1.6 cdti 136 hp kullanıcı yorumları

Rica ederim.

Uyarı tam olarak bu muydu?

5.jpg

Eğer buysa, dizel partikül fitresi (DPF) temizliği dediğim olay bundan önceki aşama. Dpf temizliği esnasında aracın devri klima açtığımızda yükseldiği gibi yükselir. Vites konumu N'de ise 800 civarında olması gereken devir 1000e ulaşır. Bu olaya pasif temizlik deniyor. Araç egzosu ısıtarak 5-10dk boyunca dpf'de biriken kurumları yakıyor. Bu pasif temizlikleri atlarsanız kurum birikimi artıyor. Aracın pasif temizlikle yakamayacağı kadar çok kurum biriktiğinde yukarıda paylaştığım fotodaki uyarı çıkıyor. Bundan da sonraki aşamada araç artık dama diyor kendini korumaya alıyor. Temizlenebilecek gibiyse sökülüp temizleniyor, değilse yenisiyle değiştiriliyor. Yenisi ile ilgili 5-10bin TL'lerden bahsediyorlar....
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Murat
Rica ederim.

Uyarı tam olarak bu muydu?

5.jpg

Eğer buysa, dizel partikül fitresi (DPF) temizliği dediğim olay bundan önceki aşama. Dpf temizliği esnasında aracın devri klima açtığımızda yükseldiği gibi yükselir. Vites konumu N'de ise 800 civarında olması gereken devir 1000e ulaşır. Bu olaya pasif temizlik deniyor. Araç egzosu ısıtarak 5-10dk boyunca dpf'de biriken kurumları yakıyor. Bu pasif temizlikleri atlarsanız kurum birikimi artıyor. Aracın pasif temizlikle yakamayacağı kadar çok kurum biriktiğinde yukarıda paylaştığım fotodaki uyarı çıkıyor. Bundan da sonraki aşamada araç artık dama diyor kendini korumaya alıyor. Temizlenebilecek gibiyse sökülüp temizleniyor, değilse yenisiyle değiştiriliyor. Yenisi ile ilgili 5-10bin TL'lerden bahsediyorlar....
Aynen uyarı bu şekildeydi, ama bugünden sonra hiç çıkmadı kendileri.
Şimdi bu uyarıyı tekrar yaşamamak adına ne yapmam gerekiyor(uzun yolda yüksek devir harici)
 
Dpf temizliğinin devrede olduğunu anlamak için aracı biraz gözlemleyerek kullnamanız lazım. Işıklarda durduğunuzda vites konumu d'de iken mevcut olan frenle sönümlediğiniz aracın ilerleme isteği, dpf temizliği esnasında devir yükselmesinden dolayı daha da artar. Araç daha bi öne atılmaya çalışır. Yine temizlik esnasında vitesi boşa aldığınızda devirin 800'den 1000'e çıktığını söylemiştim. Sürekli klima fan açıksa dpf temizliğinden kaynaklanan devir yükselmesini farketmezsiniz. Aracı stop etmeden önce klima/fan'ı kapatın, dpf temizliği söz konusu değilse 15-20 sn sonra devir 800'e düşecektir. Temizlik varsa devir 800'e düşene kadar bekleyin. 5 dk gibi sürer... Başka da elimizden gelen birşey yok :) Kısmet
 
Detaylı ve ilgili cevabınız için çok teşekkür ederim, araç hafta içi hanımda olduğu için henüz kendisiyle pek haşır neşir olamadım, ben aldığım zamanda 320 torkun büyüsüne kapılmış bir şekilde buluyorum kendimi :) Ama bundan sonra daha bir dikkatli olacağım, tekrar teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Rica ederim. O büyüye kendinizi fazla kaptırmayın. Hem fazla yakıt tüketimi hem dpf sıkıntıları hem de dpf temizliğinden kaynaklı ekstra fazla yakıt tüketimi olarak geri dönebilir. 320Nm torkun yüzünüzü kolay kolay hiçbir sollama ya da tırmanışta kara çıkarmayacağını bilin yeter...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Yeni olduğu için durum böyle, zamanla durulacağımı ümit ediyorum😊
 
astra k 1.4 t kullanicilarinin hic sorunlari yok sanirim kimseden ses cıkmiyor,zafer beyin dedigi her kelime dogru,astra j lerde bugun olmasada mutlaka birgun o sorunlarla karsilasiliyor,
 
Astra j sedan 1.6 cdti ilk marşta gelen zincir sesinin dpf partikül doluluğu, düşük devir veya hız sabitleyecisi ile aracı sürmenin bir bağlantısı olabilir mi??
 
Astra j sedan 1.6 cdti ilk marşta gelen zincir sesinin dpf partikül doluluğu, düşük devir veya hız sabitleyecisi ile aracı sürmenin bir bağlantısı olabilir mi??
Ben şahsen olduğunu düşünmüyorum ama olmaz da diyemem. Bende yazdan ılık havaya geçişte eylül ayında yaptı, geçen haftalarda da ılıktan serine geçişte birkaç kez yaptı. Belki bir de tam soğuğa geçerken yapar😆Zincir sesi muhtemelen havaların soğumasıyla kesilecektir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat
Geri
Üst