2009 Astra Benzinli 60.000 bakım dökümü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan faslan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Toplu cevap vereyim:)
1-İşçilik dahil 1.00ê yapan yerin telefonunu ve adresini ver, hepimiz oraya gidelim. Ama önce bu listeyi mail atıp fiyat isteyecem gelen teklifi burda yayınlayacağım.

2-Trigger, Balatata, Disk, Amortisör, devirdayim pompası, V kayış, buji ve 3 filtre değişimini 100'e yapan usta adresini de istiyorum. Bizzat arayıp soracağım.

3-Yetkili serviste çalışan da işçi diyen kardeşim, yetkili ve özelde eleman maaşları çok çok farketmez, cukkanın büyüğü firmaya gider. Araba firmalarının yedek parça ve servis gelirleri diğer satışlarından daha kaymak bir iştir. Müşteriye araba satıp aidata bağlamak gibidir.

4-60 binde trigger ve balata mı değişir diyen arkadaşım. Hani araba alırken kitapçık veriyorlar ya, o okumak için veriliyor. Açın okuyun, okuması bedava.

5-Geçen hafta yetkili servis kampanyası baktım ama internette göremedim.

Herkese hayırlı işler bol kazançlar, dikkatli sürüşler dilerim.
 
İşçilik çok mu? Nerde kaç paraya bakım yaptırıyorsunuz, kendiniz mi söküp takıyorsunuz anlamadım ki :)

Triger değişimi ve amortisör değişimi gibi iki kazık iş var orda zaten.
Balatası, diski, rutin bakımı.
Bence çok fazla değil işçilik olarak. Fakat bazı parça fiyatları şişirilmiş gibi geldi.
1-Motor Yağı 5W30-----------90 TL
2-Yağ Filtresi------------------20 TL
3-Hava Filtresi---------------- 20 TL
4-Polen Filtresi----------------20 TL
5-Buji 4-------------------------60 TL
6-Arka Amortisör (2 li)-------450 TL
7-Fren Ön disk ayna---------160 TL
8-Fren Ön Balata--------------90 TL
9-Ön-Arka Silecek Lastik-----75 TL
10-Balata Spreyi--------------10 TL
11-Triger seti-----------------260 TL
12-Devirdayim POmpası-----122 TL
13-V Kayışı---------------------40 TL
14-V Kayış Gergisi Tek bilya-56 TL
yağ hava su buji polen filtresi rutin bakımlar. fren balataları 60 binde değiştirilir bitmişse eyvallah. ama 60 binde disk bitmez. silecek normaldir. amortisörler patladımı ? patlamadıysa niye değiştirildi ? triger ve devir daimde normal v kayışıda normal ancak bunların hepsine 400 lira anormal.

 
yağ hava su buji polen filtresi rutin bakımlar. fren balataları 60 binde değiştirilir bitmişse eyvallah. ama 60 binde disk bitmez. silecek normaldir. amortisörler patladımı ? patlamadıysa niye değiştirildi ? triger ve devir daimde normal v kayışıda normal ancak bunların hepsine 400 lira anormal.

4 ay içinde kendi yaptırdığım bakımların işçilik ücretleriyle küçük bir kıyaslama yapacağım.
Triger ve v kayışı değişimi: 130 TL
4 buji ve iki arka balata değişimi: 40 TL
2 adet z rot değişim: 15 TL
Burası kafadan 185 TL yaptı.
Arkadaşın yaptırdığı bakımda fazladan rutin bakım, devirdaim değişimi, fren diski değişimi ve arka amortisör değişimi var. Devirdaim triger değişirken değişiyor, ekstra bir işçiliği yok ama yine de az bir iş değil bunlar.

Şimdi burda detaylı hesap yapmanın lüzumu yok :) Tamam biraz fazla ücret alınmış olabilir ama bence abartılacak kadar değil :)
 
15 gün önce Yağ, Yağ filtresi , hava filtresi , polen filtresi , arka fren balataları , bujiler ve tech 2 cihazı kontrolune işçilik olarak 80lira verdim.
 
3 yaş ve üzeri araçlar için bir ara kampanyası vardı. Bunu halen devam ettiriyor mu servisler?
Opel Club Kartınız var ise devam ediyor. Kampanyalara http://www.opelclubcard.com/
bu siteden bakabilirsiniz

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 19:42 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 19:35 ----------

4-60 binde trigger ve balata mı değişir diyen arkadaşım. Hani araba alırken kitapçık veriyorlar ya, o okumak için veriliyor. Açın okuyun, okuması bedava.

Herkese hayırlı işler bol kazançlar, dikkatli sürüşler dilerim.[/QUOTE]

Amortisör ve disklerinizden bahsettim. Aracım 245bin oldu ve hala orjinal amortisörlerim duruyor...
 
özel servisler de servis kadar para seven yerler. geçenlerde bir akraba Ford focus u servise götürmüş bakım yapılacak arabada disk, balata, 4 amortisor derken 2 binlira masraf çıkarmışlar. ordan çıkıp özel servise gitmiş. servisin değişecek dedikleri parçalar gerçekten değişmesi gerekiyormu diye sorunca tabi beyefendi servis doğru söylemiş değişecek demiş ve 1200 gibi bir fiyat çıkartmış.
akraba beni arayınca benim ustaya gittik. usta baktı, iyi kurtarmissin dedi :) dört balata değiştirip 30 tl işçilik ödedi (parçayı nekadara aldığını bilmiyorum )
servisin değişecek dediği diskler usta gözüyle bakmadan bile değişmemesi gerektiği anlaşılıyor. sıfır gibi köşesinde yukselti bile olamamış diski balata ile degiseceklerdi. amortisorlerden sadece birinde çok az yağ lekesi vardı. değişecek olsa sadece biri değişmesi gerekiyor ama servis ve özel servis 4 ünü degiseceklerdi.
lafin kasası, arabada garanti bittiyse servis değil sanayiye gideceksin. sağlam bir usta bulup gerektigi kadar ödeyeceksin
 
Geri
Üst