Acil Opel Astra g çözülemeyen sorun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sekund12
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

sekund12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2009
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba, daha önce yazmıştım
2008 model Astra twinport (lpg li) aracım var araç sabahları ilk çalıştırmada gaz pedalına bastığım (vites boşta iken) zaman 3000 deviri geçmiyor 2000-3000 veya 2500-3000 devir arası tekleme yapıyor 3000 deviri geçemiyor bu 2-2,5 dk sürüyor sonra normale dönüyor aracı çalıştırıp hemen hareket edip gaz pedalına yüklenirsek aynı olay bu sefer tekleme şiddetli silkelemeye dönüşüyor araç 3000 deviri geçemiyor sonra (araç ısınınca)normale dönüyor. bu sorun araç gün içinde 7-8 saat çalışmadan durursa tekrar ediyor. araç kalkarken sarsılıyor. aracın kırank devir sensörü, lpg sistemi, egr si bakıldı bir sorun yok (bu arada aracın yıllık bakımlarını düzenli yaptırırım) aracın enjektörleri de bakıldı orada da sorun (işeme sızdırma vb) gözükmüyor.aracın lpg sistemi tamamen devre dışı bırakılıp denendi orijinal hali ile yine çözüm bulunamadı. usta illa enjektör arızası diyor her yere baktım belirti vermese de enjektör dışında bir şey bu arızayı kolay kolay vermez diyor. enjektörleri değiştirmedim hala araştırıyorum enjektör olsa sürekli tekleme ve silkeleme olacağı söyleniyor işin içinden çıkamadım. 4 enjektör 1600 tl az değil yaklaşık 2-3 aydır bu sorunu çözemiyoruz şimdi bu arızanın şekli değişti arıza benzinde ve lpg de oluyor araç kalkarken sarsılıyor bu sarsıntı dizellerin soğuk ilk çalışırken yaptığı şekle benziyor motor sarsıntısı ısınıncaya kadar devam ediyor bu esnada çekişte de azalma oluyor ancak 7- 8 km yol gidince düzeliyor. tamamen sıkıntı ortadan kalkıyor. bu arada aracı farklı bir ustaya götürdüm ateşleme sorunu dedi daha önce bakmamıza rağmen tekrar bobini ve bujileri değiştirip ateşlemeye baktık (bu arada bujileri değiştirirken dikkat ettim iki bujinin kafası siyah ikisi temizdi) sonra birkaç gün aracı test ettim bir değişiklik yok arıza devam ediyor eski bobini yerine taktık bujilere bir baktım yine ikisi temiz ikisi siyah ustaya bunu söyledim belki sibop arızası olabilir motoru açıcağız dedi. ben zaten bir yıl önce lpg için sibopları çelik yaptırmıştım. şu an beklemedeyim lpg beyninden de olabilir dendiği için lpg beynini yeni bir beyinle test ediyorum olay iyice karıştı anlayan ya da aynı durumu yaşayan var mı yardımcı olabilirmisiniz:help:
 
Üstadım, opelden anlamayan opeli bilmeyen ustalarla bu işi çözemezsin, yapacağın tek şey, opel servisine gidip aracı tech 2 cihazına bağlatıp arıza kodu almalısın, yoksa onu değiştir bunu değiştir, deneme yanılma yöntemiyle bu işi çözemez ve boşu boşuna para harcamış olursun.Şunu hiçbir zaman unutmayın çözülemeyecek hiçbir sorun yoktur, sadece işten anlamayan ustalar vardır.
 
Supaplar için kompresyon testi yapın araca.yalnız motor uzun süre çalışmamışken mümkünse sabah.arıza kodunda silindir tekleme hatası yazabilir.soğukken ölçerseniz özellikle siyah bujilerin olduğu silindire dikkat edin düşük çıkıyorsa supaptır sorun
Sonucu yazın yorum yapalım.
Supap arızasında Ateşleme hatası dolaylı olarak görülür sıkıştırma yeterli olmaz ve tekler araç

Sony Z5 ile gönderildi
 
Son düzenleme:
Bir de ilk olarak şu denemeyi yapın.lpg sisteminiz düğmeye basılı tutarak direk lpg de çalışmayı destekliyorsa tabi.
Lpg düğmesine basılı tutatark elinizi araç çalışana kadar 5-6 saniye marş yapın eğer lpg de direk çalıştığında bu sorunu yaşamıyorsanız benzin sisteminde arıza olabilir enjektör yakıt pompası vs.sonuçları buraya yazın bakalım noluyor

