Bahsettiğim aracı dün incelemeye gittim , aslında fazlasıyla beğendim.
Araç şu anda 230.000 kilometrede , 5 sene önceye kadar yetkili serviste daha sonrada yetkili serviste çalışan ustanın kendine ait özel servis açmasıyla oraya tranfer olmuş ve servis kayıtları düzenli olarak tutulmuş.
Daha önceki gibi komple boyalı değil.
Birde 3 sene evvel kaza yapmışlar.
Sağ ön çamurluk uç kısmı boyanmış ve ön farlar çift olarak değişmiş 3.000 lira hasar kaydı var.
Aracın gidişi gayet canlı çevre yolunda 140-150 bastım banamısın demedi , rüzgar sesi çok başarılı zaten birde bunun üstüne ciğer sesi eklenince müthiş bir keyif aldım.
Tek kusuru vites geçişleri gayet hızlı olsada vites düşürmelerde biraz sansıntılı.
Yaşının verdiği eksiklik olarak görüyorum.
Eksiklere gelirsek.
# Üst kapak contalarında kronik kaçırma var. Terleme denilen , yanık yağ kokusu geliyor.
Benim Tigra A'da aynı sorundan muzdaripti.
# LPG Regülatörleri göz sağlığıma zarar veriyor, o çok önemli değil.
# Elektrikli arka perde çalışmıyor, sahibi tamir ettirecek.
# Sol yan ayna camı çatlamış, sahibi değiştirecek.
# Ön farlar tekrardan solmuş, polisaj ile halledebilirim.
# Araçta ki 6'lı CD Changer kusursuz çalışıyor, fakat Kasetçalar içerisinde kaset sıkışmış, çıkaramadım. Onu kendim halledebilirim.
# Sağ tarafta ki digital klimanın sıcaklık derecelerini gösteren ekranı kırılmış.
# Eco ve iç sirkülasyon tuşunun yazıları silinmiş , düğme ayarlarım çok zor değil.
# Birde en meşakatli ve pahalı işlem olan triger değişimini sorguladım , 2015 yılında 195.000 kilometrede değiştirilmiş ki şu anda araç 230.000 kilometrede , 2 yıl idare eder gibi görünüyor.
Onun haricinde klima sistemi çok güzel çalışıyor, cam tavanı aynı şekilde , hız sabitleyici ve patinaj önleme sistemi de bunlara dahil.
Fiyat olarak tam pazarlık yapmadım fakat 22.250'den satışta olduğunu söyleyebilirim.
Almadan önce mutlaka kompresyon testi yaptırıcam minimum 15 çıkması lazım, daha düşük çıkarsa almam.
Yağ kaçaklarına baktırıcam.
Kaza , darbe, işlem vs. kesin kontrol ederim.
Ayrıca Antalya'da başka bir 2.5 V6'lı arkadaş ile sözleşip bilen birisiyle tekrar test sürüşüne çıkabilirim.
Birde motor tamamen alüminyum olduğu için düzenli antifriz kullanımı büyük önem arzediyor, gerekli kontrolleri yaptırıcam.
Maliyet kısmı ;
Üst kapak taşlama hatta imkanım olursa port & polish yapıcam maliyet 1.500 çıkacaktır.
Direksiyon, vites topuzu ve el freni körüğü hakiki deri ile kaplatırım çok kötü durumdalar 300 lira diyelim.
Birde çıkma digital klima paneli gerek bir bütün parçaymış , onuda 200 liraya bulurum.
Ayrıca silinmiş düğmeleri yenilerim onlarda 50 lira tuttu.
Birde rutin periyodik bakım ve şanzıman yağ , filtre değişimi. Derken 2500 liraya tırmanıyor.
20.000 lira teklif edersem alınır mı araç ?
LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi