97 Oktan Benzin

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba
Katalog'da yazan değilde servis tecrübesine daha çok itimat ediyorum.Almanya'da yaşıyor olsaydım katalog dışına çıkmazdım.Petrol burda ne kadar denetim altında olursa olsun güvenmiyorum değil, HİÇ güvenmiyorum.97 oktan benzinide 95 oktan kalitesinde olduğu için alıyorum.Bayilerin yaptıkları her türlü usulsüzlükte kapatma değil sadece ceza ve uyarı aldıklarınıda biliyorum.(Sözüm kendi aracım için ve kişisel görüşümdür.95 oktan kullanılması önerilen araçlarla ilgili değildir.)Performans dışında aracın verimine katkısı yoksa,yakıt alınan yere güveniliyorsa,tasarruf ediliyorsa,servis 95 öneriyorsa.97 oktan kullanmak anlamsız olabilir.


SAYGILAR
 
ben aracıma daha önceden 95 oktan kullanıyordum,iki aydan beri 97 kullanmaya başladım ve herhangi bir fark göremedim.onun için tekrar 95 oktana dönüş yapmaya karar verdim,Uğur Serhan'ın da dediği gibi petrol istasyonlarına ve bayiilerine hiç güvenmiyorum...
 
ben de sürekli opet 97 kullanıyorum arabamda,bgn bir arkdasın tavsiyesi üzerine shell in 97 sini aldım,opetle arasında 12 kurus fark ama pskolojik mi bilmiyorum ama biraz daha seri ve nispeten az yakıyor gibi geldi sehir içinde.

kardesim bizim 407 ye eurodizeli opetten alıyoruz, shell in mazotu memnunsan bizde shell e gecelim?çünkü gecenlerde opettin mazotuyla siyah duman attı araba istasyonu değiştirdik.

Buarada kücük motorlu arabalarda 97 oktanın hiçbir faydası olmayacaktır, fifth gear da bir test yapmıslardı onun sonucu da impreza sti da 10-15 bg artı güç veriyordu yüksek oktan,1.6 araba da değişen birsey yoktu.

Bu arada kücük motorlu arabalarda 97 oktanın hiçbir faydası olmayacaktır, fifth gear da bir test yapmıslardı onun sonucu da impreza sti da 10-15 bg artı güç veriyordu yüksek oktan,1.6 araba da değişen birsey yoktu.
:good::good::good:
aynen.. benim araçta 98 oktan kullanılması gerektiği belirtiliyor 95 oktan konursa da çok az bir güç kaybı olabileceği ama aracın benzine göre avansını otomatik ayarlayacağını belirtiyor..
o yüzden pek de fiyat farkı olmayan 97 oktan almaya çalışıyorum..
 
Peki sadece uzun yolda 97 ok. kullanacaksanız kullanın ş.içi tavsiye etmem diyen bir servis ustasının düşüncesi ne olabilir? etkili değilse şayet? (Tabi etkiden kastım tork ve hp artışı değil sadece serilerşme ..) ??
 
Merhaba dostlarım ;
Ben bir konuya açıklık getirmek istiyorum , daha önceki mesajımdada yazdım , hatta sn savaş beyin kırmızı ile işaretlediği kısımı ısrarla tekrarlamakta fayda var . Burada bunları yazarken kesinlikle kendini bu işe adamış tecrübeli , bilgili usta ve teknikerleri aşağılama niyetimde değilim ve benim haddime düşmez . Ben ısrarla şunu söylemeye çalışıyorum , biz millet olarak okumayı ,araştırmayı seven millet değiliz . Hep sağdan soldan birşeyleri duymaya çalışır ve bunları başkalarına söyleriz . Bizim çoğu ustalarımız çekirdekten yetişme , okullu olanlar bile genel anlamda bazı teknik doneleri öğrenip pratik hayata geçiyorlar . Servislerde bulunan cihazların tamamı ya ithaldir veya dışarıdakilerin kopyasıdır. Biz hiçbir zaman kendimiz bir aleti yapıpda yabancıların kullanmasını sağlamamışızdır. Size bir sorum olacak size 95 - 97 oktan kullanın diye söyleyen ustaya sorun bakalım , oktan nedir , neye göre tayin edilir , uçak benzini nedir diye sorun bakalım nekadar biliyorda aklınca sizlere şehir içinde 95 şehirler arası 97 oktan diyebiliyor , deselerki uçak benzini 2 Lr bundanmı kullanmaya başlayacağız . Arabalarımız deneme tahtası değil . Bilmiyorum çokmu ileri gittim . Ama inanın sizlere bazı bilgiler için aklınızı açık tutabilmek için yazdım. Kırdıysam özür dilerim.
Saygılarımla
 
Peki sadece uzun yolda 97 ok. kullanacaksanız kullanın ş.içi tavsiye etmem diyen bir servis ustasının düşüncesi ne olabilir? etkili değilse şayet? (Tabi etkiden kastım tork ve hp artışı değil sadece serilerşme ..) ??

Biliyorsa çok şaşırırım. Yetmişli yılların başlarında o günkü imkanlar dahilinde benzin kalitesi gerçekten çok kötüydü. Susuz, katkısız (hileli) normal benzin bulmak neredeyse imkansızdı. Herkes neredeyse karbiratör ustaları kadar bilgili olurdu. Birde benzinli araçların bile kışın yakıt sistemleri donardı. Evet yanlış duymadınız benzinli bir aracın yakıt sistemi donardı. Biz az çekmedik. Benzine herhangi bir şekilde karışan su deponun dibine çöker sert kış şartlarında sabaha kadar da buz tutardı. Depolar içeriden pas yapar zamanından evvel çürürdü, şimdilerde maşallah depolar evladiyelik oldu (plastik ve takviyeli metal olanlar konu haricidir). O zamanlar depoya tamyak denen maddeyi katmak, uzun yola çıkarken %50 normal benzin %50 süper benzin almak modaydı, hatta bazı benzincilerde % 30 luk, % 50 lik veya % 70 lik gibi mikserli pompalar vardı (en güzel kazığı da onlar atardı :)). Satırlar anılarla gereksiz uzadı, demek istediğim bu usta da farkında olmadan bizim eskiden yaptığımız karışımı önermiş.
 
Servisin banada önerisi bu ve benimde mesajımda geçtiği için belirtmek istiyorum ki,isteyen istediği oktanı kullanır.İnsanın içine sinen hangisi ise o tercihidir.Burda da bir hizipleşmeye gitmeye gerek yok,servisçiler buraya,katalogcular buraya diye ikiye bölünmeye lüzum yok.
Savaş bey sizde savunduğunuz görüş için bilgi ve birikimlerinizden,gördüklerinizden yola çıkarak yazmışsınız.Doğrudur.İşte benim dediğimde bu aslında, servistekilerin tavsiyeside bu minvalde benim için daha olumludur.
Ben çok küçüktüm benzin kuyrukları ve sınırlı karne ile alındığını hayal meyal hatırlıyorum.Sırf kuyruğun ön sırasına geçme ayrıcalığı kazanmak için arabaların ön camına sarı prinçten oval yapılmış basın yazılı plakaların hatır-rica yaptırıldığını biliyorum.

Benim aracım performans olmasaydı bende 95 kullanırdım.
saygılar
 
wgom61.jpg

Açıklamadan da anlaşılacağı gibi araçlarımızda bulunan vuruntu kontrol sistemi oktan sayısına göre ateşlemeyi otomatik olarak ayarlıyor (daha eski modellerde 95/97 ayrımını manuel olarak yapan soket mevcut). Yani kullandığı yakıttan (95 veya 97 fark etmez) memnun olan istediğini oktanı kullanır burada teknik olarak hiç bir sorun yok. Ben ikisini de kullandım, arada bir fark göremediğim için ve en azından fazla ücret ödememek için (bazı markalarda fiyat farkı devam ediyor) 95'e devam ediyorum. Kendi aramızda servisciler/katologcular diye bir ayrım olamaz. Ama servis elemanları şu marka istasyonların yakıtı daha iyi, daha temiz, daha az şikayet geliyor diye bir yorum yaparlarsa başım üstüne.
 
kasası büyük motoru kücük arabalara 95 oktan tavsiye ediyolar kataloglarda yedikleri naneler başlarına dert olmasın diye:D:D:D

yada kasaya uygun motor takmadıkları arabalarda:D:D:D
 
Bugün bende baktım kataloğuma 95 ok. kalın puntolu gösterilmiş ve ayrıca 98 ok. gibi değerlerde kullanılabilir deniyor.. Ama bu işin çok azda olsa psikolojik olduğunu düşünmeye başladım en azından araç farklı oktanlı benzine alışana kadar serileşiyor sanırım :s fiyat farkına dikkat etmedim lakin yoksa yada aynı ise 97 ok. 'a devam şahsen..
 
Geri
Üst