2 yıl oldu hala su kaçağı var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mhsnmtn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tekrardan merhaba arkadaşlar. Ayın 27 sinde aracımı servise bıraktım. Aynı gün içinde motoru söküp üst kapağı şehir dışına rektefiye için yolladılar. Bir sonraki gün üst kapak rektefiye görüp geri geldi ve aracı toplamaya başladılar. 2 gün test için aracı serviste beklettiler. Bugün aracı teslim aldım. Değişen parçaların listesini aşağıya ekleyecem. Asıl konuya gelecek olursam ben şahsen conta yanığının başlangıç seviyesinde olduğunu düşünüyordum ama durum öyle değilmiş. Fotoğrafları çekmeyi unuttuk maalesef ama gördüğüm o eski olan parçalardan sonra tabiri caizse resmen direkten dönmüşüm. Yani conta öyle bi yanmış ki hararet görmemesi subapları eğmemesi yada pistonların yamulmaması büyük şans. Verilmiş sadakam varmış. Motor söküldükten sonra yağ soğutucu da komple set olarak değişti ve hazır her şey sökülmüşken ağır bakımları da yapıldı. Triger seti komple değişti. İşçilik ve parçalarla beraber toplam 45 bin tl ödeme yapıldı.
dd4eb639-c537-4581-997d-53e72bc29b28.jpeg
 
  • Üzgün
Tepkiler: cenkgs
Tekrardan merhaba arkadaşlar. Ayın 27 sinde aracımı servise bıraktım. Aynı gün içinde motoru söküp üst kapağı şehir dışına rektefiye için yolladılar. Bir sonraki gün üst kapak rektefiye görüp geri geldi ve aracı toplamaya başladılar. 2 gün test için aracı serviste beklettiler. Bugün aracı teslim aldım. Değişen parçaların listesini aşağıya ekleyecem. Asıl konuya gelecek olursam ben şahsen conta yanığının başlangıç seviyesinde olduğunu düşünüyordum ama durum öyle değilmiş. Fotoğrafları çekmeyi unuttuk maalesef ama gördüğüm o eski olan parçalardan sonra tabiri caizse resmen direkten dönmüşüm. Yani conta öyle bi yanmış ki hararet görmemesi subapları eğmemesi yada pistonların yamulmaması büyük şans. Verilmiş sadakam varmış. Motor söküldükten sonra yağ soğutucu da komple set olarak değişti ve hazır her şey sökülmüşken ağır bakımları da yapıldı. Triger seti komple değişti. İşçilik ve parçalarla beraber toplam 45 bin tl ödeme yapıldı.
Ekli dosyayı görüntüle 30786
Tekrar çok geçmiş olsun hocam. Ben demiştim demeyi hiç sevmem ama ben demiştim. Çok şükür ki blok falan catlatmadiniz yoksa sandık motora kadar giderdi bu iş ki bir sürü maliyet, stres. Ucuz atlatmissiniz gerçekten. Bu arada bundan sonra sık sık soğutma suyu kabina bakıp su seviyesini düzenli kontrol edin motor soğukken. Aslında her sürücünün sık sık yapması gereken bir şey bu. Unutmadan özellikle sıcak havalarda, rakım yüksekliği olan yollarda aracın motorunu zorlamayın, yüksek sevirle sıkıştırmayin aracı çünkü soğutma suyu ve conta arızaları hep böyle kullanımlarda oluyor.

Peki şuan durumu nasıl motorun ? Performans, tüketim vs falan ne durumda hocam.
 
Tekrar çok geçmiş olsun hocam. Ben demiştim demeyi hiç sevmem ama ben demiştim. Çok şükür ki blok falan catlatmadiniz yoksa sandık motora kadar giderdi bu iş ki bir sürü maliyet, stres. Ucuz atlatmissiniz gerçekten. Bu arada bundan sonra sık sık soğutma suyu kabina bakıp su seviyesini düzenli kontrol edin motor soğukken. Aslında her sürücünün sık sık yapması gereken bir şey bu. Unutmadan özellikle sıcak havalarda, rakım yüksekliği olan yollarda aracın motorunu zorlamayın, yüksek sevirle sıkıştırmayin aracı çünkü soğutma suyu ve conta arızaları hep böyle kullanımlarda oluyor.

Peki şuan durumu nasıl motorun ? Performans, tüketim vs falan ne durumda hocam.
Teşekkür ederim sağolun. Doğruyu söylemek gerekirse bi usta değilim ama Az çok motordan anlayan biriyim. Her zaman motorun yağını suyunu balataları diskleri kontrol eden biriyim. Zaten doğru düzgün bir conta belirtisi bile yoktu aracın su eksiltme dışında. İşte piyangodan bu kadar parça ve arıza çıktı. Motor Sökülmeden hiçbir şey net olmuyor maalesef. İlk marşı, sürüşü yada performansı ile ilgili motor yapılmadan önceki durum ile şuanki durumda çok bi fark yok. Sadece arıza öncesi rampada performans kaybı vardı. Aradaki fark sadece o. Yakıt olarak da net bir şey söyleyemiyorum. Bir ay boyunca sürekli kontrollerini sağlayıp değerlendirmesini yaptıktan sonra net bir şey söyleyebilirim. Umarım ters bir durum söz konusu olmaz. Aracı yapan yer yetkili bir servis. Reklam olmasın diye adını söyleyemiyorum. Değişen Tüm parçaları garantili. Her hangi bir arıza durumunda parçaları garantiden değişir ki geçen yıl değişen bi kaç parça tekrar arızalanınca garantiden değişmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenkgs
Teşekkür ederim sağolun. Doğruyu söylemek gerekirse bi usta değilim ama Az çok motordan anlayan biriyim. Her zaman motorun yağını suyunu balataları diskleri kontrol eden biriyim. Zaten doğru düzgün bir conta belirtisi bile yoktu aracın su eksiltme dışında. İşte piyangodan bu kadar parça ve arıza çıktı. Motor Sökülmeden hiçbir şey net olmuyor maalesef. İlk marşı, sürüşü yada performansı ile ilgili motor yapılmadan önceki durum ile şuanki durumda çok bi fark yok. Sadece arıza öncesi rampada performans kaybı vardı. Aradaki fark sadece o. Yakıt olarak da net bir şey söyleyemiyorum. Bir ay boyunca sürekli kontrollerini sağlayıp değerlendirmesini yaptıktan sonra net bir şey söyleyebilirim. Umarım ters bir durum söz konusu olmaz. Aracı yapan yer yetkili bir servis. Reklam olmasın diye adını söyleyemiyorum. Değişen Tüm parçaları garantili. Her hangi bir arıza durumunda parçaları garantiden değişir ki geçen yıl değişen bi kaç parça tekrar arızalanınca garantiden değişmişti.
Yetkili serviste yaptırmanız iyi olmuş. Ben de öyle yapmıştım. Parça ve işçilik garantisi oluyor. Satsaniz bile alacak kişinin kafasi rahat olur. Tabi sizin de. Tekrar geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve Mhsnmtn
Devirdaim pompasına baktınız mı? Corolla kullanırken kaçak vardı. Şehir içinde neredeyse yoktu ama uzun yola çıkınca 150 km de 500 ml su azalıyordu. Radyatör değişti. Birisi conta dedi motoru açacaktı ama motorda geç çalışma, dumam, sallantı yoktu. Ona elletmedim. Akrabam olan ustaya sordum telefonda boşa radyatör değiştirmişsin, motoru açtırma haftasonu çalışmayıp 2 gün yatınca pazartesi marşta zorlanır, duman olursa contadır dedi. Radyatör olsa yerde su olurdu. Damlamıyor dedin madem dedi. Hafta sonu yattı pazartesi marşa bastım tak çalıştı. Aradım
Devirdaim pompasından basınçta akıyor uzun yolda dedi.

Dediği gibi aracı çalıştırıp gazı verince damladı pompadan. Değiştirdik bitti.

Vectra varken de kalorifer peteğinin orada göğsün altında vardı ince bir sızıntı. Arada kaçıyor yolcu trafındaki halı ıslanıyordu. Halıda ıslak yoksa devirdaim pompasına bi bakın.

Düzeltme: çözmüşsünüz. Geçmiş olsun.
 
Yetkili serviste yaptırmanız iyi olmuş. Ben de öyle yapmıştım. Parça ve işçilik garantisi oluyor. Satsaniz bile alacak kişinin kafasi rahat olur. Tabi sizin de. Tekrar geçmiş olsun.
Teşekkürler tekrardan. Şimdilik antifirizi tekrardan değişterecez. Sanırım blok ve radyatör içindeki kalıntılar birikti. O arada tekrardan kontrollerini yapacam
Devirdaim pompasına baktınız mı? Corolla kullanırken kaçak vardı. Şehir içinde neredeyse yoktu ama uzun yola çıkınca 150 km de 500 ml su azalıyordu. Radyatör değişti. Birisi conta dedi motoru açacaktı ama motorda geç çalışma, dumam, sallantı yoktu. Ona elletmedim. Akrabam olan ustaya sordum telefonda boşa radyatör değiştirmişsin, motoru açtırma haftasonu çalışmayıp 2 gün yatınca pazartesi marşta zorlanır, duman olursa contadır dedi. Radyatör olsa yerde su olurdu. Damlamıyor dedin madem dedi. Hafta sonu yattı pazartesi marşa bastım tak çalıştı. Aradım
Devirdaim pompasından basınçta akıyor uzun yolda dedi.

Dediği gibi aracı çalıştırıp gazı verince damladı pompadan. Değiştirdik bitti.

Vectra varken de kalorifer peteğinin orada göğsün altında vardı ince bir sızıntı. Arada kaçıyor yolcu trafındaki halı ıslanıyordu. Halıda ıslak yoksa devirdaim pompasına bi bakın.

Düzeltme: çözmüşsünüz. Geçmiş olsun.
Teşekkürler bilgi için çok şükür çözdük sorunu.
 
Son kez bilgilendirme yapmak istiyorum. Yaklaşık 2 -3 hafta oldu aracı tamir ettirip kullanmaya başlayalı. Şuan ana kadar her hangi bir problem ile karşılaşmadık. Su eksiltme sorununu halletmiş olduk çok şükür. Bir kez antifriz değiştirdik. Bayramdan sonra birkez daha antifirizi değişirsek yüm problemleri halletmiş olacaz inşallah. Bu sürede bana yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bu konu diğer kullanıcılar içinde bir fayda sağlar. Sağlıcakla kalın.
 
Herkese iyi akşamlar. Rektefiyr sonrası Tekrardan bi problem çıktı aracımda. Şöyleki araç dur kalk esnasında motor bölümünden vuruntu sesi geliyor. Bazen 5 sn bazen 10 sn. Ses sonrası egzoz dan aşırı bi beyaz duman arıyor ve sonra kesiliyor. Ustaya bi kaç defa gittim. Herkesin başına geldiği gibi araç orda ses yapmadı. Usta da haklı olarak videoda ses var ama canlı bir şekilde duysam daha iyi olur ve problemi net anlayabilirim diyor. Fikirleriniz benim için önemli. Bu problem için arabada nereye odaklanmam lazım.

 
Geri
Üst