2020 Astra j 1.4 otomotik genel bakım yardım.

Sağolun Rabbim cümlesine kaza bela vermesin.
Sağolsun forumda diğer arkadaşlarında tavsiyesi üzerine kafamda alacaklarım şu şekil oluştu gibi
yağ için şunu almaya karar verdim gibi yanlız bu 5lt 4lt olanınımı alıyım https://www.birlasshop.com/special-tec-dx1-5w-30-5l
Filtre grubunda çakma ürün korkusu ve arkadaşların bu siteyi tavsiyesi üzerine şu şekilde olacak gibi
Bujilerde buradaki arkadaşın tavsiyesi üzerine şu şekilde olacak gibi https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-astra-j-1-4-turbo-atesleme-buji-takimi-orjinal
Antifriz olayında burada bir arkadaşın tavsiyesi LUQUI MOLY antİfriz ve üzerine 1e 1 oranda saf su şeklindeydi ben onu şu şekilde yapmayı düşünüyorum
https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-g12-kfs12-kirmizi-5-l-8810 hazır karışımlı bu ürün +
https://www.onlineyedekparca.com/urun/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-12-g12-g12-21145 üstteki karışıma tam uyumlu ilave bu ürün şeklinde
nihayi olarak toplam 6lt olacak soğutma sistemindede yaklaşık bu kadar sıvı var ve donma derecesi 30+ ya çıkmış olacak
İstanbulda kontrol eden arkadaş disklerin ömrünün azaldığını balatalarla birlikte takım olarak değiştirebileceğimi söyledi
Ankaraya gelir gelmez kapan kardeşlerde alt takım kontrolü yaptırdım şimdilik bir sorun yok bin dendi
Söylediğiniz diskler için beni ankarada yönlendirebileceğiniz bir bayi veya güvenilir bir internet sitesi varmı ?
Termostat ve arka su dağıtıcı tavsiyeniz olmuş çok teşekkürler bunlar illa yan sanayimi oluyo yoksa orjinal ile arasında çok fark olmadığı veya
orjinal üretilmediği içinmi önerdiniz? birde bu ürünleri nerden teğmin edebilirim?
Taş yünü levha için ankarada gideceğim ustaya durumu izah ettiğimde yaparmı?
İlginiz alakanız çok teşekkürler.
Saygılar
Adil DEMİR

Araç 4 litre yağ alıyor, hangi yağ hesaplı ise onu alabilirsiniz. Fiyatları yakın olduğu için ben 5 litrelik alıyorum olası bir arıza kaçak durumunda başka marka yağla karıştırıp ekleme yapmak istemediğim için. Karar sizin tabi ki.

Bahsedilen diski astra j 1.6 dizel uyumlu olan olarak alabilirsiniz diski ve balatayı o şekilde alırsanız sorun yaşamazsınız. Eğer bulabilirseniz hi q marka balata tavsiye ederim. Bulamazsanız araştırıp tercih edebilirsiniz. İyi ürünler var.

Turbo j hocam forumun tecrübelisi bana da faydası çok oldu. Kendisinin size önerdiği şeyler sıklıkla herkesin başına gelen olmasa da olası riski azaltmak adına. Aracın yağı suyu vb temel ihtiyaçlarını toparladıktan ve biraz tanıdıktan sonra onlara da kulak vermeniz faydanıza olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Tekrar selam hocam
Bu BCM Ünitesine poşet geçirme olayına takıldım 6 ay araba araştırdım en son opelin bu modeline karar verdim
sağlam sıkıntısız diye 2024 yılında arbanın parçasına poşet geçirmek nedir diyede sormadan edemiyo insan.
Durum böyleyse yapacak birşey yok herhangi bir elektrikçi veya usta bunu yapabilir sanırım.
Tekrar teşekkürler
Allaha emanet olun

Hocam arıza açan çoğu noktada Orjinal parça kullanmadım. Kullanmaktan da kaçtım.

Çünkü orjinal Su Radyatörü Şanzıman Yağı kaçırmaya başladı değiştirdim. Orjinal üreticisi Mahle Behr taktım 15 gün sonra kendiliğinden delindi bu sefer Su kaçırmaya başladı.

Geri gönderip Yerli üretim Kale ile değişim yaptık bir sene oldu çok şükür sorun yok.

Pistonları Değiştirdim Orjinal Nüral Göetze 8 bin liraydı 7 bin liraya Yerli üretim güçlendirilmiş King taktım.

Kendi Orjinal Plastik arka su Dağıtıcısını METAL Yerli üretim Umt ile değiştirdim.

Yine Termostatını Yerli üretim METAL 95 C Derecelik Umt ile değiştirdim.

750 Liralık Plastik Karter Havalandırma Borusunu söküp attım. Yerine 20 Liralık bildiğiniz Hortum taktım.

BCM ünitesini çöp poşeti içine koydum. Sorun kökten çözüldü.

15 bin Liralık Yerli Atiker LPG taktırdım hem Ekonomik hem de Piston Kırma olayına garanti önlem kafam rahat.

Benzin filtresi Pompayla birlikte değişen bu araçların hem maliyeti hem de Sıhhati noktasında Pompaya Uyutucu Röle taktım. LPG'ye geçince otomatik Benzin Pompası Durmakta.

Ayrıca Kanister valfini de Körledim. Çeyrek depo Benzinle geziyorum zaten Pompası çalışmıyor sirkülasyon yok. Benzin Buharı gibi bir derdim kalmadı.

Motor Yağ Tapasına Mıknatıs koydum. Genleşme Kabına Mıknatıs bağladım. Metal çapaklarını inanılmaz topladı. Devirdaim pompasının aşınmasını Yağ Soğutucu Kalorifer Peteği gibi yerlerin tıkanmasını önler. Motor içindeki Metal tozları özellikle Yataklarda aşınmaya neden olmaktadır.

Otomatik vites olmasına içinde Mıknatıslar bulunmasına rağmen yine de koydum. Özellikle 2013 öncesi Manuel vitesli Opel araçların Şanzıman yağ tapasına Mutlaka konulmalıdır.

Hava Filtre kutusu Turbo emiş borusu İntercooler çıkışından Boğaz Kelebeğine kadar olan Hava Hattını Yalıtım malzemesi ile kapladım üzerine Alüminyum band Sardım. İAT giriş Hava Sıcaklığını 10-15 C Derece kadar Düşürdü. Yaz Sıcağında Performansı iyileşti.

Öyle pahalı Yağlara Antifrizlere girmeyin Sertifikasyonu tutuyorsa Orjinalse en ucuzunu Tercih edin. Ucuz olan markaların Sahtesi daha azdır.

Yukarıda yazdığım noktalar çoğu insanın sorun yaşadığı Kronik problemlerdir. Başından önlem alırsanız iyi olacaktır.

Allah kaza bela arıza vermesin..
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
Araç 4 litre yağ alıyor, hangi yağ hesaplı ise onu alabilirsiniz. Fiyatları yakın olduğu için ben 5 litrelik alıyorum olası bir arıza kaçak durumunda başka marka yağla karıştırıp ekleme yapmak istemediğim için. Karar sizin tabi ki.

Bahsedilen diski astra j 1.6 dizel uyumlu olan olarak alabilirsiniz diski ve balatayı o şekilde alırsanız sorun yaşamazsınız. Eğer bulabilirseniz hi q marka balata tavsiye ederim. Bulamazsanız araştırıp tercih edebilirsiniz. İyi ürünler var.

Turbo j hocam forumun tecrübelisi bana da faydası çok oldu. Kendisinin size önerdiği şeyler sıklıkla herkesin başına gelen olmasa da olası riski azaltmak adına. Aracın yağı suyu vb temel ihtiyaçlarını toparladıktan ve biraz tanıdıktan sonra onlara da kulak vermeniz faydanıza olur.

Hocam Astra J 1.6 T 1.6 D Balatası ve Kaliperleri kullanılabilir Mokka ile aynıdır sorun olmaz. Ancak DİSK UYMAZ!

Astra J 1.3 D - 1.6 - 1.4 T 105 mm Bijon aralığına sahipken 1.6 T ve 1.6 D versiyonların 115 mm Bijon aralığı vardır.

Ya Astra K 1.6T - 1.6 D yada Mokka X Diski olması gerekir. Bu araçların Ön Fren Disklerinin Bijon aralığı 105 mm çıkmaktadır.

Mokka araçların Tüm Motor versiyonları 300 mm 105x5 ölçülü Disk kullanmaktadır.

Ben Kaliperleri 3 bin lira civarına Çıkma olarak aldım. Diskler 2 bin liraydı Yerli Bsg Başbuğ firmasının.

Büyük Kaliperlerin Saplamaları daha Kalındır montajda Yağlayıp Saplamayı basın kendine Diş açacaktır. Taşıyıcı alüminyum malzemedir. Yada matkapla 1 mm Genişletilebilir. Hangisi Frencinin kolayına gelirse.

Balata olarak üzerinde Hı - Q vardı memnundum. Şu an 499 Liraya aldığım En Ucuz Yerli Üretim Eurorepar marka Balata mevcut. Bakalım ne olacak.

Elimde Orjinal sıfır ATE marka SERAMİK Ön Fren Balatası mevcut. Almanya'dan Hediye geldi. Fakat Diskleri Büyütünce kullanamadım.

Türkiye'de bu ürünü Bulamazsınız. Mercedes sadece ATE marka Kullanır. Audi BMW gibi araçların üst Segment otomobillerinde yine bu marka kullanılmaktadır. SERAMİK Fren Sadece M ve RS serilerinde vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
Hocam arıza açan çoğu noktada Orjinal parça kullanmadım. Kullanmaktan da kaçtım.

Çünkü orjinal Su Radyatörü Şanzıman Yağı kaçırmaya başladı değiştirdim. Orjinal üreticisi Mahle Behr taktım 15 gün sonra kendiliğinden delindi bu sefer Su kaçırmaya başladı.

Geri gönderip Yerli üretim Kale ile değişim yaptık bir sene oldu çok şükür sorun yok.

Pistonları Değiştirdim Orjinal Nüral Göetze 8 bin liraydı 7 bin liraya Yerli üretim güçlendirilmiş King taktım.

Kendi Orjinal Plastik arka su Dağıtıcısını METAL Yerli üretim Umt ile değiştirdim.

Yine Termostatını Yerli üretim METAL 95 C Derecelik Umt ile değiştirdim.

750 Liralık Plastik Karter Havalandırma Borusunu söküp attım. Yerine 20 Liralık bildiğiniz Hortum taktım.

BCM ünitesini çöp poşeti içine koydum. Sorun kökten çözüldü.

15 bin Liralık Yerli Atiker LPG taktırdım hem Ekonomik hem de Piston Kırma olayına garanti önlem kafam rahat.

Benzin filtresi Pompayla birlikte değişen bu araçların hem maliyeti hem de Sıhhati noktasında Pompaya Uyutucu Röle taktım. LPG'ye geçince otomatik Benzin Pompası Durmakta.

Ayrıca Kanister valfini de Körledim. Çeyrek depo Benzinle geziyorum zaten Pompası çalışmıyor sirkülasyon yok. Benzin Buharı gibi bir derdim kalmadı.

Motor Yağ Tapasına Mıknatıs koydum. Genleşme Kabına Mıknatıs bağladım. Metal çapaklarını inanılmaz topladı. Devirdaim pompasının aşınmasını Yağ Soğutucu Kalorifer Peteği gibi yerlerin tıkanmasını önler. Motor içindeki Metal tozları özellikle Yataklarda aşınmaya neden olmaktadır.

Otomatik vites olmasına içinde Mıknatıslar bulunmasına rağmen yine de koydum. Özellikle 2013 öncesi Manuel vitesli Opel araçların Şanzıman yağ tapasına Mutlaka konulmalıdır.

Hava Filtre kutusu Turbo emiş borusu İntercooler çıkışından Boğaz Kelebeğine kadar olan Hava Hattını Yalıtım malzemesi ile kapladım üzerine Alüminyum band Sardım. İAT giriş Hava Sıcaklığını 10-15 C Derece kadar Düşürdü. Yaz Sıcağında Performansı iyileşti.

Öyle pahalı Yağlara Antifrizlere girmeyin Sertifikasyonu tutuyorsa Orjinalse en ucuzunu Tercih edin. Ucuz olan markaların Sahtesi daha azdır.

Yukarıda yazdığım noktalar çoğu insanın sorun yaşadığı Kronik problemlerdir. Başından önlem alırsanız iyi olacaktır.

Allah kaza bela arıza vermesin..
Üstadım öncelikle kutlarım aracınıza erinmeden yaptıklarınızı takdir ettim ben okurken yoruldum MAAŞALLAH.
Umt parçalara baktım A14net motor koduna uygun yazıyor b14 motorada uygulanabilirmi?
Mıknatısı neodyum olanlardan kapağın boyutuna uygun alıp iç kısmamı koydunuz? ( YÖNTEM ÇOK KAFAMA YATTI BRAVO SİZE )
Yalıtım malzemesi ile kaplama işini kendim halledebilirmiyim emin olamadım bu işi sanayide kim yapar ki acaba ?
BCM ünitesi ile ilgili youtube da bir video izledim evet basit bir işlem onu kendim halledicem.
Fren diski değişimine girmiycem şimdilik ben işin aslı çok çok sakin bir kullanıcıyım dışardan gören 80 yaşında bir amca kullanıyo sanır
o sebeple frenlerde çok performans ihtiyacım olacak durumlar yaşamadım ha ilerdede yaşamıycam değil bakıcaz.
Ben bu aracı almadan belkide burda okuduğum yorumlara istinaden b14 motor kodu olmasına hatta 2018 sonrası tekrar revizyon görüp
hararet sorununun giderilmiş sağı solu kurcalanmamış servis kayıtlı araç almaya özen gösterdim.
Sizin tavsiyeleriniz yanlış anlamadıysam eğer hala bu sorunların devam ettiğine işaret ediyor gibi.
Yılda 5000 km bile yol yapamam o sebeple lpg hiç düşünmüyodum hatta 3 önceki aracımda ( s40 2.0t ) turbolu araçların lpg ile
ne kadar sıkıntı çıkardığını yaşamış biri olarak turbo+lpg neredeyse tövbe etmiş durumdayım ama piston problemine çözüm olarak lpg
öneriniz beni düşündürdü.
İlginiz ve açıklayıcı bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler yordum sizleri hakkınızı helal edin
kazasız belasız keyifli günler dilerim.
 
Üstadım öncelikle kutlarım aracınıza erinmeden yaptıklarınızı takdir ettim ben okurken yoruldum MAAŞALLAH.
Umt parçalara baktım A14net motor koduna uygun yazıyor b14 motorada uygulanabilirmi?
Mıknatısı neodyum olanlardan kapağın boyutuna uygun alıp iç kısmamı koydunuz? ( YÖNTEM ÇOK KAFAMA YATTI BRAVO SİZE )
Yalıtım malzemesi ile kaplama işini kendim halledebilirmiyim emin olamadım bu işi sanayide kim yapar ki acaba ?
BCM ünitesi ile ilgili youtube da bir video izledim evet basit bir işlem onu kendim halledicem.
Fren diski değişimine girmiycem şimdilik ben işin aslı çok çok sakin bir kullanıcıyım dışardan gören 80 yaşında bir amca kullanıyo sanır
o sebeple frenlerde çok performans ihtiyacım olacak durumlar yaşamadım ha ilerdede yaşamıycam değil bakıcaz.
Ben bu aracı almadan belkide burda okuduğum yorumlara istinaden b14 motor kodu olmasına hatta 2018 sonrası tekrar revizyon görüp
hararet sorununun giderilmiş sağı solu kurcalanmamış servis kayıtlı araç almaya özen gösterdim.
Sizin tavsiyeleriniz yanlış anlamadıysam eğer hala bu sorunların devam ettiğine işaret ediyor gibi.
Yılda 5000 km bile yol yapamam o sebeple lpg hiç düşünmüyodum hatta 3 önceki aracımda ( s40 2.0t ) turbolu araçların lpg ile
ne kadar sıkıntı çıkardığını yaşamış biri olarak turbo+lpg neredeyse tövbe etmiş durumdayım ama piston problemine çözüm olarak lpg
öneriniz beni düşündürdü.
İlginiz ve açıklayıcı bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler yordum sizleri hakkınızı helal edin
kazasız belasız keyifli günler dilerim.

