17 Yıllık Tigra'da Tam Sentetiğe Geçiş Sonrası İzlenimlerim

z16xe olduğu ıcın gönlüm bıraz daha rahat tabı kul yapısı dedıgınız gıbı kontrol etmekte fayda var
 
Afyon'da hava İzmir kadar sıcak olmuyor sanırım 5W30 iyi bence. 10W40 biraz traktör gibi yapar kalın gelebilir.

Afyon izmirden beter yazın, ben kış için 5w30 kullanıp yazın da 10w40 yapsam diyorum. Eğer motor sesini artırmayacak olsa kesin koyardım da, motorun dizel olması zaten sıkıyor benim canımı :(
 
Afyon izmirden beter yazın, ben kış için 5w30 kullanıp yazın da 10w40 yapsam diyorum. Eğer motor sesini artırmayacak olsa kesin koyardım da, motorun dizel olması zaten sıkıyor benim canımı :(

Sürekli mevsim mevsim yağ değişmek de iyi değil ki :) en güzeli 0 40 koy geç bence :D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Yağ viskoztesini dğeiştirmesem bile mobil1 veya castrol'e geçiş yapıcam ben.
 
moruk sen o arabaya 0 40 koy ya egsoxdan püskürür yağ yada segman çevirir :)

o arabanın hakkı 10 40 :) en güzel onla korursun...
 
motor biraz ısınınca 0 40 10 40 viskoziteleri aynı yani egzostan yağ falan atmaz. 0 40 motoru 10 40 tan 10 kat daha iyi korur.
 
sıcak motorda 0w40 ile 10w40 arasında hiç bir fark olmaz ilk rakam yağın soğuk özelliğini (w winter'in w2si) 2. değer sıcak değerini gösterir

ben 1998 astra g 1.6 motorda 150binden itibaren castrol edge 5w40 kullandım 240bine kadar sonrada sattım hala 1gr yağ eksilmesi yoktu.
 
motor yağlarının üzerinde yazan o rakam ve harfler,yağın soğukta ve sıcakta gösterdikleri SAE viskozite derecesidir.
Test derecesi 0fahrenayt ile 210fahrenayt arasındadır.celcius olarak (-17.7c-98.88c)dir.

-17 derecede 10SAE derece viskozite
98derecede 40 SAE derece viskozite

10w/40 Burda yazan w harfi soğukta olduğunu göstermek içindir. İngilizce olarak kışın (winter) kısaltmasıdır.

Vizkozite bir akışkanın akma direncidir. Yani akma direncinin yüksek olması akışkanın daha zor aktığını ifade eder. Balın Vizkozitesi yüksek, suyunki düşüktür.

5-40 ile 10-40 ı karşılaştırırsak şunu söylemeliyiz.
motor soğuk iken 5-40 10-40 a göre daha akışkandır. Yani daha kolay akar. Ancak bir kez motor ısındıktan sonra ikisi de aynı şekilde yağlamalarını yaparlar. Dolayısı ile soğuk yerde yaşayan bir kişi özellikle kışın kısa mesafelerde aracını kullanıyor ise 1. sayının küçük olduğu bir yağı tercih etmesi aracı için iyidir.

ikinci örneğimiz ise 5 30 ile 5 40 üzerine olsun. Bu iki yağın motor soğuk iken yağlamaları aynı ancak motor ısındıktan sonra 5-30un daha akışkan kaldığını söylemeliyiz
 
Son düzenleme:
motor biraz ısınınca 0 40 10 40 viskoziteleri aynı yani egzostan yağ falan atmaz. 0 40 motoru 10 40 tan 10 kat daha iyi korur.
o makina madeni yağa alışmış vaziyettte başta güzel gibi gelebilir ama sonradan kötü sonuçlara yol açıcak...egsozdan atmasıda fantezi:)
 
Yağ yakma olayı beklemiyorum motorumda o konuda bir sıkıntı yok. Sadece yaz sıcaklarında yağ pompası basmakta sorun yaşayabilir düşüncesine katıldığım için kulaklar lifterlarda olacak bi süre güvenli olduğundan emin olana kadar. Yağ eksiltecek olsa 10w 40ta da ucundan ucundan eksilirdi :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Geri
Üst