Pandemi nedeniyle araçlarımızı eskisi kadar sık kullanamıyoruz. Bu durumda doğal olarak akülerin şarj ömrü de kısalıyor. Bir aracı kaç günde bir çalıştırmak gerekir diye bir soruyu da gerçekçi bulmuyorum. Kendimden örnek vereyim. Sürekli kullanmadığımız 2017 model Astra J aracımızı haftada veya 10 günde bir çalıştırıyorum, Araçta arka park sensörü haricinde başka bir eklenti olmadığı için sorun yok. 1991 Vectra A aracımızın aküsü bir yıllık, sonradan takılan sadece alarm sistemi var Son günlerde o da çok kullanılmadığı için bir haftadır aracı 2 günde bir çalıştırmazsak akü basmıyor. 2001 model Kango araç sık kullanılmasa da en çok kullanılan araç o. Şimdilik 5-6 gün kullanmasak bile sorunsuzca çalışıyor.
Sonuç olarak; Araçlarımızın yaşları, akü markaları, gittikleri mesafeler farklı olduğu için genel manada araçları rölantide çalıştırmak şarj için yeterli değildir. En sağlıklı şarj için mutlaka arada sırada da olsa uzun mesafe kullanılmalı, eğer kullanma imkanı yoksa ben de kutup başının sökülmesinden (hatta mümkünse aküyü oda sıcaklığında olan yerde saklamalı) yanayım. Ben tedbir amaçlı olarak bir tane de akü şarj cihazı aldım.