__--İnadına Manuel Vites Diyenler Grubu--__

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Fætih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
her zaman manuel kontrol bende........
 
haklısın abi fikirler zamanla değişebilir.

Allah bağışlasın kızların yaşı-kilosu müsait değilse bagaja atma :) çocuk koltuğuna oturmaları lazım malum...

hee sonrada yol boyunca baba baba baba. babada kafa kalmasın.
 
ben cogu yerde kullandım araba sizin yorgunluk dediginiz şey bizim için bi zevk hem bos bos duracagına sol bacagımız kas yapsın daha iyi olur

sen nasıl dersen. zamanı geldiğinde SAĞ kulağımı çınlatıcan nasıl olsa.
 
Otomatik vites bayan işidir arkadaşlar, erkek adam manuel vites arabaya biner : )

buna verilecek 3 cevapdan 1ini verirdim ama biliyon kurallar. hem forumda gırgır şamata yaparken böle şeylere gerek yok. ben genede şaka algılıyorum ve diğer arkadaşlarada şaka algılamalarını rica ediyorum.

daha önce bunu yazan arkadaşlar, hem uyarılarını hemde cevaplarını fazlasıyla aldı. gel biz gene bu işi teknik konuşalım.
 
Bakıyorum da artık tam otomatik araç az ya hep tiptronik eaystronik vs. zımbırtılar çıktı :D:D
 
bugun bir merivanın sanzuman arızasını okuduktan sonra hıc bulasmam otomatik triptonık falan :D
 
Kullanmayı bilmiyolar sonrada otomatik arıza yapıyo bilmem ne yapıyo. Dilinden anlamayan kullanmasın zaten kardeşim :) Araba durmadan parka alırlar ileri giderken geriye alırlar birden vites koluyla oynarlar. Bunlar zaten arabaya binmekten ne anlarlar. Sözüm meclisten dışarı. Otomatik kolay kolay arıza yapmıyor. Tecrübeyle sabittir. Milyonlarca kilometreyi deviren Mercedes'ler, BMW'ler, Audiler bilmem neler, şehiriçi-dışı birçok otobüsler otomatik. Misal, Ankara'daki tüm şehiriçi belediye otobüsleri triptronik. 4 ayda 80 bin kilometre yapıyorlar. Benim akrabam belediyede çalışıyor. Neler çekerdik o düz viteslerden diyor. Allah razı olsun otomatik otobüs üretenden diyor. Vitesin bakımı sadece yağının değişmesi o da zaten bilmen kaç binde bir. Baya var yani. Bakım gerektirmez balata denen şey yok. Jantlar balata tozuyla kirlenmiyo daha ne olsun. Trafikte kafan rahat. Düzgün kullanırsan yakıtta düz ile aynı. Neyse uzattım kafanızı ağrıtmayım otomatiğe istenilen her şey densinde arıza yapıyo denmesin ayar oluyorum. O arıza yapan araçların arıza nedeni hep sürücüden kaynaklanıyor. :) Ama bizim millet zincirlerini kıramaz bir türlü. Bi şu Amerika'yı örnek alamadık. Bayılıyorum adamlarda düz vites araba yok nerdeyse.
 
Son düzenleme:
Kullanmayı bilmiyolar sonrada otomatik arıza yapıyo bilmem ne yapıyo. Dilinden anlamayan kullanmasın zaten kardeşim :) Araba durmadan parka alırlar ileri giderken geriye alırlar birden vites koluyla oynarlar. Bunlar zaten arabaya binmekten ne anlarlar. Sözüm meclisten dışarı. Otomatik kolay kolay arıza yapmıyor. Tecrübeyle sabittir. Milyonlarca kilometreyi deviren Mercedes'ler, BMW'ler, Audiler bilmem neler, şehiriçi-dışı birçok otobüsler otomatik. Misal, Ankara'daki tüm şehiriçi belediye otobüsleri triptronik. 4 ayda 80 bin kilometre yapıyorlar. Benim akrabam belediyede çalışıyor. Neler çekerdik o düz viteslerden diyor. Allah razı olsun otomatik otobüs üretenden diyor. Vitesin bakımı sadece yağının değişmesi o da zaten bilmen kaç binde bir. Baya var yani. Bakım gerektirmez balata denen şey yok. Jantlar balata tozuyla kirlenmiyo daha ne olsun. Trafikte kafan rahat. Düzgün kullanırsan yakıtta düz ile aynı. Neyse uzattım kafanızı ağrıtmayım otomatiğe istenilen her şey densinde arıza yapıyo denmesin ayar oluyorum. O arıza yapan araçların arıza nedeni hep sürücüden kaynaklanıyor. :) Ama bizim millet zincirlerini kıramaz bir türlü. Bi şu Amerika'yı örnek alamadık. Bayılıyorum adamlarda düz vites araba yok nerdeyse.



Otomatik viteslerin jantlarında balata tozu neden olmuyor anlamadım o toz disk fren balatasının tozu değil mi otomatik viteste neden olmasın??

Amerika'yı örnek almaya kalkarsak bir kere hepimizin 6 silindirden aşağıya taşıt kullanmaması gerekirdi :) Amerika otomatik kullanır çünkü hepsi tembel hepsi obez olmuş durumda rahatlarından ödün vermezler araç ha 14 lt yakmış ha 16 lt yakmış onlara sorun değil onlar keyiflerine bakıyor. ama Türkiye'de otomatik vitesin yaktığı %10 fazladan yakıt hepimizin umrunda. bir de neden otomatik fazla yakıyor düşünelim verimsiz çalışıyor gücün bir kısmı vites değişirken boşa gidiyor da ondan.

Arıza olayına gelince bütün otomatik vites arızaları kullanıcı hatasından diye genelleme yapmak doğru olmaz sistemden kaynaklanan da olabilir sürücüden de kaynaklanabilir ama önemli olan sebep değil SONUÇ; sonuçta bir arızalandı mı haftalarca tamir olmuyor tamir olsa da eskisi gibi dikiş tutmuyor yenisi de ocağına incir ağacı diker :)
 
Kullanmayı bilmiyolar sonrada otomatik arıza yapıyo bilmem ne yapıyo. Dilinden anlamayan kullanmasın zaten kardeşim :) Araba durmadan parka alırlar ileri giderken geriye alırlar birden vites koluyla oynarlar. Bunlar zaten arabaya binmekten ne anlarlar. Sözüm meclisten dışarı. Otomatik kolay kolay arıza yapmıyor. Tecrübeyle sabittir. Milyonlarca kilometreyi deviren Mercedes'ler, BMW'ler, Audiler bilmem neler, şehiriçi-dışı birçok otobüsler otomatik. Misal, Ankara'daki tüm şehiriçi belediye otobüsleri triptronik. 4 ayda 80 bin kilometre yapıyorlar. Benim akrabam belediyede çalışıyor. Neler çekerdik o düz viteslerden diyor. Allah razı olsun otomatik otobüs üretenden diyor. Vitesin bakımı sadece yağının değişmesi o da zaten bilmen kaç binde bir. Baya var yani. Bakım gerektirmez balata denen şey yok. Jantlar balata tozuyla kirlenmiyo daha ne olsun. Trafikte kafan rahat. Düzgün kullanırsan yakıtta düz ile aynı. Neyse uzattım kafanızı ağrıtmayım otomatiğe istenilen her şey densinde arıza yapıyo denmesin ayar oluyorum. O arıza yapan araçların arıza nedeni hep sürücüden kaynaklanıyor. :) Ama bizim millet zincirlerini kıramaz bir türlü. Bi şu Amerika'yı örnek alamadık. Bayılıyorum adamlarda düz vites araba yok nerdeyse.
ben otomatik sanzumaların içinde 16 adet balata oldugunu duymustum ama...
 
ben otomatik sanzumaların içinde 16 adet balata oldugunu duymustum ama...

evet düzgün kullanımda şanzımanla aynı ömüre sahiptirler.500bin yada milyon km gidebilirler. ama başına manuel heveslisi biri geçince ömürleri azalır.
 
Geri
Üst