1.6 Vectra B2 mi? 1.6 Megane mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aSreG
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ben 1,5 dizel megan2, yeni kasanın bi eskikasayı tokatladım gerisini bilmem:D
 
ben 1,6lt megane ile rolling yapmıştım. açıkçası bayaa zorladı ki benim aracımda o zamana kadar lpg takılmamıştı. benim tek avantajım; motorun yüksek devir kapasitesi ve kısa şanzumanımdı. zaten onun her vites değişiminde ben burun uzatıyordum :) ama senin ki 1,6lt ve açıkçası megane alır gibime geliyor ;)
 
megan hem hafıf hem serı arac hor görmemek lazım kalkişta her turlu alır :D
 
ben 1,6lt megane ile rolling yapmıştım. açıkçası bayaa zorladı ki benim aracımda o zamana kadar lpg takılmamıştı. benim tek avantajım; motorun yüksek devir kapasitesi ve kısa şanzumanımdı. zaten onun her vites değişiminde ben burun uzatıyordum :) ama senin ki 1,6lt ve açıkçası megane alır gibime geliyor ;)


Kısa şanzıman? Yüksek devir? Vectra 2.0? Araçtaki şanzıman nedir merak ettimde F23 falanmı taktınız yoksa üzerinde hala f18'mi var? Ayrıca araç yüksek devir çeviriyor derken redline nedir? Fabrikadan çıktığı gibiyse pekte yüksek bi devir değil aynı deviri megane'da çeviriyor. Şanzımanı vectranınkine göre çok daha kısa kilosu daha hafif. Ondan zorlamış olabilirmi? Mesela benim araba 1i 65 2yi 120 3ü 180 4ü 205te kesiciye sokuyor 5te daha kesiciye sokamadım. Bumu kısa şanzıman?
 
Son düzenleme:
2001 renault megane 1,6i 16v

maksimum güç:110 hp / 5750 d/d

maksimum tork:148 nm / 3750 d/d

maksimum hız:198 km/h

hızlanma 0-100km/s:10,20 sn

ağırlık:1115 kg


korkarım ama; teknik verilere göre megane alır gibi. :)
+1965
 
Kısa şanzıman? Yüksek devir? Vectra 2.0? Araçtaki şanzıman nedir merak ettimde F23 falanmı taktınız yoksa üzerinde hala f18'mi var? Ayrıca araç yüksek devir çeviriyor derken redline nedir? Fabrikadan çıktığı gibiyse pekte yüksek bi devir değil aynı deviri megane'da çeviriyor. Şanzımanı vectranınkine göre çok daha kısa kilosu daha hafif. Ondan zorlamış olabilirmi? Mesela benim araba 1i 65 2yi 120 3ü 180 4ü 205te kesiciye sokuyor 5te daha kesiciye sokamadım. Bumu kısa şanzıman?

bildiğiniz gibi ecotec motorlar devirli kullanımı seven ve o zaman performans veren motorlardır. yanlış hatırlamıyorsam tam gücü 5400devirde yakalıyordu ve 3000 devir civarında da maksimum tork üretiyor. benim aracım 7000d/d ya kadar gidiyor kesici yok bununla birlikte evet f23şanzuman var. megane 1,6lt motora sahip ve biz 5400 devre kadar tam güce ulaşmaya başlarken malesef megane 5000 devirlerde güc kaybı yaşamaya başlıyor haliyle vites değiştirmesi gerekiyor... devir saatinin sonuna kadar gidip vites değiştirmek mi sizin dediğiniz devir çevirmek... arac tam gücü yakalamışken vites değiştirmek midir devir çevirmek... evet megane hafif ama mesajımda da belirttiğim gibi ben kalkış yapmadım rolling yaptım... 2 vites 3000 devirden hızlanmaya basladım ben. ayrıca 2. viteste 120yi görüyorsanız o aracı sakın satmayın.... ve 3. viteste 180i.... 3. ve 4. vites arasında 25 km lik bi farktan söz etmişiniz. sanırım bu mümkün değil en az 40-45km sürat olması gerek ki standarttada bunun altına düşmez.. yani eğer 3. viteste 180 diyorsanız 4. viteste 220 ve 5. viteste 260 km hızları görmeniz anlamına gelirki bu normal koşullarda gt ve 2,5 cdx haricinde pek mümkün değildir...
 
