2020 Astra j 1.4 otomotik genel bakım yardım.

Bu durum epey kötüymüş hocam. Verdiğiniz değerler umarım benzin değilde LPG tüketimidir. Benzin ise zaten dayanılmaz. Ben ve çevremde 2019 dan beridir dört tane astra j sedan oldu. Biri 2019 diğer üçü 2020 modeldi. Hepsinin ortak noktası motorun güçlü olmasıydı. Sizin anlattıklarınızdan sonra servise işim düşerse aman yazılıma falan ellemeyin diye başlarında beklerim. Sizin durumda epey can sıkıcı anladığım kadarıyla yeni modellerden yazılımda alamıyorsunuz eskiyi ve orjinali bulmalı bir de rızasını almalısınız. Allah kolaylk versin. Araca yaptıklarınızı düşününce bunundan altından kalkarsınız diyorum.

Yakınımda 2015 makyajlı 1.4 t İnsignia var. Ben ondan özendim.

Araç LPG'li bir de Yazılımlı 170 Hp Araba ROKET gibi.

Uzun Yolda 6 Litre LPG Tüketir. 32 Litrelik depoyla 500 KM Yol yaptı şaka gibi.

1600 kg İnsignia Clio gibi yakmakta dedim araca ısındım.

İnsignia 1.4 Turboların Otomatik Vitesli versiyonu olmaması nedeniyle ben de Astra sedan aldım.

Fakat Şehir içinde yazın 9-11 Litre kışın 11-13 Litre arası BENZİN yakıyor.

Uzun Yolda 7 Litre Benzin 8,5 Litre LPG Tüketir. Garip şekilde LPG fazla yakarken

Şehir içinde 11,5 Litre Benzin yakan araç LPG'de 13 Litre tüketmekte Allah'tan.

Tavsiyem Kesinlikle OPEL SERVİSİNE Gitmeyin. Her SPS uygulamasında Yazılım Güncellemesinde Motor Torkunu Ufak Ufak çaktırmadan Kısacaklar.
 
Allah hayırlı günlerde kullanmak nasip etsin üstadım..

Lakin BP Benzini kullansanız dahi Piston Kırma Riski mevcut. Sizden Ricam LPG taktırın.

Yağ olarak yine BP ürünü Castrol Yağ ucuz ve güzeldir. Motul de iyidir. Liqui Moly de katkı miktarı fazla olsa da başarılıdır. Önemli olan APİ SP standardıdır.

Makine ile 8 Litre Şanzıman Yağı Değişimi hem daha Pahalı hem de içeride Tork Konvertöründe Hava Boşluğu bırakabilme Riski vardır.

Bu nedenle Tapadan 5 Litre değiştirdim 3 bin km sonra bir 5 Litre daha değiştirdim. Toplamda 4.000 Lira tuttu.

Araç alımında BENİ GM ALDATTI.

Geçen yıl İzmir'de Mütevazi bir aileden Boyasız Değişensiz diyerek bu aracı aldık.

Sunroof var Ekran var Araç SERVİS Bakımlı dedik yapıştık.

Aracın Eksper Raporu da Mevcut. Motor Performansı %74 Çıkmış.

Fakat Eksper TESTİNDE Motor 140 HP Gücünde %100 GÜÇTE diyor.

Lakin Araba Hantal Alt Devirlerde 1.6 Atmosferik kadar bile değil.

Araç Sahibi belki TURBO Arızalı olabilir Masrafını Düşeyim diyince Pazarlıkla aracı 650 bin Liraya aldık.

Tabi Uyguna aldık diye sevindik.

Aracı Turbocuya götürdük her şey NORMAL denildi.

Araba Yürümüyor diye Chip Tuning yaptırdık hiçbir Değişiklik olmadı.

Baktık çözüm bulamadık aracı Satalım dedik.

Müşteri şehir dışından geldi aracı test etti bunun Motoru sorunlu dedi.

Yok Turbo çatlağı var fiyattan düşelim falan dediysem de fayda etmedi.

Adam bu araca KOMPRESYON Testi yaptırmadan almam diye tutturdu.

Teste sanayiye gittik. Hadi Bujileri Sökerken bir Tane Buji çıkmadı YALAMA oldu.

Uğraş uğraş yok olmadı sonunda bizim Üst Kapak açıldı.

Açılmışken Subaplar Çelikle değişsin hadi Pistonları Güçlendirilmiş takalım derken Maliyet arttı.

Radyatör delindi Şanzıman Yağı değişti Hararet Yazılımı atıldı Yağ Soğutucusuydu Termostatıydı toplamda 72 bin Lira masraf çıktı.

Fakat halen daha araba Yürümüyor ve Satamıyorum.
Hocam Allah yardımcınız olsun zor bi durum
üstteki diğer arkadaşla olan mesajlarınızıda okudum ecu yazılımı falan
mekanikten eski meslek dolaysıyla hasbel kader biraz anlasamda teknik konularda çok bilgisizim
ama anladığım kadarıyla çözüm sizi baya yıpratmış
ve hala arayış içindesiniz umarım bir hale çare bulunur.
Önceki mesajlardada bunu konuşmuştuk ama ricanız üzerine tekrar sormak istiyorum
Astra j lerle ilgili yerli yabancı 100 e yakın video izledim
gene yerli yabancı ayırmadan belki 500 sayfa yorum okudum
İşin aslı geçen sene araba arayışına başlayınca ve otomatik isteyince
önce hangi otomatik şanzıman olsun diye başladım en sonunda tork konvertörlü araç almanın en mantıklısı olacağına karar verdim
ikinci sıra cvt şanzımandı lakin cvt nin gücü ciddi törpülediğiyle ilgili birton şikayet okuyunca tork konvertörlüye yoğunlaştım
bütçem civarına alabileceğim (800-1300 arası )

pejo 508 dizel 1.5 blue hd bu aracı baya inceledim adblue tankı arızası ve kanser gibi
bir başlayınca sonu gelmemesi yüzünden eledim

honda fd6 Motor sağlam atmosferik , şanzıman sağlam tork konvertörlü 5 ileri
lakin kaporta bildiğin yağ tenekesi 1 videoda vatandaş serçe parmağıyla kaputa bastırınca yamuluyodu can taşıycaz diye vaz geçtim

Toyota corolla 2011-2012 revizyonlu 124 lük motor makyajlı kasa tork konvertör lakin 4 ileri şanzıman
vites geçiş aralıkları çok yüksek ve anlamdığım bir şekilde satılmıyo ilanda 6 ay önce gördüğüm araba hala duruyo

bmw 3 serisi 2011-2015 zf şanzıman tork konvertörlü kağıt üstünde herşey istediğim gibi duruyodu fakat ondada
motor çeşitliliği kronikleri yürütme maliyetleri oda olmadı

S60 1,5T 2016-2018 Arası özellikle 2018 ve sonrası Amerika üretimi 6 ileri aisin şanzıman turbo beslemeli 156 lık motor
herşeyiyle 10 numara araba daha önceki aracım sağolsun beni volvo bilirkişisi yaptı yedek parça
usta hiç sıkıntım yok lakin önceki arcımda yaşadığımız tatsız durumlar yüzünden babam gene gidip
volvomu aldın diyecek birde müşterisi yok diye vaz geçtim ( 45 yaşındayım lakin bizde baba yaş kaç olursa olsun baba )

c180 2012-2013 7 ileri kendi üretimi tork konvertörlü şanzıman sıkıntısız motor lakin bütçeme uygun temizini malesef bulamadım

İnsignia 1.6 dizel 2016 sonrası cosmo paket veya Astra 1.6 dizel elit paket tork konvertörlü şanzıman dizel motor bütçeme göre
temiz düzgün araçlarda var piyasada lakin şu dpf arızası ve sinir bozucu zincir sesi dolayısıyla vaz geçtim

En son kafama yatan parçası ustası bol alanı satanı bol Astra j 1.4 t sport kaldı çok uzun araştırmalar sonucu
2015 öncesi a14 motorların piston problemlerini 2015- 2018 arası b14 araçların hararet ve subap yakma problemlerini gördüm
tam bundanda vaz geçecektimki 2018 sonrası hararet problemi için motorda revizyona gittiklerini öğrendim biraz daha
inceleyip yerli yabancı forumlarda baktığımda dexos yağ kullanımı kaliteli antifriz kullanımı ve düzenli bakımı yapıldığında
çokta sorun yaratmadığını gördüm.

Araçta herkesin ortak şikayetleri ağırlık yakıt ve şanzıman yağı değişimi
sizin yaptırdığınız şanzıman yağı değişiminde şanzımandaki yağ tam manasıyla değişmiyo kartelde toplamda 9 litre yağ var
ilk seferde 4.5 boşalıp 4.5 doluyo içerdeki yağ % 50 oranında temizleniyo ve içerdeki kalıntılar homojen bir şekilde eşit
olarak kirli temiz tam olarak birbirine karışıyo evet içerideki kirlilik % 50 ye düşüyo belki ama tam temizlik olmuyo
ikinci değişimde aynı şey tekrarlanıyo bu seferde içerdeki kirlilik % 25 e düşüyo ve zamanla viskolitesini yitirmiş eski yağ
yeni yağa karışıp onuda etkiliyo bu değişimi 1000 km arayla 7 defa tekrarlasanız bile hala sistemde % 1 oranında kirli yağ ve
metal tozu karışımı dolaşmaya devam ediyo bu yağ değişimiyle ilgili çok fazla yorum ve yaptıran insanların deneyimlerini
okudum sonuç neredeyse şu şekildeydi %60 makina ile değişim % 30 sizin yöntem 2 seferde değişim %8 şanzıman yağı değişmez
% 2 eksildikçe üstten tamamla bende bu yorumlar sonucunda makina ile değiştirttim tek seferde 9lt motul yağ değişimi
için toplamda 8500tl ödedim 10-15 gün kadar oldu şimdilik iyiyiz çok Şükür.

Evet bu motorlar lpg ye çok uyumlu hatta fabrikanın direk lpg li ürettikleri var
ancak 2018 model sonrası kullanıcılarının yerli yabancı fark etmeksizin siz hariç hiçbiri tavsiye etmemiş hatta sakın ha sakın diyenler var
birde turbo beslemeli araçlarda lpg yağlı sistem vsl2-3 atiker gold falan hiç fark etmeksizin bobin arızası
yüksek sıcaklık tortu egzoz ve sensör kaynaklı arıza lambası problemleri bitmiyor malesef yada en azından benim tecrübem bu yönde .

Tavsiyeleriniz benim için çok değerli lakin benim kullanım durumum şöyle olacak gibi
senede en fazla taş çatlasa 5000 km dolayısıyla senede 1 kere 5000 km de bir bakım
bakımlarınıda luqıu moil yağ gm filtreler gerek olursa gm buji bobin hatta senede 1 kere 5000 km de
gene luqıu antifriz ve sizin tavisye ettiğiniz şekilde mıknatısla tortuları toplayan bir düzenek
artı genleşme tankı değişimi şeklinde olacak.
Evet yılda 20-30 bin km yapan kullanıcıları yakıt ve bakım maliyeti çok yorabilir
fakat bende böyle durumların olacağını çok düşünmüyorum.
Tavsiyeleriniz çok olumlu ve bütçe dostu bunu çok takdir ediyorum
ilk konuyu açarkende belirttiğim gibi çok yan sanayi parça taraftarı değilim orjinalden yanayım
ama kendini ispatlamış orijinalden bile üstün markalarda yok değil bu ürünlerede kesinlikle olmaz diyecek bir takıntı
durumum yok.

Biraz konu dışı ama 15 yaşında italyan malı piaggio motorum var sıfır almıştım
şuan 100 bin km de gerekirse italyadan getirtip orjinal parça ile değişimlerini yapıyorum
kitapçığı 10 bin diyo 3 binde bir bakım yaptırıyorum şimdiye kadar beni hiç üzmedi
Bu örnek çok doğru değil lakin Araca gerekli bakımlarını yaptığımda şansıma önceki sahibide
böyle yapmış çok beni üzmez diye düşünüyorum.

Ama fren diskleri mıknatıs V kayışı buji bobin antifriz ve metal termostat gibi çok değerli tavsiyerinzi hemen uygulamya geçicem
Allah razı olsun erinmeden dinleyip yanıtladınız siz ve sizinde mesajlaştığınız diğer arkadaşa çok teşekkürler.
Temennim en kısa sürede sizde probleminiz çözer ve hayırlı haberlerinizi bize bildirirsiniz.
Kazasız belasız sıkıntısız günler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano ve turbo_j
Hocam Allah yardımcınız olsun zor bi durum
üstteki diğer arkadaşla olan mesajlarınızıda okudum ecu yazılımı falan
mekanikten eski meslek dolaysıyla hasbel kader biraz anlasamda teknik konularda çok bilgisizim
ama anladığım kadarıyla çözüm sizi baya yıpratmış
ve hala arayış içindesiniz umarım bir hale çare bulunur.
Önceki mesajlardada bunu konuşmuştuk ama ricanız üzerine tekrar sormak istiyorum
Astra j lerle ilgili yerli yabancı 100 e yakın video izledim
gene yerli yabancı ayırmadan belki 500 sayfa yorum okudum
İşin aslı geçen sene araba arayışına başlayınca ve otomatik isteyince
önce hangi otomatik şanzıman olsun diye başladım en sonunda tork konvertörlü araç almanın en mantıklısı olacağına karar verdim
ikinci sıra cvt şanzımandı lakin cvt nin gücü ciddi törpülediğiyle ilgili birton şikayet okuyunca tork konvertörlüye yoğunlaştım
bütçem civarına alabileceğim (800-1300 arası )

pejo 508 dizel 1.5 blue hd bu aracı baya inceledim adblue tankı arızası ve kanser gibi
bir başlayınca sonu gelmemesi yüzünden eledim

honda fd6 Motor sağlam atmosferik , şanzıman sağlam tork konvertörlü 5 ileri
lakin kaporta bildiğin yağ tenekesi 1 videoda vatandaş serçe parmağıyla kaputa bastırınca yamuluyodu can taşıycaz diye vaz geçtim

Toyota corolla 2011-2012 revizyonlu 124 lük motor makyajlı kasa tork konvertör lakin 4 ileri şanzıman
vites geçiş aralıkları çok yüksek ve anlamdığım bir şekilde satılmıyo ilanda 6 ay önce gördüğüm araba hala duruyo

bmw 3 serisi 2011-2015 zf şanzıman tork konvertörlü kağıt üstünde herşey istediğim gibi duruyodu fakat ondada
motor çeşitliliği kronikleri yürütme maliyetleri oda olmadı

S60 1,5T 2016-2018 Arası özellikle 2018 ve sonrası Amerika üretimi 6 ileri aisin şanzıman turbo beslemeli 156 lık motor
herşeyiyle 10 numara araba daha önceki aracım sağolsun beni volvo bilirkişisi yaptı yedek parça
usta hiç sıkıntım yok lakin önceki arcımda yaşadığımız tatsız durumlar yüzünden babam gene gidip
volvomu aldın diyecek birde müşterisi yok diye vaz geçtim ( 45 yaşındayım lakin bizde baba yaş kaç olursa olsun baba )

c180 2012-2013 7 ileri kendi üretimi tork konvertörlü şanzıman sıkıntısız motor lakin bütçeme uygun temizini malesef bulamadım

İnsignia 1.6 dizel 2016 sonrası cosmo paket veya Astra 1.6 dizel elit paket tork konvertörlü şanzıman dizel motor bütçeme göre
temiz düzgün araçlarda var piyasada lakin şu dpf arızası ve sinir bozucu zincir sesi dolayısıyla vaz geçtim

En son kafama yatan parçası ustası bol alanı satanı bol Astra j 1.4 t sport kaldı çok uzun araştırmalar sonucu
2015 öncesi a14 motorların piston problemlerini 2015- 2018 arası b14 araçların hararet ve subap yakma problemlerini gördüm
tam bundanda vaz geçecektimki 2018 sonrası hararet problemi için motorda revizyona gittiklerini öğrendim biraz daha
inceleyip yerli yabancı forumlarda baktığımda dexos yağ kullanımı kaliteli antifriz kullanımı ve düzenli bakımı yapıldığında
çokta sorun yaratmadığını gördüm.

Araçta herkesin ortak şikayetleri ağırlık yakıt ve şanzıman yağı değişimi
sizin yaptırdığınız şanzıman yağı değişiminde şanzımandaki yağ tam manasıyla değişmiyo kartelde toplamda 9 litre yağ var
ilk seferde 4.5 boşalıp 4.5 doluyo içerdeki yağ % 50 oranında temizleniyo ve içerdeki kalıntılar homojen bir şekilde eşit
olarak kirli temiz tam olarak birbirine karışıyo evet içerideki kirlilik % 50 ye düşüyo belki ama tam temizlik olmuyo
ikinci değişimde aynı şey tekrarlanıyo bu seferde içerdeki kirlilik % 25 e düşüyo ve zamanla viskolitesini yitirmiş eski yağ
yeni yağa karışıp onuda etkiliyo bu değişimi 1000 km arayla 7 defa tekrarlasanız bile hala sistemde % 1 oranında kirli yağ ve
metal tozu karışımı dolaşmaya devam ediyo bu yağ değişimiyle ilgili çok fazla yorum ve yaptıran insanların deneyimlerini
okudum sonuç neredeyse şu şekildeydi %60 makina ile değişim % 30 sizin yöntem 2 seferde değişim %8 şanzıman yağı değişmez
% 2 eksildikçe üstten tamamla bende bu yorumlar sonucunda makina ile değiştirttim tek seferde 9lt motul yağ değişimi
için toplamda 8500tl ödedim 10-15 gün kadar oldu şimdilik iyiyiz çok Şükür.

Evet bu motorlar lpg ye çok uyumlu hatta fabrikanın direk lpg li ürettikleri var
ancak 2018 model sonrası kullanıcılarının yerli yabancı fark etmeksizin siz hariç hiçbiri tavsiye etmemiş hatta sakın ha sakın diyenler var
birde turbo beslemeli araçlarda lpg yağlı sistem vsl2-3 atiker gold falan hiç fark etmeksizin bobin arızası
yüksek sıcaklık tortu egzoz ve sensör kaynaklı arıza lambası problemleri bitmiyor malesef yada en azından benim tecrübem bu yönde .

