Sorunlar aslında ustalardan kaynaklanıyor aracı sıfır alıp bakımları kendiniz yapsanız birde aracın spor bir araç olmadığını bilerek kullansanız sorun çıkmaz ama önceki sahibi motorun ekmeğiini yediyse ustalarda üzerine tüy diktiyse işte orda sorun başlıyor.Ben 1.6cdti'den 1.4t'te geçmeyi düşünüyordum, 2 opel, 1 de vw ustasının fikirlerini aldım üçü de 1.6cdti en sorunsuzu 1.6cdti'den şaşma dediler, bana garip geldi ama önerilerini dinledim. 7 yıldır yaşadığım tek sorun yağ pompası içindeki turbo vakumunun bozulması oldu. O da bana denk geldi. Belki 100 araçta bir gerçekleşebilen nadir bir arıza.
1.4'ler için yağ ve su kaçağı ile çok karşılaşıyorlarmış ustalar. Antifriz yerine su mu konuyor acaba, tamirhanelerde denk geldiğim çoğu araçta soğutma kabında su görüyorum çünkü, artık ustalar mı kullanıcılar mı koyuyor bu suyu bilmiyorum.
1.4t'lerin de çok sorunlu olduklarını düşünmüyorum ama genelde lpg ile kullanılıyorlar ve lpg'yi neye taksanız ömrünü hızlıca bitiriyor.
Birde lpg problemi var tabi.
Tüm bunları düşününce 1.3 cdti yada 1.6 cdti daha sorunsuz dizel olduğundan daha töleranslı
Aslında şu eski opellerde parça problemi olmasa watts bağlantılı bir astra j alınabilir. Büyük şehirlerde kaza sorunu yüzünden orjinal kaporta parçaları gelmesi çok uzun sürüyor. Bu yüzden yerliye geçmeyi bile düşünüyorum artık