Son düzenleme:
bildiğiniz gibi ecotec motorlar devirli kullanımı seven ve o zaman performans veren motorlardır. yanlış hatırlamıyorsam tam gücü 5400devirde yakalıyordu ve 3000 devir civarında da maksimum tork üretiyor. benim aracım 7000d/d ya kadar gidiyor kesici yok bununla birlikte evet f23şanzuman var. megane 1,6lt motora sahip ve biz 5400 devre kadar tam güce ulaşmaya başlarken malesef megane 5000 devirlerde güc kaybı yaşamaya başlıyor haliyle vites değiştirmesi gerekiyor... devir saatinin sonuna kadar gidip vites değiştirmek mi sizin dediğiniz devir çevirmek... arac tam gücü yakalamışken vites değiştirmek midir devir çevirmek... evet megane hafif ama mesajımda da belirttiğim gibi ben kalkış yapmadım rolling yaptım... 2 vites 3000 devirden hızlanmaya basladım ben. ayrıca 2. viteste 120yi görüyorsanız o aracı sakın satmayın.... ve 3. viteste 180i.... 3. ve 4. vites arasında 25 km lik bi farktan söz etmişiniz. sanırım bu mümkün değil en az 40-45km sürat olması gerek ki standarttada bunun altına düşmez.. yani eğer 3. viteste 180 diyorsanız 4. viteste 220 ve 5. viteste 260 km hızları görmeniz anlamına gelirki bu normal koşullarda gt ve 2,5 cdx haricinde pek mümkün değildir...

meganelerda şahane bir kısa şanzuman vardır.. renaultların klasik özelliğidir onun için de 0-100 hızlanması kendi motoruna göre çok güzeldir... stok bir 2.0 vectra b ile üç aşşağı 5 yukarı aynıdır kalkışı... sizin o vites değiştirdiğinde ben burnu uzatıyordum dediğiniz sizin vitesin uzun olmasından dolayıdır.. bundan sonra siz vites atarken o sizin yanınızdan uzar gider... ayrıca f18lerde 1-60 2-115 3-165 4-220 5-280 civarıdır(bitirebilceğinizi hiç sanmıyorum).
f23 dediğiniz şanzumanda öle çok kısa bir şanzuman değildir... ayrıca 2.vitesde 120 yapmak öle çok önemli birşey değil hatta araba güçlü değilse sizi yavaşlatacak birşeydir... sizin aracınızda nasıl kesici yok merak ettim.. başka arabanızda neler var modifiye olarak???
 
bildiğiniz gibi ecotec motorlar devirli kullanımı seven ve o zaman performans veren motorlardır. yanlış hatırlamıyorsam tam gücü 5400devirde yakalıyordu ve 3000 devir civarında da maksimum tork üretiyor. benim aracım 7000d/d ya kadar gidiyor kesici yok bununla birlikte evet f23şanzuman var. megane 1,6lt motora sahip ve biz 5400 devre kadar tam güce ulaşmaya başlarken malesef megane 5000 devirlerde güc kaybı yaşamaya başlıyor haliyle vites değiştirmesi gerekiyor... devir saatinin sonuna kadar gidip vites değiştirmek mi sizin dediğiniz devir çevirmek... arac tam gücü yakalamışken vites değiştirmek midir devir çevirmek... evet megane hafif ama mesajımda da belirttiğim gibi ben kalkış yapmadım rolling yaptım... 2 vites 3000 devirden hızlanmaya basladım ben. ayrıca 2. viteste 120yi görüyorsanız o aracı sakın satmayın.... ve 3. viteste 180i.... 3. ve 4. vites arasında 25 km lik bi farktan söz etmişiniz. sanırım bu mümkün değil en az 40-45km sürat olması gerek ki standarttada bunun altına düşmez.. yani eğer 3. viteste 180 diyorsanız 4. viteste 220 ve 5. viteste 260 km hızları görmeniz anlamına gelirki bu normal koşullarda gt ve 2,5 cdx haricinde pek mümkün değildir...

F23'ü orjinalmi anlayamadım? :) Vectralarda F18 şanzıman çıkarda normalde. Bence sen arabanın ne olduğunu öğren. Yüksek devir çevirmek değildir 5bin rpm'de maximum gücü yakalamak. Bilip bilmeden konuşuyorsun. Bütün motorlar maximum gücünü yüksek devirlerde yakalar zaten... 6500 d/d çevirebiliyorken 2500d/d'da maximum gücünü yakalayan kaç tane motor biliyorsun? Vectra'lardaki şanzımanlar hayli uzun şanzımanlardır hatta geçenlerde şanzımanı upgrade eden bi arkadaş mevcuttu.

Üşenmeyip aradım oku biraz feyz al;
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=47827

Orada yazdığı gibi oranları hesaplarsan 5. vitesinin 290 gibi bitmesi gerekiyor. Tabiki motor gücü yetersiz olduğundan dolayı o kadar uzun şanzımanla o hızları görmesi vectrada orjinal f23 çıkması ve devir çevirebilmesi kadar fantastik olur.;)

Hayatına biraz teknik bilgi kat. Eğer senin F23 kısa oranlı şanzımanın olsa dalga geçebilmen lazımdı megane ile. O kadar uzun şanzımanla zor biraz. Git f23 şanzımana sahip 2000-2001 model falan bi astra G sportive falan bulda 2 tur at şanzıman oranlarını gör. Kendi arabana göre ne kadar kısa anlarsın.

Edit: bu arada neden kafam neden 205e gitti bilmiyorum 4. vites 220nin çok az üstünde kesiyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst