2 yıl oldu hala su kaçağı var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mhsnmtn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üstadım peki arızayı bulmak için conta yanık testi mi yaptın yoksa yoksa başka bir test mi gerçekleştirdin. Sorma sebebim şu. Aracım 80 bin km civarında iken önceki sahibi tarafından çelik subap takıldı ve lpg söküldü zaten bende 107 bin km de aldım. O tamirat esnasında conta ile ilgili birşey yapıldı mı ya da rektefeye girdi mi bilmiyorum. Zaten hali hazırda şuan aracım 150 bin km de.
Sıvı conta testi vardır. Özel bir sıvı ve makine yardimiyla yapılıyor. Direkt contada kaçak olup olmadığını gösteriyor. Yetkili serviste o şekilde yaptırdım testi. Sizin de yaptıracağınız sıvı conta testidir.

Hararet ve yüksek sıcaklık conta yanıklarinin en büyük sebebidir. Özellikle araçta herhangi bir sebepten az miktarda bile kaçak olursa, örneğin hortumlardan birinden az miktarda kaciriyordur, motor kendini yeterince sogutamayacagi için conta zarar gorebiliyor. LPG sistemi de motoru ekstra sıcaklıkta çalıştıran, ısıtan bir sistemdir. O yüzden LPG ile kullanılırken conta zarar görmüş de olabilir. Önceki sahibi conta tamiri yaptırmış olsa şuan kaçak yapmazdi conta. Çünkü çabuk yanan bir şey değil.

Eğer tüm testlere ve araştırmalara rağmen motor civarında ve soğutma tertibatinda herhangi bir kaçak bulunamiyorsa contadan suphelenilir. Sizin yaptirmaniz gereken dediğim gibi sıvı conta testidir. En azından sorun contada mi değil mi bu ihtimalin ortadan kaldırılması lazım kontrol edilip.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Sıvı conta testi vardır. Özel bir sıvı ve makine yardimiyla yapılıyor. Direkt contada kaçak olup olmadığını gösteriyor. Yetkili serviste o şekilde yaptırdım testi. Sizin de yaptıracağınız sıvı conta testidir.

Hararet ve yüksek sıcaklık conta yanıklarinin en büyük sebebidir. Özellikle araçta herhangi bir sebepten az miktarda bile kaçak olursa, örneğin hortumlardan birinden az miktarda kaciriyordur, motor kendini yeterince sogutamayacagi için conta zarar gorebiliyor. LPG sistemi de motoru ekstra sıcaklıkta çalıştıran, ısıtan bir sistemdir. O yüzden LPG ile kullanılırken conta zarar görmüş de olabilir. Önceki sahibi conta tamiri yaptırmış olsa şuan kaçak yapmazdi conta. Çünkü çabuk yanan bir şey değil.

Eğer tüm testlere ve araştırmalara rağmen motor civarında ve soğutma tertibatinda herhangi bir kaçak bulunamiyorsa contadan suphelenilir. Sizin yaptirmaniz gereken dediğim gibi sıvı conta testidir. En azından sorun contada mi değil mi bu ihtimalin ortadan kaldırılması lazım kontrol edilip.
Anladım hocam. Zaten yaptırmadığımız bir Conta testi kaldı onuda en kısa sürede yaptıracam. Bahsettiğin durumlarda ise dediğin gibi conta kolay yanan bir parça değil çok şükür bu zamana kadar herhangi bir hararet yapmadı araç ki yaklaşık 50 bin km oldu kullanıyorum. Conta testini yapıp tekrardan burda bilgilendirme yapacam
 
  • Beğen
Tepkiler: cenkgs
hocam selam, motor tapalarına da muhakkak baktırın. motor sıcaklığıyla su anında buharlaşır tespiti zordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
hocam selam, motor tapalarına da muhakkak baktırın. motor sıcaklığıyla su anında buharlaşır tespiti zordur.
Sağolsun burdaki ustamız her türlü kontrolleri felan yapıyor. Dediğin gibi tapalarıda kontrol ediyoruz. Artık o da yoruldu bu su kaçağı sorunundan. İkimizinde ortak fikri conta yanığı ama henüz test yapmadık. Yapsak bile maddi olarak çok zorlayacaktır.
 
Doğrudur hocam aynen dediğin gibi başlagıç seviyesinde hiç bir şekilde belirti göstermez ya conta yanık testi yada üst kapağın sökülmesi dışında. Yalnız şöyle bi durum var. Emin olmamakla beraber soruyorum haftada bir veya 2 kez yarım litre kadar saf su veya antifiriz ekliyorsam antifiriz kabına bu durumda conta yanması belirtilerini göstermezmiydi? Mesela en basitinden beyaz duman atması
2 senedir su kaçağı var diyorsunuz, bu süre az bir zaman değil, yapılan 50.000 km yi de göz önüne alacak olursak başlangıç seviyesi artık gerilerde kalmıştır
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
2 senedir su kaçağı var diyorsunuz, bu süre az bir zaman değil, yapılan 50.000 km yi de göz önüne alacak olursak başlangıç seviyesi artık gerilerde kalmıştır
Baslangic seviyesinde olmama ihtimali, süreye bakılınca yüksek hocam doğru. Ama arabanın kullanım tarzına, yasanan yerin iklimine ve suyu eksiltme sıklığı ve miktarına da bağlı bu sürecin uzunluğu.

Örneğin bendeki başlangıç seviyesindeki conta yanığı yaklaşık 1.5 yıl ara ara eksiltme dışında belirti vermedi. Çünkü başlangıç seviyesinde suyu ciddi eksiltme miktarı ancak motoru devir çevire çevire çok zorlarsaniz ya da havalar aşırı sıcaksa hemen ilerliyor. Mesela benim aracımda kış boyunca, şehir içinde kısa mesafe kullanımıyla birlikte belli belirsiz doğru düzgün eksiltme yapmazken yaz gelip havaların ısınmasıyla beraber motor sıcaklığı ciddi artmaya başlayınca iyice eksiltmeye başladı. Yani nereden baksanız ben 1 1.5 yıl gibi bir süre zarfında conta kaçağı olduğunu anlayamamistim. Contadaki hasar cuzzi miktardaysa, bu hasarın boyutunu arttiracak zorlayici bir kullanım tarzına sahip degilseniz, motor sıcaklığı da havalardan kaynaklı ciddi seviyelere çıkmıyorsa contanin üstündeki hasar da sabit kalıyor ya da ilerlemeyebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
2 senedir su kaçağı var diyorsunuz, bu süre az bir zaman değil, yapılan 50.000 km yi de göz önüne alacak olursak başlangıç seviyesi artık gerilerde kalmıştır
Umarım başlangıç seviyesindedir. Çünkü önceki mesajlarda belirttiğim conta yanık belirtilerini fazla göstermiyor. Zaten bugün sıvı conta testi yaptık aracın contası yanık çıktı maalesef67817571-77f2-4b60-a5ef-e483e4283d92.webp
Baslangic seviyesinde olmama ihtimali, süreye bakılınca yüksek hocam doğru. Ama arabanın kullanım tarzına, yasanan yerin iklimine ve suyu eksiltme sıklığı ve miktarına da bağlı bu sürecin uzunluğu.

Örneğin bendeki başlangıç seviyesindeki conta yanığı yaklaşık 1.5 yıl ara ara eksiltme dışında belirti vermedi. Çünkü başlangıç seviyesinde suyu ciddi eksiltme miktarı ancak motoru devir çevire çevire çok zorlarsaniz ya da havalar aşırı sıcaksa hemen ilerliyor. Mesela benim aracımda kış boyunca, şehir içinde kısa mesafe kullanımıyla birlikte belli belirsiz doğru düzgün eksiltme yapmazken yaz gelip havaların ısınmasıyla beraber motor sıcaklığı ciddi artmaya başlayınca iyice eksiltmeye başladı. Yani nereden baksanız ben 1 1.5 yıl gibi bir süre zarfında conta kaçağı olduğunu anlayamamistim. Contadaki hasar cuzzi miktardaysa, bu hasarın boyutunu arttiracak zorlayici bir kullanım tarzına sahip degilseniz, motor sıcaklığı da havalardan kaynaklı ciddi seviyelere çıkmıyorsa contanin üstündeki hasar da sabit kalıyor ya da ilerlemeyebiliyor.
Aynı durumları şuan bende yaşıyorum. Kış aylarına pek azaltma olmuyor ama yaz aylarına bu miktar artıyor yoğun kullanım olursa eğer. Zaten conta testinde de yanık çıktı ama ustamın dediğine göre maddi durumlardan dolayı sürekli antifiriz kontrol ederek 2 ay kadar beni idare eder. Sonra ise mecburen uzun süre binici olduğum için arabamı tamir ettirecem
 
  • Üzgün
Tepkiler: cenkgs
Umarım başlangıç seviyesindedir. Çünkü önceki mesajlarda belirttiğim conta yanık belirtilerini fazla göstermiyor. Zaten bugün sıvı conta testi yaptık aracın contası yanık çıktı maalesefEkli dosyayı görüntüle 30783

Aynı durumları şuan bende yaşıyorum. Kış aylarına pek azaltma olmuyor ama yaz aylarına bu miktar artıyor yoğun kullanım olursa eğer. Zaten conta testinde de yanık çıktı ama ustamın dediğine göre maddi durumlardan dolayı sürekli antifiriz kontrol ederek 2 ay kadar beni idare eder. Sonra ise mecburen uzun süre binici olduğum için arabamı tamir ettirecem
Çok geçmiş olsun hocam. Üzüldüm açıkçası. Eğer maddi durumunuz el veriyorsa hemen yaptırmaya çalışın ama eğer dediğiniz gibi mecburen 2 aylık bir sürecin sonunda yaptiracaksaniz ki yaz geldi havalar ciddi ısınacak, arabayı mumkun olduğu kadar az kullanın. Kullandığınız zamanlarda asla devir çevirip motoru zorlamayın ve sürekli sakin kullanın. Her araca inip bindiğinizde suyun seviyesini kontrol edin. Çünkü contadaki hasarlı bölgeden sıcak su silindirlerin üstüne damlıyor. Silindir yüzeylerini bozuyor. Bu da arabada performans dusuklugu ve yakıt yüksekliğine sebep oluyor. Çok ilerlerse blok catlatmaya kadar gidiyor. Silindir yuzeyiniz çok zarar görmesin ki üst kapak zaten taşlanmaya gönderilecek bir de komple motor bloğu sökülüp silindirlerin yüzeyini taşlamaya gondermek zorunda kalmayın. Maliyeti arttırıyor. Dikkatle sürmeye calisin arabanizi hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Çok geçmiş olsun hocam. Üzüldüm açıkçası. Eğer maddi durumunuz el veriyorsa hemen yaptırmaya çalışın ama eğer dediğiniz gibi mecburen 2 aylık bir sürecin sonunda yaptiracaksaniz ki yaz geldi havalar ciddi ısınacak, arabayı mumkun olduğu kadar az kullanın. Kullandığınız zamanlarda asla devir çevirip motoru zorlamayın ve sürekli sakin kullanın. Her araca inip bindiğinizde suyun seviyesini kontrol edin. Çünkü contadaki hasarlı bölgeden sıcak su silindirlerin üstüne damlıyor. Silindir yüzeylerini bozuyor. Bu da arabada performans dusuklugu ve yakıt yüksekliğine sebep oluyor. Çok ilerlerse blok catlatmaya kadar gidiyor. Silindir yuzeyiniz çok zarar görmesin ki üst kapak zaten taşlanmaya gönderilecek bir de komple motor bloğu sökülüp silindirlerin yüzeyini taşlamaya gondermek zorunda kalmayın. Maliyeti arttırıyor. Dikkatle sürmeye calisin arabanizi hocam.
Teşekkürler. Aynen dediğiniz gibi yapacam. Zaten arabayı zorlayan biri değilim. Uzun süre binici olduğum için de yaptırmayı düşünüyorum. Ustamla konuştum sizin dediklerinizi oda söyledi. Bakalım artık önümüzdeki süreç hayırlı olur inşallah. Sonraki süreçten haberdar ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenkgs
Teşekkürler. Aynen dediğiniz gibi yapacam. Zaten arabayı zorlayan biri değilim. Uzun süre binici olduğum için de yaptırmayı düşünüyorum. Ustamla konuştum sizin dediklerinizi oda söyledi. Bakalım artık önümüzdeki süreç hayırlı olur inşallah. Sonraki süreçten haberdar ederim.
Rica ederim hocam. Sürecinizi takip ediyor olacağım. İnşaallah en az maliyet ve zahmetle atlatırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Geri
Üst