Tüm Uygulamaların resimli anlatımlarını paylaştım burada hocam. Antifriz Filtresi olarak aratabilirsiniz.

İki küçük mıknatısı aralarından iplik geçecek şekilde birbirine tutturdum. Genleşme kabınının etrafına Mıknatıs alt sağ tarafa gelecek şekilde bağladım.

Diğer saydığım Kanister valfi ve uyduruk Karter Havalandırma Borusu Kronik Sorunlardır.

1.4 t ünite LPG'de sorun çıkarmayan ender motorlardandır. LPG'de yüksek Oktan nedeniyle Piston Kırma çok daha nadir görülür.

2 ohm enjektör ve AFR ayarı varsa korkmayın. Atiker Akl atikfast sistemi sorunsuz kullanıyorum.

Astra J 1.4 t sedan Ruhsat ağırlığı 1550 Kg olan bir araçtır. 276 mm çaplı ön fren diski kullanır.

D sınıfı Passat B8 1.4 tsi dahi 1390 Kg ağırlığındadır. Passat ön Fren diskleri 315 mm çapındadır.

Araç yüklü ve Rampa aşağı inerken yola Aniden Köpek fırlasa 276 mm Disklerle DURAMAZSINIZ. Kendiniz de Deneyebilirsiniz.

A14NET Euro 5 B14NET Euro 6 normuna sahiptir. Katalizörleri ve ECU Yazılımı farklıdır. 2018 sonrası 95 C Derecede daha serin çalışmaktadır Termostatları değiştirilmiştir. Fakat Metal yan sanayi daha güvenilirdir.
 
Tüm Uygulamaların resimli anlatımlarını paylaştım burada hocam. Antifriz Filtresi olarak aratabilirsiniz.

İki küçük mıknatısı aralarından iplik geçecek şekilde birbirine tutturdum. Genleşme kabınının etrafına Mıknatıs alt sağ tarafa gelecek şekilde bağladım.

Diğer saydığım Kanister valfi ve uyduruk Karter Havalandırma Borusu Kronik Sorunlardır.

1.4 t ünite LPG'de sorun çıkarmayan ender motorlardandır. LPG'de yüksek Oktan nedeniyle Piston Kırma çok daha nadir görülür.

2 ohm enjektör ve AFR ayarı varsa korkmayın. Atiker Akl atikfast sistemi sorunsuz kullanıyorum.

Astra J 1.4 t sedan Ruhsat ağırlığı 1550 Kg olan bir araçtır. 276 mm çaplı ön fren diski kullanır.

D sınıfı Passat B8 1.4 tsi dahi 1390 Kg ağırlığındadır. Passat ön Fren diskleri 315 mm çapındadır.

Araç yüklü ve Rampa aşağı inerken yola Aniden Köpek fırlasa 276 mm Disklerle DURAMAZSINIZ. Kendiniz de Deneyebilirsiniz.

