180 i geçemiyorum

Bahadır bey söylediğinizin aksini söyleyenlere yalancı mı demek istiyorsunuz ?

Şahsım adına konuşayım mesleğim gereği dişli oranları/devir sayısı mevzusunu biliyorum ki at ile deve değil.Buna binaen tekrar editlıyorum ;

Teknik verileri baz almayın motorun maksimum güç bandında vites değiştirdiğini baz alıp teknik verisine o süratı yazan markalarda var.

Ablamın 98 model 1.25 fiestasının tablası 220 km teknik verisine bakarsam 165 km son sürat diyor fakat ben bu sürati 4. vitesinde yapıyorum.

91 model 2.6 senator ümün tablası 260 km teknik verisi 210 kmh son sürat diyor ben 245 i gördüm daha da giderdi.

Diğer aracım 85 model 2.3 190 amg tabla 260 km teknik verisi 216 km yapar diyor 265 km sürati gördüm.
 
Bahadır bey söylediğinizin aksini söyleyenlere yalancı mı demek istiyorsunuz ?

Şahsım adına konuşayım mesleğim gereği dişli oranları/devir sayısı mevzusunu biliyorum ki at ile deve değil.Buna binaen tekrar editlıyorum ;

Ömer bey birşey sormak istiyorum kendi aracım 5. Vites 3000 devirde 100 km hıza ulaşıyor geçen hafta şehir dışı yolda araç full doluydu ayeni şekilde 98 km yi yakaladı bu düşüşün nedeni ne olabilir? Bakımları yeni yapıldı.
 
Bilgilendirme; Konuda gereken temizlik yapılmıştır, temizlik yapılmasına neden olan mesajları yazan arkadaşlara gereken ceza verilecektir.
 
Ömer bey birşey sormak istiyorum kendi aracım 5. Vites 3000 devirde 100 km hıza ulaşıyor geçen hafta şehir dışı yolda araç full doluydu ayeni şekilde 98 km yi yakaladı bu düşüşün nedeni ne olabilir? Bakımları yeni yapıldı.

Kadran sapması başka bir açıklaması yok ölçümü navigasyon ile yapmayı deneyin.
 
Arkadaslar daha once kaza yapmis biri olarak size tavsiyem su gune kadar yapilmis hic bir aracin güvenliği tam değildir bu nedenle hiz felakettir hiz ölümdür lutfen hiz konusunda duyarli olup olabildiğince kurallar çerçevesinde yavaş ve dikkkatli kullaniniz KURALLARDA HAYAT VAR diyerek herkese kazasiz belasiz gunler dilerim
 
Uygun yol koşullarında ve defansif tecrübesi olan bir şöför ile yapılan anlık hız denemelerine karşı değilim.Ama araba aldım en iyi benim arbamaın kadranı da 260 gazı diplerin resimde çekerim diyene karşıyım.

İkinci olarak bir yorumda taşradan gelenler demişler.Taşra nedir?Anadolunun adımıdır taşra?

Vectra B 2.0 lpg de 180 i geçmiyorsa lpg de bir sıkıntı vardır.Ben şahsen 3. viteste 165 i geçti ibre.Benim vectra B den anladığım şu, arabayı yüksek hızlara çıkarmak için 4. viteste 5000 devirin altında vites değiştirmemek gerekli.Çünkü vites oranları çok uzun bir araç.Yüksek devirleri seviyor.

Daha önce 1.8 vectra A vardı, istanbul izmit arası yolculuğumuzda anem rahatsızlanınca gaza dibine kadar yüklendim hastaneye yetişmek için 220 yi ibrede gördüm.

Bence vites dişli oranlarının yüksek olmasının sonucu olarak yüksek hızlara ulaşmak için yüksek devirlerde vites değiştirmek gerekiyor.

Bir şey geldi aklıma ayrıca, lotus ile opel in birlikte ürettiği bir omega vardı, 6 ileri vitesti araba 5 viteste 280 km hız yaparken 6. vites in dişlisini ekonomi olarak ayarladıkları için 220 yi geçemediği yazıyordu tanıtım haberinde :)
 
Uygun yol koşullarında ve defansif tecrübesi olan bir şöför ile yapılan anlık hız denemelerine karşı değilim.Ama araba aldım en iyi benim arbamaın kadranı da 260 gazı diplerin resimde çekerim diyene karşıyım.

İkinci olarak bir yorumda taşradan gelenler demişler.Taşra nedir?Anadolunun adımıdır taşra?

Vectra B 2.0 lpg de 180 i geçmiyorsa lpg de bir sıkıntı vardır.Ben şahsen 3. viteste 165 i geçti ibre.Benim vectra B den anladığım şu, arabayı yüksek hızlara çıkarmak için 4. viteste 5000 devirin altında vites değiştirmemek gerekli.Çünkü vites oranları çok uzun bir araç.Yüksek devirleri seviyor.

Daha önce 1.8 vectra A vardı, istanbul izmit arası yolculuğumuzda anem rahatsızlanınca gaza dibine kadar yüklendim hastaneye yetişmek için 220 yi ibrede gördüm.

Bence vites dişli oranlarının yüksek olmasının sonucu olarak yüksek hızlara ulaşmak için yüksek devirlerde vites değiştirmek gerekiyor.