Tavsiyeleriniz benim için çok değerli lakin benim kullanım durumum şöyle olacak gibi
senede en fazla taş çatlasa 5000 km dolayısıyla senede 1 kere 5000 km de bir bakım
bakımlarınıda luqıu moil yağ gm filtreler gerek olursa gm buji bobin hatta senede 1 kere 5000 km de
gene luqıu antifriz ve sizin tavisye ettiğiniz şekilde mıknatısla tortuları toplayan bir düzenek
artı genleşme tankı değişimi şeklinde olacak.
Evet yılda 20-30 bin km yapan kullanıcıları yakıt ve bakım maliyeti çok yorabilir
fakat bende böyle durumların olacağını çok düşünmüyorum.
Tavsiyeleriniz çok olumlu ve bütçe dostu bunu çok takdir ediyorum
ilk konuyu açarkende belirttiğim gibi çok yan sanayi parça taraftarı değilim orjinalden yanayım
ama kendini ispatlamış orijinalden bile üstün markalarda yok değil bu ürünlerede kesinlikle olmaz diyecek bir takıntı
durumum yok.

Biraz konu dışı ama 15 yaşında italyan malı piaggio motorum var sıfır almıştım
şuan 100 bin km de gerekirse italyadan getirtip orjinal parça ile değişimlerini yapıyorum
kitapçığı 10 bin diyo 3 binde bir bakım yaptırıyorum şimdiye kadar beni hiç üzmedi
Bu örnek çok doğru değil lakin Araca gerekli bakımlarını yaptığımda şansıma önceki sahibide
böyle yapmış çok beni üzmez diye düşünüyorum.

Ama fren diskleri mıknatıs V kayışı buji bobin antifriz ve metal termostat gibi çok değerli tavsiyerinzi hemen uygulamya geçicem
Allah razı olsun erinmeden dinleyip yanıtladınız siz ve sizinde mesajlaştığınız diğer arkadaşa çok teşekkürler.
Temennim en kısa sürede sizde probleminiz çözer ve hayırlı haberlerinizi bize bildirirsiniz.
Kazasız belasız sıkıntısız günler dilerim.

Eyvallah hocam..

Tercihleriniz içerisinde en Sağlıklı araçlar 1.5 Dizel Peugeot 3008 ve Opel Grandland gibi modellerdir.

EGR DPF ve Adblue Mutlaka Yazılımla İPTAL edilmelidir. Ecumaster firmasından daha dün fiyat aldık 7.000 Lira Full Emisyon Paketi.

Kesin çözüm Yazılımla iptal edilmesidir. Hem Yakıt düşer hem de artan Performansı ile uzun yıllar Sorunsuz kullanılabilir.

Mercedes eski 2012 makyajlı 1.6 Kompresör C180 daha Sorunsuzdur. 1.5 DCI Renault motorlu CLA en Sağlıklı ve Ekonomik versiyondur.

1000016483.webp

Hocam resimdeki motor Fabrikasyon LPG'li bir İnsignia 1.4 t araca aittir. EGT Sıcaklığı hem Benzinde hem de LPG'de 900 C Dereceleri asla Geçmemektedir.

Karter Havalandırma BORUSU Opel logosunun hemen Solundan geçen Tırtıklı Plastik hortumdur.

Bu boruya Eğer Yanlışlıkla ELİNİZLE Bastırırsanız yada Filtre Buji değiştiren USTA YASLANIR Dirseğini Koyarsa Çıtır Çıtır ÇATLAR!

Aşırı Adi bir Plastikten imal edilmiştir. ORJİNAL Parça her zaman KALİTELİ Olmayabiliyor.

Çatlayan bu Borudan motora EKSTRA HAVA Girer. STFT LTFT değerleri -20 +20 gibi rakamlara ulaşır ve Motor Fazla Hava alarak FAKİR Karışımla çalışmaya başlar.

Rampada Gaza Yüklendiğinizde motor AFR (Air Fuel Ratio) Hava Yakıt oranını ZENGİNE çeker. 14,7 hava 1 Yakıt oranı 12 hava 1 yakıt olarak Zenginleşir.

Fakat Motorunuzun Ekstra Hava alması nedeniyle 12:1 AFR yakalanamaz 13:1 gibi kalır.

Bu kez YANMA SICAKLIĞI aşırı YÜKSELİR ve EGT 1000 C Dereceleri bulur.

