aslında toyota yakıtda hiç de cimri değil.. 16diesel volvo s40 ile yeni nesil d4d nin sarfiyatı aynı..
üstelik fiyatlarıda aşağı yukarı aynı.. Her ne kadar elegant vsc modelde olsa donanım fakiri corolla d4d motor ile hastası olduğum s40 ın full paketi olan dynamic 16D arasında çok fiyat farkı yok. corolla 46,100 ytl iken volvo 47.910 ytl; hemde donanım olarak corolladan çok çok çok çok daha iyi...
ben toyotaları severim ama dürüst olmak gerekirse sabancılar bu aracı çok pahalı satıyorlar. bence en sıfırının full ü bile 35binden 1 kuruş fazla etmez.. ama milleti sömürmek görevini başarıyla ifa eden çilekeş sabancılar, bu erekde toyotayıda gayet iyi kullanıyorlar. Toyotanın uluslarası piyasada ki sorunsuz araç imajını gayet iyi pazalıyorlar. Öte yandan artık toyotalarda eskisi kadar dayanıklı ve sorunsuz değiller.Motorunda sıkıntı çıkartmayan corolla; bunun haricinde ki her parçasında sorun çıkartabiliyor. Tıkırdayan göğüs; şıkırdayan emniyet kemeri ve plastik olan yakıt deposundan gelen çalkantı sesi tümünde standart iken; kısa sürede yıpranan şanzıman (özellikle mm ), arıza yapan direksiyon kutusu ve ses yapan ön-arka disklerle, çabuk mahvolan ön düzen yeni nesilin corollasının sık rastlanılan arızalarından..
Avensise gelince ; bende uzun süre düşündüm bunu. 1,6sını alıp,lpg taktırıp, bej renkli harika görünüşlü koltuklarına gömülüp, uzun ve sıkıntısız yolculuklar hayal ettim. Ama bu araçta da donanım yok.. 1,6 Elegant execute sinde bile cruise yok. Taktırılamıyorda.. ancak 2,0 execute de var, onada ne gerek var!!!
Bu yaz bende aracımı değiştirecem; fiyatlar bu şekilde kalırsa volvo alabilirim; kronik sıkıntılarını giderirsa corollada olabilir; yeni çıkacak olan avensis makul fiyatlara çekilirse oda olabilir; şayet kütük gibi olan eski kasasından, yeni kasasında kurtulursa merivada olabilir..
sanırım kafam hala çok karışık