 + 183 = 402TL / 1.105Km yapıldı (364kuruş/Km)
Bana göre sonuçlar;
1. Yakıt olarak 5 kişi + Bagaj dikkate alındığında ve trafik şartları göz önünde bulundurulduğunda sonuç beni mutlu etti. Normal de yolculukları yalnızca hanım ile yapacağımı ve normal zamanlarda trafik yoğunluğunu ayarlayarak yola çıktığımıda düşündüğümde uzun yol değerlerin 30 kuruş seviyelerine gelmesi bence mümkün.
2. Motor performansı ise tatminkar sayılır. Ancak Bolu tüneline gelmeden 5 kişi 5. viteste 110km ile tünel öncesindeki dik sayılabilecek yokuşu tırmanmak imkansız araç çekmediği için 4. vitese düşmek gerekiyor. Ancak bence şartlar göz önüne alınınca bu anlaşılabilir.
3. Sürüş oldukça keyifliydi, araç içine oldukça az gürültü alıyor. Ayrıca Cyclone uzun yolda eğlencemiz oldu
4. Başka bir başlık altında araçta hafif bir silkelemeden bahsetmiştim. Arkadaşlarında bu başlıkta söylediği gibi bu araca alışma ile alakalı bir durum olduğunu net bir şekilde gördüm.
Umarım yukarıdaki bilgiler faydalı olmuştur.
İyi haftalar.
Özdemir
Geçen hafta Cuma sabahı saat 07.30'da İst.dan Karabük'e 5 kişi + Dolu bagaj hareket ettik ancak trafik nedeniyle Saat 09.30'da Öamlıca gişelerden otoyola girebildik. Yani uzun yol testimiz trafik ile başladı ve dün akşam İst.a dönüşte de Okmeydanın da arıza yapan bir araç nedeniyle 1. köprü Okmeydanı arasını 1 saatte aldık. Toplamda evin önüne geldiğimde 1105Km yol yapmışız. Bu yolun 800Km'si tam anlamı ile uzun yol. Karabük ile babaocağı köy arası 40km ve Köy Karabük'e göre yüksekte olduğu için bu yolda %90 2. ve 3. viteste gidebiliyorsunuz. Ayrıca Cumartesi günü yine 5 kişilik ekip aynı köy yolunu kullanarak Safranbolu ve çevresinde gezdik akşama tekrar köye döndük. Uzun yolda araç ile ortalama 120 - 130Km hız ile gittim zaman zaman kısa süreli 160 - 170km'ye çıktım ancak araçtaki diğer 4 yolcunun bayan olması nedeniyle daha yüksek hızlara çıkmadım
Aracı yaklaşık 1,5 Ay önce 15.151km'de 2. el almıştım ve tüm değerleri sıfırlamıştım. Yolculuk öncesi aracı yalnızca İst. içi 1.072km kullanmıştık ve aşağıdaki başlangıç ortalama değerler bu 1.072km'lik değerler.
Aracın Başlangıç Km'si : 16.223
Aracın Bitiş Km'si : 17.328
Aracın Başlangıç Ort. Tüketimi : 9,4Lt/100km
Aracın Bitiş Ort. Tüketimi : 8.5lt/100Km
Aracın Başlangıç Ort. Hızı : 31,8km/h
Aracın Bitiş Ort. Hızı : 44.8km/h
Yolculuğa Dolu depo ile çıkıldı
Cumartesi Akşamı Karabük Shell'den 219TL'ye tekrar fullendi. ( Öeyrekten Az yakıt vardı )
İstanbul'da dönüş sonrası tekrar 183TL'ye fullendi ( Öeyrekten az fazla yakıt vardı )
Toplamda 219 + 183 = 402TL / 1.105Km yapıldı (364kuruş/Km)
Bana göre sonuçlar;
1. Yakıt olarak 5 kişi + Bagaj dikkate alındığında ve trafik şartları göz önünde bulundurulduğunda sonuç beni mutlu etti. Normal de yolculukları yalnızca hanım ile yapacağımı ve normal zamanlarda trafik yoğunluğunu ayarlayarak yola çıktığımıda düşündüğümde uzun yol değerlerin 30 kuruş seviyelerine gelmesi bence mümkün.
2. Motor performansı ise tatminkar sayılır. Ancak Bolu tüneline gelmeden 5 kişi 5. viteste 110km ile tünel öncesindeki dik sayılabilecek yokuşu tırmanmak imkansız araç çekmediği için 4. vitese düşmek gerekiyor. Ancak bence şartlar göz önüne alınınca bu anlaşılabilir.
3. Sürüş oldukça keyifliydi, araç içine oldukça az gürültü alıyor. Ayrıca Cyclone uzun yolda eğlencemiz oldu
4. Başka bir başlık altında araçta hafif bir silkelemeden bahsetmiştim. Arkadaşlarında bu başlıkta söylediği gibi bu araca alışma ile alakalı bir durum olduğunu net bir şekilde gördüm.
Umarım yukarıdaki bilgiler faydalı olmuştur.
İyi haftalar.
Özdemir