A14NET Euro 5 B14NET Euro 6 normuna sahiptir. Katalizörleri ve ECU Yazılımı farklıdır. 2018 sonrası 95 C Derecede daha serin çalışmaktadır Termostatları değiştirilmiştir. Fakat Metal yan sanayi daha güvenilirdir.
Hocam mıknatıs paylaşımınızı inceledim 2 adet neodyum güçlü mıknatısı biri genleşme tankının içine biride dışına gelecek şekilde tuttursak böylelikle içerdekini dışardakini aşağı yukarı hareket ettirerek konumunu çok rahat ayarlarız optimum konumu ayarladıktan sonra dışardakini genleşme tankına ilerde ayırmak gerektiğinde sorun çıkarmıycak şekilde slikonla falan sabitlesek ve arada temizlemek icap ettiğinde dışardaki mıknatsı tutturduğumuz malzemeden ayırıp kaydırarak genleşme tankının ağzına doğru yaklaştırıp elimizle veya bir karga burun yardımıyla çıkarıp temizliğni yapıp tekrar yerine koyabiliriz neodyum mıknatıslar güçlü olduğundan içerdekinin sarsıntı ve vibrasyon etkisyle kurtulup tankın içinde veya daha kötüsü boruların içine gitmesini engellemiş oluruz aradaki traktör filtersini kullanmadan bu şekilde bir çözüm üretsek nasıl olur. Örnek bir video ekliyorum
Metal yan sanayi termostat takmakta bir sıkıntı görmüyorum sonuçta ısı altında metal ve plastiğin dayanımı tartışılmaz parçayı internette arattığımda
A14 motora uyumludur yazıyor b14 motorada uygulanabiliyormu?
Frenlerle ilgili verdiğiniz örnek çok yerinde olmuş azıcık fizik bilen biri için aradaki farkı görmek çok zor olmasa gerek %10 daha hafif araca % 10 daha büyük
disk konmuş. fren diskleriyle ilgili değişim yoluna gidicem gibi yanlız kaliper saplamalarını yağlayıp kendine diş açacak şekilde bir nevi klavuz vazifesi
gördürmek çok kafama yatmadı zorlamadan mutevellit metal mukavemetini yitirebilir içini kendi saplamsıyla doldurup kaynatıp tornalayıp tekrar delip kalın kaliper saplamasına göre diş açmak veya eski saplamanın diş dibi çapı yeni saplamanın diş dibi çapını kurtarıyosa delip yeni diş çekmek daha mantıklı duruyor gibi.
Not : diş ve saplama ile ilgili söylediklerimi 20 yıl önce mesleği bırakmış bir tornacı olarak yazdım umarım bilgiçlik algılamazsınız.
Saygılar çok teşekkürler bu arada hangi şehirde yaşıyorsunuz Ankarada kalender bir usta servis arayışındayım varmı bu konuda bir tavsiyeniz.
 
Hocam Astra J 1.6 T 1.6 D Balatası ve Kaliperleri kullanılabilir Mokka ile aynıdır sorun olmaz. Ancak DİSK UYMAZ!

Astra J 1.3 D - 1.6 - 1.4 T 105 mm Bijon aralığına sahipken 1.6 T ve 1.6 D versiyonların 115 mm Bijon aralığı vardır.

Ya Astra K 1.6T - 1.6 D yada Mokka X Diski olması gerekir. Bu araçların Ön Fren Disklerinin Bijon aralığı 105 mm çıkmaktadır.

Mokka araçların Tüm Motor versiyonları 300 mm 105x5 ölçülü Disk kullanmaktadır.

Ben Kaliperleri 3 bin lira civarına Çıkma olarak aldım. Diskler 2 bin liraydı Yerli Bsg Başbuğ firmasının.

Büyük Kaliperlerin Saplamaları daha Kalındır montajda Yağlayıp Saplamayı basın kendine Diş açacaktır. Taşıyıcı alüminyum malzemedir. Yada matkapla 1 mm Genişletilebilir. Hangisi Frencinin kolayına gelirse.

Balata olarak üzerinde Hı - Q vardı memnundum. Şu an 499 Liraya aldığım En Ucuz Yerli Üretim Eurorepar marka Balata mevcut. Bakalım ne olacak.

Elimde Orjinal sıfır ATE marka SERAMİK Ön Fren Balatası mevcut. Almanya'dan Hediye geldi. Fakat Diskleri Büyütünce kullanamadım.

Türkiye'de bu ürünü Bulamazsınız. Mercedes sadece ATE marka Kullanır. Audi BMW gibi araçların üst Segment otomobillerinde yine bu marka kullanılmaktadır. SERAMİK Fren Sadece M ve RS serilerinde vardır.

Balataları hep aynı yerde değişiyorum usta dizelin diski balatası uyuyor demişti belki de ben yanlış anladım yada onun kafası karıştı. Sonraki değişim de yine soracağım.

Marka olarak hem önceki astra aracımda hem şimdi ki araçta hi q kullandım ne ses yaptı nede farklı sorun çıkardı. Memnun kaldığım için başka markaya hiç yönelmedim.