Bir şey geldi aklıma ayrıca, lotus ile opel in birlikte ürettiği bir omega vardı, 6 ileri vitesti araba 5 viteste 280 km hız yaparken 6. vites in dişlisini ekonomi olarak ayarladıkları için 220 yi geçemediği yazıyordu tanıtım haberinde :)

Benim amacım da sidik yarışı tarzında bi tartışma oluşturmak değildi. Yılda 1-2 kez uzun yol yapıyoruz sonuçta. Motor sağır olmuş felan der gaza basarız abi Türk milletiyiz birbirimizi yemeyelim :) Ayrıca 1.8 vectra ile sivas-ankara yapmıştık o zaman ben hayret etmiştim o arabaya. Motor ustama sordum şuanki aracı almadan önce 1.8 ler nasıl diye. Onlar karbüratörlü dedi o yüzden öyle dedi. Babamda ben karbüratörlü arabadan inip yine karbüratörlü arabaya binmem dedi almamıştık :)
 
Benim amacım da sidik yarışı tarzında bi tartışma oluşturmak değildi. Yılda 1-2 kez uzun yol yapıyoruz sonuçta. Motor sağır olmuş felan der gaza basarız abi Türk milletiyiz birbirimizi yemeyelim :) Ayrıca 1.8 vectra ile sivas-ankara yapmıştık o zaman ben hayret etmiştim o arabaya. Motor ustama sordum şuanki aracı almadan önce 1.8 ler nasıl diye. Onlar karbüratörlü dedi o yüzden öyle dedi. Babamda ben karbüratörlü arabadan inip yine karbüratörlü arabaya binmem dedi almamıştık :)

Yok sevgili kardeşim benim yorumum konunun genelini okuyunca orada yazılanlara genel bir cevap gibiydi.Direk şahsa özel değil yani.

Ama 1.8 vectra candır, opel ustaları ekmek yedirmeyen araba der :) Hem alt takımı sağlam hem motoru sağlamdır.Yeterki alırken insan gibi birinden al arabayı :)
 
Uygun yol koşullarında ve defansif tecrübesi olan bir şöför ile yapılan anlık hız denemelerine karşı değilim.Ama araba aldım en iyi benim arbamaın kadranı da 260 gazı diplerin resimde çekerim diyene karşıyım.

İkinci olarak bir yorumda taşradan gelenler demişler.Taşra nedir?Anadolunun adımıdır taşra?

Vectra B 2.0 lpg de 180 i geçmiyorsa lpg de bir sıkıntı vardır.Ben şahsen 3. viteste 165 i geçti ibre.Benim vectra B den anladığım şu, arabayı yüksek hızlara çıkarmak için 4. viteste 5000 devirin altında vites değiştirmemek gerekli.Çünkü vites oranları çok uzun bir araç.Yüksek devirleri seviyor.

Daha önce 1.8 vectra A vardı, istanbul izmit arası yolculuğumuzda anem rahatsızlanınca gaza dibine kadar yüklendim hastaneye yetişmek için 220 yi ibrede gördüm.

Bence vites dişli oranlarının yüksek olmasının sonucu olarak yüksek hızlara ulaşmak için yüksek devirlerde vites değiştirmek gerekiyor.

Bir şey geldi aklıma ayrıca, lotus ile opel in birlikte ürettiği bir omega vardı, 6 ileri vitesti araba 5 viteste 280 km hız yaparken 6. vites in dişlisini ekonomi olarak ayarladıkları için 220 yi geçemediği yazıyordu tanıtım haberinde :)

Taşra kelimesini ben kullandım hocam. Sebebini de açıkladım, büyük şehirlerin yolları nüfus ve araba yoğunluğu bakımından fazla olduğu için ister istemez daha geniş yolları var ve taşradan gelenler bu yollarda hız denemesi yaparak kaza yapıyor. Gönül ister memleketin her yerinde raylı sistem olsun millet kitap gazete okuya okuya seyahat etsin fakat anadolunun küçük şehirlerindeki çevre yolu diye adlandırılan yollar Ankara'nın mahalle arasındaki yollarından bile daha dar. Bunda sizin yada benim bir kabahatim yok, kimsenin gocunmasını gerektirecek bir durumda yok. İstisnalar kaideyi bozmaz, siz İstanbul' da 3-4 şeritli E-5' de 160 yapınca bastım dersiniz fakat Erzurumdan gelen adam otobana çıktığı anda 200'ün bile üzerine çıkmaya çalışır ki halen bastım demez.

Not: Benim de memleketim Erzurum yani özümde taşralıyım. Taşra demek, başkent ve büyük şehirler dışında kalan yerleşim yerlerine verilen addır. İstanbul, İzmir, Ankara gibi büyük şehirler de anadolunun bir parçasıdır fakat taşra değildir. Taşra yada taşralı olmayı hakaret anlamında kullanmadığımı belirtmek isterim.
 
Calibra 16V tamamen standart haliyle 250 km yi görür. Kadran 240 tır ve sonrasında 250 hanesinde bir çizgi vardır ve o çizginin üstüne çıkar.
 
Geri
Üst