2020 Astra j 1.4 otomotik genel bakım yardım.

Hı Q balata güzeldir Kore malıdır. Tabi ATE en üst segment orası ayrı. Hele bir de Seramik oldu mu efsanedir.

300 mm Seramik ATE bulsam hemen alırdım lakin pahalı diye getirmiyorlar. Bendeki 276 mm Seramik Balata takımı fiyatları dahi 105 Euro civarında.

Tabi hediye geldiği için ben de yarı fiyatına hocam😊

Hocam sizinle irdelersek aracı komple baştan yapacağız gibi :D

İlerleyen süreçte bir sıkıntı yaşamazda aracı kullanmaya devam edebilirsek inşallah balata değişim zamanı geldiğinde sizin seramikler duruyorsa göz dikebilirim.

Anladığım kadarıyla siz uzun süre daha aracı elde tutmayı planlıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Söylediğiniz kafama yattı hocam sıcak sıvı ve antifriz içinde mıknatıs sıkıntı yaratabilir güçlü biraz geniş bir mıknatıs alıp
genleşme tankının dışına bir şekilde tutturup devam edicem aynen dediğiniz gibi ağır bakımda tankı mıknatısın biriktirdiği pisliklerle
birlikte atıp yensini takmak çok mantıklı.
Kardeşim makine mühendisi Ankara ostimde hidrolik üzerine çalışıyo benimde eski meslekten kalma tornacı tanıdıklarım var
bi müsait zamanda frenler ve hortumalar için onlardan destek alıcam muhtemelen matkapla genişletme yoluna gideriz.
Peki merak ettiğim bu zahmete girmeden ne biliyim daha kaliteli balata veya disk veya sıkıştırma gücü yüksek kaliper ve bu sıkıştırmaya
dayanacak disk ve balata kombinasyonu ile sorun giderilemezmi? Tabi bunu söyleyince şuda akla geliyo güçlü kalperi besleyecek hidrolik
pompası ihtiyacı. İleri derece modifiye yapanlar fren hidrolik pompası hortumları titanyum diskleri seramik balataları falan komple sistemi değiştirip güçlendirme sağlayabilir belki ama bu seferde masraf bel büker gibi
Gene en mantıklı sizin uyguladığınız çözüm gibi duruyor.
İlginiz için Çok teşekkürler Saygılar.

Hocam ben Diskleri büyüttüm bir hafta sonra ATE Seramik Balatalar hediye geldi. Dolayısıyla deneyemedim.

Opel 140 HP 1.4 t motorda 276 mm Disklerin ufak geldiğini farketmiş olacak ki 2014 senesinde 136 HP 1.6 Dizel motor ile 300 mm Disklere geçti. Hatta 268 mm arka Diskleri de 292 mm çapına yükseltti.

Kaliperleri ve Poryayı da değiştirerek 105 mm Bijon aralığını 115 mm çaplı daha geniş versiyona geçti.

Insignia A kasadaki 296 mm Diskleri de 2013 Makyaj sonrası 320 mm çapa çıkarttı.

Fakat Hortumlar Fren merkezi ve ABS beyni aynı kaldı.

Astra ve İnsignia araçların Dizel motorlarında Ağırlıkları 1700 kilograma kadar ulaşabilmektedir.

Yüksek Süratlerde Rampa aşağı Frene basınca bu ağırlığı Hissedersiniz.

300 mm Disklere geçince aracımda bariz şekilde ABS daha geç devreye girmekte.
 
Hocam sizinle irdelersek aracı komple baştan yapacağız gibi :D

İlerleyen süreçte bir sıkıntı yaşamazda aracı kullanmaya devam edebilirsek inşallah balata değişim zamanı geldiğinde sizin seramikler duruyorsa göz dikebilirim.

Anladığım kadarıyla siz uzun süre daha aracı elde tutmayı planlıyorsunuz.

Hocam bir adet Bujinin sökülmemesi nedeniyle hasbelkader Kapak açtırınca hadi Pistonları da değistirelim derken Maliyet arttı.

Aracı uygun fiyata almıştım lakin satsam Kâr bırakmayacak binelim dedik.

Koltuk ısıtma, Anahtarsız giriş Uzaktan çalıştırma Start stop sistemi, Handsfree Ayakla açılan Bagaj, LED arka Stoplar ve Sinyaller, Ambiyans aydınlatmalar, Yeni tip Vites Topuzu, Tüm jantlarda 20 mm Spacer takımı, 300 mm Güçlendirilmiş Frenler, Hava hattı Yalıtım Uygulaması ve Yazılım derken araç Proje Otomobiline dönüştü.

1000035737.webp

1000029741.webp

1000046513.webp

Bu kadar emek harcayıp masraf edince Allah nasip ederse uzun süreler kullanmak istiyorum.

Çünkü bu Paralara Sunroof, Tam Otomatik Şanzıman, Turbo gibi özellikleri olan başka bir alternatif bulamam.
 
Geri
Üst