Biliyorsunuz ben kırık sekman olayını da yaşadım ama işte aracı seviyoruz bakalım nereye kadar nazını çekeceğiz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Hocam mıknatıs paylaşımınızı inceledim 2 adet neodyum güçlü mıknatısı biri genleşme tankının içine biride dışına gelecek şekilde tuttursak böylelikle içerdekini dışardakini aşağı yukarı hareket ettirerek konumunu çok rahat ayarlarız optimum konumu ayarladıktan sonra dışardakini genleşme tankına ilerde ayırmak gerektiğinde sorun çıkarmıycak şekilde slikonla falan sabitlesek ve arada temizlemek icap ettiğinde dışardaki mıknatsı tutturduğumuz malzemeden ayırıp kaydırarak genleşme tankının ağzına doğru yaklaştırıp elimizle veya bir karga burun yardımıyla çıkarıp temizliğni yapıp tekrar yerine koyabiliriz neodyum mıknatıslar güçlü olduğundan içerdekinin sarsıntı ve vibrasyon etkisyle kurtulup tankın içinde veya daha kötüsü boruların içine gitmesini engellemiş oluruz aradaki traktör filtersini kullanmadan bu şekilde bir çözüm üretsek nasıl olur. Örnek bir video ekliyorum
Metal yan sanayi termostat takmakta bir sıkıntı görmüyorum sonuçta ısı altında metal ve plastiğin dayanımı tartışılmaz parçayı internette arattığımda
A14 motora uyumludur yazıyor b14 motorada uygulanabiliyormu?
Frenlerle ilgili verdiğiniz örnek çok yerinde olmuş azıcık fizik bilen biri için aradaki farkı görmek çok zor olmasa gerek %10 daha hafif araca % 10 daha büyük
disk konmuş. fren diskleriyle ilgili değişim yoluna gidicem gibi yanlız kaliper saplamalarını yağlayıp kendine diş açacak şekilde bir nevi klavuz vazifesi
gördürmek çok kafama yatmadı zorlamadan mutevellit metal mukavemetini yitirebilir içini kendi saplamsıyla doldurup kaynatıp tornalayıp tekrar delip kalın kaliper saplamasına göre diş açmak veya eski saplamanın diş dibi çapı yeni saplamanın diş dibi çapını kurtarıyosa delip yeni diş çekmek daha mantıklı duruyor gibi.
Not : diş ve saplama ile ilgili söylediklerimi 20 yıl önce mesleği bırakmış bir tornacı olarak yazdım umarım bilgiçlik algılamazsınız.
Saygılar çok teşekkürler bu arada hangi şehirde yaşıyorsunuz Ankarada kalender bir usta servis arayışındayım varmı bu konuda bir tavsiyeniz.

Hocam mıknatısı Genleşme kabınının Dışına Yapıstırın yada bağlayın. Antifriz içerisinde iyi sonuç vermeyebilir. Zaten Mıknatıslar Sıcağı sevmez.

Ağır bakım esnasında Genleşme kabını da Değistirin. Bu araçların Plastik aksamı biraz kalitesizdir. Plastik Arka su dağıtıcı ve Termostatı sürekli çatlar.

Fren Kaliperi Dişli yapıda fakat Tutucu Yuvaları Dişsiz hocam.

Cıvata çelik ancak taşıyıcı Alüminyumdur. Cıvata bir nevi kılavuz gibi kendine yiv açabilmekte çünkü cıvata sadece 1 mm daha kalın. Fakat biraz uğraştırır.

Matkapla yağlayıp genişletmek daha kolaydır. Benim aracın sol taşıyıcı Alüminyumken sağ taraf Döküm çıktı. Muhtemelen değişmiş.

Astra fren güçlendirme yazarsanız işlemi görsel olarak paylaşmıstım.

Ankara'da rs garaj var Opel üstüne uzmandır ancak Kalender mi bilemem.

Benim Paylaştığım Kronik Emme Manifoldu arızasına Kesin Çözüm videosundaki işlemi bilen uygulayan Ustaya henüz Rastlamadım.

Bu sistemi Amerikalı bir 1.4t Buick Encore kullanıcısı geliştirmiş. 25.000 Liralık Manifold değişim masrafını 500 Liraya Manifoldu dahi SÖKMEDEN Kesin olarak çözmüş.
 
Balataları hep aynı yerde değişiyorum usta dizelin diski balatası uyuyor demişti belki de ben yanlış anladım yada onun kafası karıştı. Sonraki değişim de yine soracağım.

Marka olarak hem önceki astra aracımda hem şimdi ki araçta hi q kullandım ne ses yaptı nede farklı sorun çıkardı. Memnun kaldığım için başka markaya hiç yönelmedim.

Biliyorsunuz ben kırık sekman olayını da yaşadım ama işte aracı seviyoruz bakalım nereye kadar nazını çekeceğiz. :)

Hı Q balata güzeldir Kore malıdır. Tabi ATE en üst segment orası ayrı. Hele bir de Seramik oldu mu efsanedir.

300 mm Seramik ATE bulsam hemen alırdım lakin pahalı diye getirmiyorlar. Bendeki 276 mm Seramik Balata takımı fiyatları dahi 105 Euro civarında.

Tabi hediye geldiği için ben de yarı fiyatına hocam😊
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
Hocam mıknatısı Genleşme kabınının Dışına Yapıstırın yada bağlayın. Antifriz içerisinde iyi sonuç vermeyebilir. Zaten Mıknatıslar Sıcağı sevmez.

Ağır bakım esnasında Genleşme kabını da Değistirin. Bu araçların Plastik aksamı biraz kalitesizdir. Plastik Arka su dağıtıcı ve Termostatı sürekli çatlar.

Fren Kaliperi Dişli yapıda fakat Tutucu Yuvaları Dişsiz hocam.

Cıvata çelik ancak taşıyıcı Alüminyumdur. Cıvata bir nevi kılavuz gibi kendine yiv açabilmekte çünkü cıvata sadece 1 mm daha kalın. Fakat biraz uğraştırır.

Matkapla yağlayıp genişletmek daha kolaydır. Benim aracın sol taşıyıcı Alüminyumken sağ taraf Döküm çıktı. Muhtemelen değişmiş.

Astra fren güçlendirme yazarsanız işlemi görsel olarak paylaşmıstım.

Ankara'da rs garaj var Opel üstüne uzmandır ancak Kalender mi bilemem.

Benim Paylaştığım Kronik Emme Manifoldu arızasına Kesin Çözüm videosundaki işlemi bilen uygulayan Ustaya henüz Rastlamadım.

Bu sistemi Amerikalı bir 1.4t Buick Encore kullanıcısı geliştirmiş. 25.000 Liralık Manifold değişim masrafını 500 Liraya Manifoldu dahi SÖKMEDEN Kesin olarak çözmüş.
Söylediğiniz kafama yattı hocam sıcak sıvı ve antifriz içinde mıknatıs sıkıntı yaratabilir güçlü biraz geniş bir mıknatıs alıp
genleşme tankının dışına bir şekilde tutturup devam edicem aynen dediğiniz gibi ağır bakımda tankı mıknatısın biriktirdiği pisliklerle
birlikte atıp yensini takmak çok mantıklı.
Kardeşim makine mühendisi Ankara ostimde hidrolik üzerine çalışıyo benimde eski meslekten kalma tornacı tanıdıklarım var
bi müsait zamanda frenler ve hortumalar için onlardan destek alıcam muhtemelen matkapla genişletme yoluna gideriz.
Peki merak ettiğim bu zahmete girmeden ne biliyim daha kaliteli balata veya disk veya sıkıştırma gücü yüksek kaliper ve bu sıkıştırmaya
dayanacak disk ve balata kombinasyonu ile sorun giderilemezmi? Tabi bunu söyleyince şuda akla geliyo güçlü kalperi besleyecek hidrolik
pompası ihtiyacı. İleri derece modifiye yapanlar fren hidrolik pompası hortumları titanyum diskleri seramik balataları falan komple sistemi değiştirip güçlendirme sağlayabilir belki ama bu seferde masraf bel büker gibi
Gene en mantıklı sizin uyguladığınız çözüm gibi duruyor.
İlginiz için Çok teşekkürler Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Geri
Üst