Sony Z5 ile gönderildi
 
forumda birçok konuda yazdım ama tekrardan yazmakta fayda var. yaşadığınız arıza aracımı aldığımda yaşadığım arızaya çok benziyor. araç motor soğukken çalıştımı gaza sonuna kadarda bassan gaz yemiyor, ilerlemeye çalıştığımda aracı yürütemiyordum. sorun ilk çalıştırmada yani benzinde olduğundan banada enjektör değişimi filan dediler ama araç ısınınca düzgün çalıştığı için bende enjektör arızası değildir diye değiştirmemiştim. yanlış yapılan lpg ayarı aracın kendi beyninde yakıt karışımı ayarlarının değişmesine ve aracın ilk çalıştırmada soğuk motorda yanlış benzin hava karışımı nedeniyle teklemesine ve gaz yemesine neden olduğunu şans eseri öğrenip lpg ayarını düzgün yapan biryere gidip sorunu halletmiştim. aracınızın lpg tesisatını hiç devereye sokmadan hatta sigortasını sökerek yada söktürerek (depodan da kapattırabilirsiniz) bir hafta yada 100-150 km kadar benzinde kullanın. daha sonra hiç lpgyi açmadan ayar yaptırmaya gidin.değerlerle oynamadan standart kalibrasyon yaptırın. sorununuz benim yaşadığım sorunla aynı ise problem çözülecektir. aynı değilse bile 20 liralık gaz ayarı yaptırmayı denemek sorunu çözme amaçlı yaptığınız en ufak masraf olacaktır.
 
aracın verdiği arıza kodları
P0302 Mevcut
Silindir 2 tekleme var
P0178 Bulunmadı
Yakıt ayar sistemi zayıf
P0300 bulunmadı
Birden fazla silindirde tekleme algılandı
P0170 Bulunmadı
Yakıt ayar sistemi zayıf
P0300 Zayıf
Düşük yakıt seviyesinde tekleme saptandı
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar yazmayı unuttuğum bir şeyde başta aracı sabahları çalıştırırken olmak üzere gün içinde(gün içinde her zaman olmuyor) 4-5 saat araba çalışmadan bekledikten sonra araç çalışınca arızayı verirken bir süre benzin kokusu geliyor. Lpg bağlantılarını elektirik gaz ve lpg beyin bağlantılarını kesip aracı orijinal haliyle de kullandım (2-3 gün) aynı sorun var tekrar bağlantı yapıp lpg ye yeniden ayar yapıp kullandım sorun var. Aracın subapları 1 yıl önce lpg ye dayanıklı olsun diye çelik subap yaptırmıştım sorun oradaysa yine bilemiyorum.
 
Arkadaşlar Merhaba, daha önce yazmıştım
2008 model Astra twinport (lpg li) aracım var araç sabahları ilk çalıştırmada gaz pedalına bastığım (vites boşta iken) zaman 3000 deviri geçmiyor 2000-3000 veya 2500-3000 devir arası tekleme yapıyor 3000 deviri geçemiyor bu 2-2,5 dk sürüyor sonra normale dönüyor aracı çalıştırıp hemen hareket edip gaz pedalına yüklenirsek aynı olay bu sefer tekleme şiddetli silkelemeye dönüşüyor araç 3000 deviri geçemiyor sonra (araç ısınınca)normale dönüyor. bu sorun araç gün içinde 7-8 saat çalışmadan durursa tekrar ediyor. araç kalkarken sarsılıyor. aracın kırank devir sensörü, lpg sistemi, egr si bakıldı bir sorun yok (bu arada aracın yıllık bakımlarını düzenli yaptırırım) aracın enjektörleri de bakıldı orada da sorun (işeme sızdırma vb) gözükmüyor.aracın lpg sistemi tamamen devre dışı bırakılıp denendi orijinal hali ile yine çözüm bulunamadı. usta illa enjektör arızası diyor her yere baktım belirti vermese de enjektör dışında bir şey bu arızayı kolay kolay vermez diyor. enjektörleri değiştirmedim hala araştırıyorum enjektör olsa sürekli tekleme ve silkeleme olacağı söyleniyor işin içinden çıkamadım. 4 enjektör 1600 tl az değil yaklaşık 2-3 aydır bu sorunu çözemiyoruz şimdi bu arızanın şekli değişti arıza benzinde ve lpg de oluyor araç kalkarken sarsılıyor bu sarsıntı dizellerin soğuk ilk çalışırken yaptığı şekle benziyor motor sarsıntısı ısınıncaya kadar devam ediyor bu esnada çekişte de azalma oluyor ancak 7- 8 km yol gidince düzeliyor. tamamen sıkıntı ortadan kalkıyor. bu arada aracı farklı bir ustaya götürdüm ateşleme sorunu dedi daha önce bakmamıza rağmen tekrar bobini ve bujileri değiştirip ateşlemeye baktık (bu arada bujileri değiştirirken dikkat ettim iki bujinin kafası siyah ikisi temizdi) sonra birkaç gün aracı test ettim bir değişiklik yok arıza devam ediyor eski bobini yerine taktık bujilere bir baktım yine ikisi temiz ikisi siyah ustaya bunu söyledim belki sibop arızası olabilir motoru açıcağız dedi. ben zaten bir yıl önce lpg için sibopları çelik yaptırmıştım. şu an beklemedeyim lpg beyninden de olabilir dendiği için lpg beynini yeni bir beyinle test ediyorum olay iyice karıştı anlayan ya da aynı durumu yaşayan var mı yardımcı olabilirmisiniz:help:

benzin pompasını değiştirin.
 
twinport klapesine baktırın
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst