- Katılım
- 23 Şub 2009
- Mesajlar
- 1,597
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Otomatik viteslerin jantlarında balata tozu neden olmuyor anlamadım o toz disk fren balatasının tozu değil mi otomatik viteste neden olmasın??
Amerika'yı örnek almaya kalkarsak bir kere hepimizin 6 silindirden aşağıya taşıt kullanmaması gerekirdiAmerika otomatik kullanır çünkü hepsi tembel hepsi obez olmuş durumda rahatlarından ödün vermezler araç ha 14 lt yakmış ha 16 lt yakmış onlara sorun değil onlar keyiflerine bakıyor. ama Türkiye'de otomatik vitesin yaktığı %10 fazladan yakıt hepimizin umrunda. bir de neden otomatik fazla yakıyor düşünelim verimsiz çalışıyor gücün bir kısmı vites değişirken boşa gidiyor da ondan.
Arıza olayına gelince bütün otomatik vites arızaları kullanıcı hatasından diye genelleme yapmak doğru olmaz sistemden kaynaklanan da olabilir sürücüden de kaynaklanabilir ama önemli olan sebep değil SONUÇ; sonuçta bir arızalandı mı haftalarca tamir olmuyor tamir olsa da eskisi gibi dikiş tutmuyor yenisi de ocağına incir ağacı diker![]()
alpercim burak balata tozu derken ankaradaki şehir içi otobüsleri örnek vermişti ya işte onların faydalarını anlatırken şanzımanın içindeki retarderide olaya katıp freni az kullandıran bir sistemide konuya dahil etmiş oldu. yazıyı hızlı yazdığı için şanzımana bağlandı olay. ama asıl demek istenen otomatiğin az bakım gerektiren, rahat konforlu ve güvenli bir sistem olduğudur.
daha önce çoğu arkadaşımıza bu örnekleri verdik ama seninlede paylaşalım. evet otomatik vites %10 fazla yakar ama buna değer diyoruz. fakat gerçek hayatda bu az-fazla yakma olayı değişiyor. mesela manuel vites bir omega b 2000 devirde 90km hız yapıyor ve vites 5 de.
peki benim otomatik omegam ne yapıyor. 2000 devirde 90km hız ve vites overdrive da yani 5.vitesde.
şehir içine bakalım. dur kalk trafikde sen arabayı ilerletirken ne kadar devire çıkıyorsun. tahmini 2000-2500 devirdir.
ben sadece ayağımı gazdan çekiyorum ve rölantide araba ilerliyor. yol bilgisayarının rölanti yakıt değeri manuel vites ile aynı.
yani gerçek hayatda bazı yerlerde yakıtımız sizden bile düşük olabiliyor. ama yakıtımızı fazla yapan en büyük etkenlerden biri bence bizim vites oranlarımızdır. yoksa takip ettiğim kadarı ile vites oranları yakınlaştıkca otomatiğin farkı sıfırlanıyor. bazı araçların 5 vites otomatik verilerini ve şanzıman oranlarını fabrika verilerini inceleyebilirsin.
evet otomatiğin parçası pahalıdır bakımı pahalıdır. ama niye olduğunu düşündünmü.
ayda yılda bi şanzıman bozulacakda adam mal satacak. napıcak bu adam mecbur karını yüksek tutacak.
ya otomatikçi ustalara ne diyelim. eskiden en ufak sanayide bile otomatikçi varken şimdi koca şehirde 1 yada 2 taneler. onlarda aynı sebepden ayda yılda bir şanzıman gelecekde onlarda para kazanacaklar. basıyorlar işçiliği ve diyorlar işine gelirse. nasılsa tamirci bulmak zor.
hatta geçen izmirden bir arkadaş anlattı. 3 otomatikçi varmış izmirde ve bunlar kendilerine gelen müşteriler hakkında birbirleriyle görüşüp sen ne fiyat verdin sen ne verdin diye anlaşırlarmış.
yukardakilerin hepside otomatiğin az arıza yapmasından bakımlarının uzun vadeli olmasından kaynaklanır.
bakım demişken genellikle bir şanzıman 100bin km civarlarında bakıma girer. bazen 80bin bazen 120bin olabilir ama ortalama 100bin dersek. yağ ve filtre ücreti 150-200 tutar.
ya 100bin km de manuel ne yapar. rakam yada şudur budur demiyeceğim. çünki manuelci olarak sen benden iyi biliyorsun rakamları. sekromenç sorun çıkarmassa en az 500-700 tutar. hatta yağıda eklersek dahada artar.
gelelim ömürlere.
inanki otomatik vites normal kullanımda yağ ve filtreden başka bir dert çıkarmaz. yapısı budur çünki. yağ ile çalışan bir kavrama sistemi ve yağın içindeki dişliler. sekromenç yok. ne yapabilirki bu sistem kendine.
ama kullanıcı hataları ve usta hataları maşallah adını kötüye çıkarmıştır. üstüne üstülük kimse suçu üzerine almamış, konuşamayan savunma yapamayan tek kişiye yani otomatiğe suç atmışlardır. buda sana kadar bu şekilde gelmiştir. bunlar ön yargı
her zaman diyoruz. otomatiği ancak sahip olduğunuzda anlarsınız.
geçen bu forumdan sami diye kardeşimiz uzun süreli bir sürüş -ki kendisi sert kullanır- sonrası şanzımanında şaşırmalar olmuş. hemen gitmiş ustaya. usta bakmış ve demişki 250den başlar 1500e kadar gider.
sonra beni aradı. dedimki soğuyunca geçer. ve geçti.
peki suçlu şanzımanmı ustamı. yoksa sert süren samimi.
suçlu dexton 2 yerine 3 koyan. para kazanmak olsunda nasıl olursa olsun diyen kişide. yanlış yağ koyuyorlar üstünede sorun çıkınca şanzıman böledir şöledir diyorlar.
yoksa hiçbir otomatik şanzıman ne soğukda ne sıcakda ne sert sürüşde ne yumuşak sürüşde problem çıkarmaz.
evet kullanıcı seçer ve isterki ben otomatiğim benle oynama. bızıklama kolumu. artislik yapma. durmadan parka alma. geri giderken ileri ileri giderken geri alma. vitese takıp frene basıp pati yapma. yada boşda motora devir verip vitese takma. yağımı filtremi deiştir. filtre değişmez diyen ustaları dinleme. 7 litrelik şanzımana 3 litre koyup yollayan ustalara güvenme.
başka bişi istemez.
KİCKDOWN WİNGSUP.