97 Oktan Benzin

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bugün bende baktım kataloğuma 95 ok. kalın puntolu gösterilmiş ve ayrıca 98 ok. gibi değerlerde kullanılabilir deniyor.. Ama bu işin çok azda olsa psikolojik olduğunu düşünmeye başladım en azından araç farklı oktanlı benzine alışana kadar serileşiyor sanırım :s fiyat farkına dikkat etmedim lakin yoksa yada aynı ise 97 ok. 'a devam şahsen..

Birçok akaryakıt istasyonu nedense aradaki fiyat farkını kaldırdı. Firmalar galiba halimize acıyıp " Türk sürücüler zaten dünyanın en pahalı benzinini kullanıyorlar bir de biz yakmayalım" dediler.
 
arkadaşlar benzinde oktan sayısının yüksek olması benzinin daha geç tutuşması demektir 97 oktanın faydası ne diyeceksiniz faydası benzin hava karışımı sıkıştırıldığı zaman ısınır bu ısınma bazen buji ateşleme yapmadan benzin hava karışımı tutuşur ve buda zamansız vuruntuya sepep olur bunun olmaması için benzinin yanma değerini düşürürlerki benzin zamansız tutuşmasın amaç bu mesala dizel araçların çalışma prensibi şu piston boş havayı sıkıştırır sıkışan hava ısınır bu esnada hiçbir ateşleme elemanı parçası buji olmadan ısınan havanın merkezine enjektörden mazot yani dizel püskürtülür hava okadar ısınmıştırki mazotu yakar ve piston basıncın etkisiyle aşşağı itilir sonra döngü devam eder bu olayın benzeri benzinlide karmaşa yapmması için benzinde oktan sayısını yükseltirler olay bu
 
Son düzenleme:
arkadaşlar benzinde oktan sayısının yüksek olması benzinin daha geç tutuşması demektir 97 oktanın faydası ne diyeceksiniz faydası benzin hava karışımı sıkıştırıldığı zaman ısınır bu ısınma bazen buji ateşleme yapmadan benzin hava karışımı tutuşur ve buda zamansız vuruntuya sepep olur bunun olmaması için benzinin yanma değerini düşürürlerki benzin zamansız tutuşmasın amaç bu mesala dizel araçların çalışma prensibi şu piston boş havayı sıkıştırır sıkışan hava ısınır bu esnada hiçbir ateşleme elemanı parçası buji olmadan ısınan havanın merkezine enjektörden mazot yani dizel püskürtülür hava okadar ısınmıştırki mazotu yakar ve piston basıncın etkisiyle aşşağı itilir sonra döngü devam eder bu olayın benzeri benzinlide karmaşa yapmması için benzinde oktan sayısını yükseltirler olay bu

son söz budur işte......

devamlı yüksek devirli kullanacaksanız yüksek OKTAN
 
son söz budur işte......

devamlı yüksek devirli kullanacaksanız yüksek OKTAN

Bu akaryakıt fiyatları ile devamlı yüksek devirde kullanmak sıkar :kop:.
 
wgom61.jpg

Açıklamadan da anlaşılacağı gibi araçlarımızda bulunan vuruntu kontrol sistemi oktan sayısına göre ateşlemeyi otomatik olarak ayarlıyor (daha eski modellerde 95/97 ayrımını manuel olarak yapan soket mevcut). Yani kullandığı yakıttan (95 veya 97 fark etmez) memnun olan istediğini oktanı kullanır burada teknik olarak hiç bir sorun yok. Ben ikisini de kullandım, arada bir fark göremediğim için ve en azından fazla ücret ödememek için (bazı markalarda fiyat farkı devam ediyor) 95'e devam ediyorum. Kendi aramızda servisciler/katologcular diye bir ayrım olamaz. Ama servis elemanları şu marka istasyonların yakıtı daha iyi, daha temiz, daha az şikayet geliyor diye bir yorum yaparlarsa başım üstüne.

katalogdaki motor kodları yanlış yalnız :)
 
katalogdaki motor kodları yanlış yalnız :)
O katalog sayfası bana ait değil, yani o işaretleri ben yapmadım. Hatırlarsan yaklaşık bir sene kadar evvel aynı konu gene açılmıştı, oradaki mesajların birinden kopyalayıp arşive atmıştım. Orada asıl işaret etmek istediğim araçlarımızda bulunan vuruntu kontrol sisteminin oktan sayısına göre ateşlemeyi otomatik olarak ayarlanmasıydı.
 
bende 95 kullanıyorum ama 1 den ikiye geçirince bi silkeleme oluyor diğer viteslerde bu olmuyor çözemedim
 
Bugün tamamen takıntı ( 97 oktan motoru yıpratır ) diyerekten 95' ok.'dan yana tercih kullandım depoyu fulledim enjektör temizleyici bastım depoya bir kutu ilk önce :) 97 ok. her ne kadar kalkışta serilik versede aracımda bazen gazda düzensizlik yarattı (kalkışlarda) bunun dışında yüksek viteslerdede hızlanmada rahatlama gördüm.. Tabi genede Corsa'cığımı zorlamamak adına rahat sindirdiği yemeği tabağına koydum :)
 
Merhaba arkadaşlar yeni katıldım bu siteye sizlerle bilgi paylaşmaktan gurur duyuyorum. oktan sayısı önemli bir konudur. üretici firma oktan sayısına göre belirler motor özelliklerini 97 oktan tabiki 95 oktana göre performans ve tutuşma gecikmesi açısından daha iyidir. ama aracınız 95 oktan yakıta göre üretildiyse bu motorunuza zarar verebilir açık konuşmak gerekirse verir. bence motorunuzun hangi oktan sayısına göre tasarlandıgını ögrenip öyle davranın.
 
arkadaşlar 95 oktanlık bir motor da 97 oktan kullanılırsa ne olur az çok açıklayım sizlere. ateşleme zamanını beyin ayarlar orda problem yok ama 95 oktanla 97 oktan yakıtın yanması sonucu piston üzerine binen basınç miktarı değişir ve segmanlar, piston, biyel, ve krank miline binen yük miktarı değişir. böylece bu parçalarda ki deforme olma miktarı artar. araç üreticileri tabiki birşey olmaz derler çünkü para kazanmanın yollarını arıyorlar. Pistona binen 6843 Kpa lık basınç az değildir sizin motorunuz 4850 KPa lık bir basınca maruz kalacak şekilde hesaplanmışsa eger sizce neler olur düşünün. her motorda aynı basınç değişikliği var diyemeyiz. ama böyle bir basınç değişikliği oldugu zaman parçalardaki deforme olma miktarı artar. Bu bilgi rc=7.5 280K de ve 1 bar basınçta olan bir motorun hesaplamalarıdır. Hoşçakalın
 
Geri
Üst