Uzun Vadede motor SUBAP ERİTİR. Daha büyük sıkıntı TURBO motorlarda FAKİR Karışım VURUNTUYA Yol açar ve PİSTON KIRAR.

LPG bu senaryoda YÜKSEK OKTANI sayesinde Şanslıdır!

Benzinle LPG'nin Yanma Sıcaklığı arasında düzgün bir AFR Ayarı ile sadece 20 C Derecelik EGT Egzoz gazı sıcaklığı farkı vardır.

İkinci risk LSPİ denilen Yağ Buharının Benzin İçerisinde ÇÖZÜNÜP Oktanı düşük MAZOT benzeri bir sıvıya dönüşmesi sonucu henüz Sıkıştırma aşamasında BUJİYİ Beklemeden Kendiliğinden aynı DİZEL gibi TUTUŞMASIDIR.

Bu ani Patlama silindirde 200 Bar gibi korkunç bir Basınç oluşturur ve Pistonun En ZAYIF noktası olan SEKMAN Kanallarını KIRAR.

Dizel motorlar bu Vuruntulu Patlamalar nedeniyle Gürültülü çalışır. Bundan dolayı Benzinli motordan çok Daha Sağlam ve Ağır olmaktadırlar.

LPG Gaz formunda YAĞ ÇÖZÜCÜ Olmaması nedeniyle de LSPİ riskine karşı yine daha Dirençlidir.

Ayrıca Benzin yandığında Subap Buji gibi noktalarda TORTU ve Kurum bırakabilmektedir. Bu KIZGIN KURUM Parçacıkları yine LSPİ denilen ERKEN Ateşlemeye sebep olmaktadır.

Fakat LPG yandığında TORTU ve Kurum BIRAKMAZ. LPG'li araçların Motor Yağı daha geç Kararır.

Yine de Her Bakımda BUJİLERİN Sökülüp TEMİZLENMESİ Kurum oluşumunu engelleme noktasında faydalıdır.

105 OKTAN değeriyle LPG Yüksek Sıkıştırmaya ve TURBO Basınçlarına Daha Dayanıklıdır hatta motor Verimi dahi artar.

Örneğin Chip tuning işlemiyle 1.4 T motordan Benzinle 180 HP alınırken LPG ile 200 HP güçler rahatlıkla alınabilmektedir.

Son olarak Kapı Altlarında su Tahliye tapaları varsa onları Sökün yoksa Kapı içine Su Dolabilmektedir.

2013 modele kadar olan tüm araçlarda Kapı Eşiklerinde boydan boya Yalıtım Fitili Mevcuttur. Bu parça Yol Sesini Azaltmaktadır.

Cosmo Paketler diğer versiyonlara göre çok daha Yalıtımlıdır. Davlumbaz içleri Sünger Malzemeyle doludur.

Bu Uygulamaları yaparsanız faydasını Hissedersiniz. Nacizane tavsiyemdir..

Bu arada Yakıt Değerlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
Eyvallah hocam..

Tercihleriniz içerisinde en Sağlıklı araçlar 1.5 Dizel Peugeot 3008 ve Opel Grandland gibi modellerdir.

EGR DPF ve Adblue Mutlaka Yazılımla İPTAL edilmelidir. Ecumaster firmasından daha dün fiyat aldık 7.000 Lira Full Emisyon Paketi.

Kesin çözüm Yazılımla iptal edilmesidir. Hem Yakıt düşer hem de artan Performansı ile uzun yıllar Sorunsuz kullanılabilir.

Mercedes eski 2012 makyajlı 1.6 Kompresör C180 daha Sorunsuzdur. 1.5 DCI Renault motorlu CLA en Sağlıklı ve Ekonomik versiyondur.

Ekli dosyayı görüntüle 31027

Hocam resimdeki motor Fabrikasyon LPG'li bir İnsignia 1.4 t araca aittir. EGT Sıcaklığı hem Benzinde hem de LPG'de 900 C Dereceleri asla Geçmemektedir.

Karter Havalandırma BORUSU Opel logosunun hemen Solundan geçen Tırtıklı Plastik hortumdur.

Bu boruya Eğer Yanlışlıkla ELİNİZLE Bastırırsanız yada Filtre Buji değiştiren USTA YASLANIR Dirseğini Koyarsa Çıtır Çıtır ÇATLAR!

Aşırı Adi bir Plastikten imal edilmiştir. ORJİNAL Parça her zaman KALİTELİ Olmayabiliyor.

Çatlayan bu Borudan motora EKSTRA HAVA Girer. STFT LTFT değerleri -20 +20 gibi rakamlara ulaşır ve Motor Fazla Hava alarak FAKİR Karışımla çalışmaya başlar.

Rampada Gaza Yüklendiğinizde motor AFR (Air Fuel Ratio) Hava Yakıt oranını ZENGİNE çeker. 14,7 hava 1 Yakıt oranı 12 hava 1 yakıt olarak Zenginleşir.

Fakat Motorunuzun Ekstra Hava alması nedeniyle 12:1 AFR yakalanamaz 13:1 gibi kalır.

Bu kez YANMA SICAKLIĞI aşırı YÜKSELİR ve EGT 1000 C Dereceleri bulur.

Uzun Vadede motor SUBAP ERİTİR. Daha büyük sıkıntı TURBO motorlarda FAKİR Karışım VURUNTUYA Yol açar ve PİSTON KIRAR.

LPG bu senaryoda YÜKSEK OKTANI sayesinde Şanslıdır!

Benzinle LPG'nin Yanma Sıcaklığı arasında düzgün bir AFR Ayarı ile sadece 20 C Derecelik EGT Egzoz gazı sıcaklığı farkı vardır.

İkinci risk LSPİ denilen Yağ Buharının Benzin İçerisinde ÇÖZÜNÜP Oktanı düşük MAZOT benzeri bir sıvıya dönüşmesi sonucu henüz Sıkıştırma aşamasında BUJİYİ Beklemeden Kendiliğinden aynı DİZEL gibi TUTUŞMASIDIR.

Bu ani Patlama silindirde 200 Bar gibi korkunç bir Basınç oluşturur ve Pistonun En ZAYIF noktası olan SEKMAN Kanallarını KIRAR.

Dizel motorlar bu Vuruntulu Patlamalar nedeniyle Gürültülü çalışır. Bundan dolayı Benzinli motordan çok Daha Sağlam ve Ağır olmaktadırlar.

LPG Gaz formunda YAĞ ÇÖZÜCÜ Olmaması nedeniyle de LSPİ riskine karşı yine daha Dirençlidir.

Ayrıca Benzin yandığında Subap Buji gibi noktalarda TORTU ve Kurum bırakabilmektedir. Bu KIZGIN KURUM Parçacıkları yine LSPİ denilen ERKEN Ateşlemeye sebep olmaktadır.

Fakat LPG yandığında TORTU ve Kurum BIRAKMAZ. LPG'li araçların Motor Yağı daha geç Kararır.

Yine de Her Bakımda BUJİLERİN Sökülüp TEMİZLENMESİ Kurum oluşumunu engelleme noktasında faydalıdır.

105 OKTAN değeriyle LPG Yüksek Sıkıştırmaya ve TURBO Basınçlarına Daha Dayanıklıdır hatta motor Verimi dahi artar.

Örneğin Chip tuning işlemiyle 1.4 T motordan Benzinle 180 HP alınırken LPG ile 200 HP güçler rahatlıkla alınabilmektedir.

Son olarak Kapı Altlarında su Tahliye tapaları varsa onları Sökün yoksa Kapı içine Su Dolabilmektedir.

2013 modele kadar olan tüm araçlarda Kapı Eşiklerinde boydan boya Yalıtım Fitili Mevcuttur. Bu parça Yol Sesini Azaltmaktadır.

Cosmo Paketler diğer versiyonlara göre çok daha Yalıtımlıdır. Davlumbaz içleri Sünger Malzemeyle doludur.

Bu Uygulamaları yaparsanız faydasını Hissedersiniz. Nacizane tavsiyemdir..

Bu arada Yakıt Değerlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Hocam selamlar lpg ile ilgili yazdıklarınızı dikkatlice okudum sonrasındada internette biraz inceledim
karter havalandırma borusu ile ilgili yazdıklarınız lpg nin bu durumda yaptığı davranış şekli
gerçekten çok yerinde bir tespit olmuş ciddi sıkıntılara gebe bir problem peki bu azıçık baskıyla çıtır çıtır giden merete bir çözüm yokmu?

Mesela yerine göre şekil verilmiş Metal boru , çevresine alüminyum flex veya hidrolikçilerin kullandığı türde basınca ısıya dayanıklı sağlam bir hortum ile
olası bir problemin yaşanmadan önüne geçemiyomuyuz?
Veya orijinaline baktım 3 bin civarı bundan 1 tane alsak
yerine montaj yapmadan dışına montaja engel olmayacak bir güçlendirme yapsak örnek asfalt altlarına döşenen
mavi su hortumalarından dışına geçirsek biliyosunuz o hortumlar basınca dayanıklı aynı zamanda esnek
ortadan yarsak boruyu esnetip dışına geçirsek açılmaz aslındada sağlam olsun diye yardığımız
yerleri güçlü bir yapıştırıcı veya kendine eritip yer açacak kadar ısıtılmış kelepçe ile
dıştan boğdurup içtekini baskı yaratmadan sıkıp sabitlesek bunlar veya benzer yöntemlerle çözemezmiyiz?

Bugün bakamadım yarın ilk işim kapı altı tahliye tapalarını kontrol etmek olacak bilgilendirme için çok teşekkürler.

Aracın yakıt tüketim değerlerini sormuşsunuz şuana kadar 2 kere depoyu fulledim
şuan araçta yarım depoya yakın benzin var. 1.4 depo benzinle 400 ü İstanbul pendikten Ankaraya olmak üzere toplamda 1035 km yol yaptım .
Bu çokta net bir ölçüm değil farkındayım birkaç gün sonra depoyu tekrar fullerim kilometreyi
not ederim biraz zaman sonra aynı benzinlikten hatta aynı pompadan fuller aradaki
farkı size bildirim. Önceki seferde aklıma gelmedi not etmedim kilometreyi.
Yol bilgisayarını sıfırlamadım benden önceki arkadaş 9729 km önce sıfırlamış benim 1035 i içinden
düşünce yaklaşık 8700 km İstanbul kullanımı kalanı benim kullanımım bunun ortalamasının ekranıda şöyle gösteriyo.

Tahmin ediyorum benim kullanımımlada değerler yaklaşık bu kadar çıkacaktır net ölçünce
net belli olur bakalım kısmet.
Hocam herşey için çok teşekkürler saygılar
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20241107_172426.webp
    IMG_20241107_172426.webp
    135 KB · Görüntüleme: 3
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Hocam selamlar lpg ile ilgili yazdıklarınızı dikkatlice okudum sonrasındada internette biraz inceledim
karter havalandırma borusu ile ilgili yazdıklarınız lpg nin bu durumda yaptığı davranış şekli
gerçekten çok yerinde bir tespit olmuş ciddi sıkıntılara gebe bir problem peki bu azıçık baskıyla çıtır çıtır giden merete bir çözüm yokmu?

Mesela yerine göre şekil verilmiş Metal boru , çevresine alüminyum flex veya hidrolikçilerin kullandığı türde basınca ısıya dayanıklı sağlam bir hortum ile
olası bir problemin yaşanmadan önüne geçemiyomuyuz?
Veya orijinaline baktım 3 bin civarı bundan 1 tane alsak
yerine montaj yapmadan dışına montaja engel olmayacak bir güçlendirme yapsak örnek asfalt altlarına döşenen
mavi su hortumalarından dışına geçirsek biliyosunuz o hortumlar basınca dayanıklı aynı zamanda esnek
ortadan yarsak boruyu esnetip dışına geçirsek açılmaz aslındada sağlam olsun diye yardığımız
yerleri güçlü bir yapıştırıcı veya kendine eritip yer açacak kadar ısıtılmış kelepçe ile
dıştan boğdurup içtekini baskı yaratmadan sıkıp sabitlesek bunlar veya benzer yöntemlerle çözemezmiyiz?

Bugün bakamadım yarın ilk işim kapı altı tahliye tapalarını kontrol etmek olacak bilgilendirme için çok teşekkürler.

Aracın yakıt tüketim değerlerini sormuşsunuz şuana kadar 2 kere depoyu fulledim
şuan araçta yarım depoya yakın benzin var. 1.4 depo benzinle 400 ü İstanbul pendikten Ankaraya olmak üzere toplamda 1035 km yol yaptım .
Bu çokta net bir ölçüm değil farkındayım birkaç gün sonra depoyu tekrar fullerim kilometreyi
not ederim biraz zaman sonra aynı benzinlikten hatta aynı pompadan fuller aradaki
farkı size bildirim. Önceki seferde aklıma gelmedi not etmedim kilometreyi.
Yol bilgisayarını sıfırlamadım benden önceki arkadaş 9729 km önce sıfırlamış benim 1035 i içinden
düşünce yaklaşık 8700 km İstanbul kullanımı kalanı benim kullanımım bunun ortalamasının ekranıda şöyle gösteriyo.

Tahmin ediyorum benim kullanımımlada değerler yaklaşık bu kadar çıkacaktır net ölçünce
net belli olur bakalım kısmet.
Hocam herşey için çok teşekkürler saygılar

Hidrolik hortumu takabilirsiniz hocam. PCV valfi arızasına kesin çözüm videosunu izleyebilirsiniz.

Yakıt ortalamanız güzel. Bir depoyla kaç km yol yapacak takip edin bakalım. Gelişmeleri paylaşırsanız sevinirim.
 
Geri
Üst