ABS hakkında yanlış bilinenler

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Birçok sürücü tarafından trafikte seyir halinde iken her derde deva bir sistem olarak bilinen ABS fren sistemi hakkında bilinenlerin bir çoğunun yanlış olduğu bildirildi.
Emniyet Genel Müdürlüğü web sitesinde sürücülere ABS fren sistemi hakkında uyarılarda bulunuluyor. ABS fren sisteminin virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamadığı belirtiliyor.

Bu sistemin hızla virajlara girerken araçların yol da kalmasına yardım etmeyeceği uyarısında bulunan uzmanlar, 'ABS'nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacaktır.' diyor.

Uzmanlar, iyi bir sürüş için araç lastikleri ile ilgili uyarılarda da bulunuyor. İyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyini ve stepne dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edilmesi gerektiğini ifade eden uzmanlar, 'Kötü bir lastik her zaman kaza sebebi olabilir. Ayrıca kabak lastikler, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hâkimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir. Kabak lastikleri değiştirin. Lastikleri 2 ön veya 2 arka şeklinde değiştirin. Her 2 lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edin. Unutmayın ki lastik dış derinliklerinde eşit olmayan aşınma oluşması yani, lastiklerden birisinin ötekisine nazaran daha fazla ve normal olmayan biçimde yıpranması ön düzen sisteminde bir arıza olduğunun habercisidir.' ifadesini kullanıyor.

Emniyet kemerlerinin aracın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyuna göre ayarlanması gerektiğini belirten uzmanlar, 'Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir.'uyarısında bulunuyor.
Bilgilerinize.
 
Son düzenleme:
arkadaşım doblo ile bi araca arkadan çarptı. hızı baya varmış. 140 kadar. fren yaptığında direksiyonu hafif kırmış ama araç tepki vermemiş. aynı çizgisinde dewam etmiş. ABS olasydı büyük ihtimal kurtarırdım diyo. çünkü birazcık sağa çıkabilseymiş kurtarıyomuş
 
arkadaşım doblo ile bi araca arkadan çarptı. hızı baya varmış. 140 kadar. fren yaptığında direksiyonu hafif kırmış ama araç tepki vermemiş. aynı çizgisinde dewam etmiş. ABS olasydı büyük ihtimal kurtarırdım diyo. çünkü birazcık sağa çıkabilseymiş kurtarıyomuş
sence kurtarırmıydı peki?ben abs nin pek faydalı olduğunu düşünmüyorum normal hava ve yol koşullarında.zaten ani fren yaptığında manevra yapacak yer varsa yapıyosun.abs sadece direksiyon hakimiyeti sağlıyo gibi duruyor ama nafile.çünkü araç yavaşlamıyo.frene bastığında.durma mesafesi uzuyor.
 
bende aynı fikireyim anki abs olmayan eski accentim daha iyi cevap veriyordu. daha kısa mesafede duruyordu anlamı gelmesin. vectram sanki frene basıyom bir 5 sn sonra cevap geliyormuş gibi geliyor
 
şimdi bizim araçlar sadece ön tekerlerdenmi absli oluyor?bencede durma mesafesi uzuyor.hatta bitesde yavaş inerken hafif kumlanmış yolda rampa aşşağı fren yapınca normal hızınında üzerine çıkıyor kütür kütür abs çalışıyor ses var görüntü yok:D
 
bencede araba daha geç duruyo ama, abs sayesinde bi adama çarpmaktan kurtuldum. sarhoş herif yola atladı, hızımda fazla değildi ama birden atlayınca hızın pek önemi kalmıyor burun buruna geldik adamla. o panikle korna + fren derken baktım adama doğru gidiyorum direksiyonu kırdım ve manevra yaptım. abs olmasaydı o panikle istediğim kadar kıvırayim direksiyonu doğru giderdim...
 
abs'li aracın durma mesafesi abs'siz olana göre uzun veya kısadır diyemeyiz.
bu lastiklerin durumu, yolun durumu, hava koşulları gibi etkenlere göre değişiklik gösterebilir.

ABS mantığı lastiğin kitlenmesini önlemek ve direksiyon hakimiyetini sürücüde tutmak adına çalışır ve lastikler kitleme durumuna gelince devreye girer, her yaptığınız frende devrede olan bir sistem değildir.

sizin lastiğinizde diş derinliği azalmış ise ( kabaklaşmış ) ayrıca yağmur vs gibi durumlar söz konusuysa ABS niz yoksa lastiklerin kitlenmesi çok daha kolay olacak ve aracın durma mesafesi uzayacaktır. böyle bi durum olmasa bile aynı yol şartlarında aynı hava koşullarında ve aynı tip aynı derecede aşınmış lastiklerle ABS li ve ABS siz aracı sonuna kadar fren uygularsanız, abs siz arac kayma göstereceğinden durma mesafesi uzun olabilir, aracın modeli ve ABS nin çalışma değerlerine göre kısa da olabilir, ancak aracın kontrolü kesinlikle sizde olmaz, zaten ABS nin amacı da budur...
 
bencede araba daha geç duruyo ama, abs sayesinde bi adama çarpmaktan kurtuldum. sarhoş herif yola atladı, hızımda fazla değildi ama birden atlayınca hızın pek önemi kalmıyor burun buruna geldik adamla. o panikle korna + fren derken baktım adama doğru gidiyorum direksiyonu kırdım ve manevra yaptım. abs olmasaydı o panikle istediğim kadar kıvırayim direksiyonu doğru giderdim...
Şimdi abs nin adıda amacıda zaten bu direksiyon hakimiyetini kaybetmemek.şimdi senin duracak mesafen zaten varsa yada manevra yapacak alanın abs olmasada vurmazdın adama.frene tam basmayıp direksiyonu çevirecektin bu kez.abs karlı buzlu ıslak ve kaygan yollar için inanılmaz rahatlık sağlar eğer amaç manevra yapma kabiliyetini korumaksa.ama amaç durdurmaksa işimiz allaha kalmış demektir.saatte 40 km hızla geçirirverirsiniz önünüzdekine hiç ummadığınız bir anda.üstelik böyle az hızlarda genellikle takip mesafesi daha azdır ve duruş mesafesi absde gereksizce uzar sağa solada kaçamazsın:Dben şunu tesrt ettim;frene tam basıp kaydırmak ve abs yi çalıştırmak yerine limitlerde abs devreye girmeden frenlemek daha çabuk yavaşlatıyor aracı.başka araçlarla lastiklerle mukayese etmeye gerek yok kendi aracınızda aynı lastiklerle aynı hızda deneyin aracınızın limitlerini öğrenin.abs çalışmadan daha kısa sürede durduğunu göreceksiniz.
 
Bu konuda çok tartışmalar oldu. Şöyle söyleyeyim, uçaklarda da abs var, daha doğrusu anti-skid diye geçer. Uçağın kontrolünü elde tutabilmek için fren sırasında.

ABS daha kötü diyemezsiniz. Evet abs yoksa tekerler daha çabuk durur ama tekerin durması arabanın durması anlamına gelmez. Teker yere sürte sürte arabayla ilerler kontrolsüz şekilde. ABS sayesinde daha önce aniden önüme çıkan araca çarpmaktan kurtuldum daha önce. Mesleki olarak da bu fikrimi belirteyim.
 
konuşmaya bile gerek yok. nette daha önce eğitim amaçlı video görmüştüm. en net bir şekilde açıklıyordu olayı. araçlar aynı, gramına kdr. adam abs yi devreden çıkarıyor ve araç abs li sisteme göre daha uzun mesafede duruyor. ve kontrolsüz bir şekilde duruyor. abs kesinlikle her türlü hava koşulda çok işe yarayan bir sistem. aksi zaten düşünülemez bence. ki bazı arkadaşların dediği türden olaylar bende yaşadım. kaç kere abs sayesinse kurtuldum. zaten her zaman devreye girmiyor bildiğiniz gibi. ani frenlemelerde veya aşırı derece kayma olduğunda(karlı, buzlu yol gibi)(tarafımca astra hb ile denenmiştir.buzlu zeminde)
 
Geri
Üst